Förbereda gareget inför hoj köp

K B

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2008
Hoj
CBR900RR -92, CBR 900RR -92 Turbo, K5 Turbo, 7/11 Turbo, CBR1000RR SC59
Hej SH!
Nu till våren är det då jag kommer vara "en i gänget" eftersom det är då jag kommer ta mitt motorcykel kort och jag knappt bärga mig längre. Men jag tycker faktiskt mitt garage är rätt fattigt på saker som man kan behöva till hojen.

Vad tycker ni man borde köpa så man har allt förberett när hojen står hemma? Lista så mycket ni tycker är nödvändigt att ha.

Har det flesta verktyg, men skriv gärna upp viktiga/bra verktyg så jag kan checka ifall jag har det.

Tack på förhand!

Samme

Skrotsamlare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K2, Yamaha FZR 1000 -89, Suzuki GSX 1100 -82 och en Ktm Superduke Gt -17
Depåstöd är väl det första jag tänker på.

R5+1

Guest
Nu har jag ju inte läst hela tråden, men har du provat att borra?

Bättre lås och larm till garaget är en bra början.
Klockrent! :tummenupp

När det gäller specialverktyg och depåstöd beror det ju helt på vilken hoj du köper vad som passar och vad som behövs. Tänker du köpa en lite nyare hoj behöver du ju inte fixa med den värst på ett tag (om du inte har otur).

Tycker du ska sopa golvet noga, sätta upp mer belysning, väggmontera en sopkorg samt ordna upp verktygen. I övrigt är det bara att sukta på Blocket och mc-mässor. :banana

Last edited:

Hudik

Guest
Ett depåstöd är ett måste sen är det väl bara kedjespray,polerprylar, hink, tvättsvampar och en vattenslang.

Och som Wiseguy skrev, ett sjudundrandes lås :tummenupp

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Momentnyckel är inte helt galet. (Inte sällan man läser om hur folk drar av skruvar på hojen)

En plats att läsa manualer/instruktionsbok/mekmanual.

Samme

Skrotsamlare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K2, Yamaha FZR 1000 -89, Suzuki GSX 1100 -82 och en Ktm Superduke Gt -17
Golvankare till kedjan för att låsa fast hojen är inte fel heller.

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
981015_iajxsk.jpg

Fikabord stereo dator och gott om plats så polarnas hojjar får plats med och så sitter ni o ljuger om hur bra ni kör och dricker kaffe !

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
981015_iajxsk.jpg

Fikabord stereo dator och gott om plats så polarnas hojjar får plats med och så sitter ni o ljuger om hur bra ni kör och dricker kaffe !

Flyttar jag till Vaggeryd hör jag av mig och önskar er bekantskap. Ser mycket trevligt och gemytligt ut.

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Inga problem ! Till vänster ur bild har vi strippålen där damerna dansar ! =)

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Skälet till att jag tycker man skall börja med att förstärka skalskyddet är att man får ha de saker man köper senare i fred, då tänkt både på hoj och verktyg.

Tänk som en inbrottjuv och förhindra eller fördröj sedan ett dylikt angrepp. Oftast går det inte att förhindra helt men dock fördröja tillräckligt för att de skall ge upp.

K B

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2008
Hoj
CBR900RR -92, CBR 900RR -92 Turbo, K5 Turbo, 7/11 Turbo, CBR1000RR SC59
Tack för tipsena, verkar som att jag kommer få ha prio 1 på ett riktigt bra lås :hihi

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Överdrag alt lakan att täcka motorcykeln under framförallt vinterhalvåret. Blank och fin när man tar ut den på våren :tummenupp

På tal om vinterförvaring är en underhållsladdare från CTEK ett bra inköp. Tack vare den kommer din motorcykel att starta utan problem och batteriet kommer att ha bättre livslängd.

Ozzi

Guest
Elhydrauliskt lyftbord står som nummer ett på din önskelista, jag VET jag LOVAR, så är det, finns inget underbarare än att skruva i rätt höjd.:tummenupp

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...