Förbjud badning!

pajo

Nybliven Stockholmare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprillia Mana -08
Nu har fyra till gått och druknat under helgen! Det gör att ca 30 personer hittills har druknat i våra sjöar och floder. Att inte någon av våra kära politiker kommer med ett förslag att vi ska förbjuda badning på allmänna stränder, eller varför inte i vatten överhuvudtaget?? Det vore ju en lysande idé! Tänk bara hur mycket pengar vi skulle spara på att inte räddningstjänsten behöver rycka ut så ofta. Tyvärr har ju MC-olyckorna med tragisk utgång varit alldeles för många denna säsong, men badolyckorna är snart ikapp. Trots detta är det nog ingen som skulle komma på ovanstående idé (tror jag iaf)

Jag är lite löjlig, jag vet :hej Men man ska ju inte ge upp när det gäller att komma med förslag på hur vi kan spara liv!

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2017 KTM Super Adventure S
Man får väl göra som tanterna då, och ge fan i att ta sig vatten över huvudet :D

Sen kan det ju diskuteras om det är tillsatserna i vattnet vid de allmäna baden som gör att folk drunkar... vi vet alla vad jag menar :crash

fluppen

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha YZF R1
Mattiaz skrev:
Man får väl göra som tanterna då, och ge fan i att ta sig vatten över huvudet :D

Sen kan det ju diskuteras om det är tillsatserna i vattnet vid de allmäna baden som gör att folk drunkar... vi vet alla vad jag menar :crash

Eller om man gör som jag håller sig ovanför vattenytan :D

Bifogat

• flupps.jpg
    flupps.jpg
    90.5 KB · Visningar: 645

pajo

Nybliven Stockholmare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprillia Mana -08
Hoppas du kom ner med huvudet först, annars hade de nog fått tömma och göra rent polen efter dig......... :zpy

fluppen

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha YZF R1
pajo skrev:
Hoppas du kom ner med huvudet först, annars hade de nog fått tömma och göra rent polen efter dig......... :zpy

Gjorde en helomvänding i saltomotal och landade med näbben först :tummenupp

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
fluppen skrev:
Eller om man gör som jag håller sig ovanför vattenytan :D

Du får hoppas att inte svenska gayklubben får syn på det kortet, för då är det risk att det kortet hamnar som inramat foto i deras klubbstuga :crash :hej

Wheeliegirl

Sporthojskonverterat
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6-08
pajo skrev:
Nu har fyra till gått och druknat under helgen! Det gör att ca 30 personer hittills har druknat i våra sjöar och floder. Att inte någon av våra kära politiker kommer med ett förslag att vi ska förbjuda badning på allmänna stränder, eller varför inte i vatten överhuvudtaget?? Det vore ju en lysande idé! Tänk bara hur mycket pengar vi skulle spara på att inte räddningstjänsten behöver rycka ut så ofta. Tyvärr har ju MC-olyckorna med tragisk utgång varit alldeles för många denna säsong, men badolyckorna är snart ikapp. Trots detta är det nog ingen som skulle komma på ovanstående idé (tror jag iaf)

Jag är lite löjlig, jag vet :hej Men man ska ju inte ge upp när det gäller att komma med förslag på hur vi kan spara liv!

Javisst, vilken bra ide! :rolleyes:
Varför inte förbjuda folk att leva också? (för det e fööör farligt) :tummenupp

fluppen

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha YZF R1
Mattiaz skrev:
Du får hoppas att inte svenska gayklubben får syn på det kortet, för då är det risk att det kortet hamnar som inramat foto i deras klubbstuga :crash :hej

:skrämd uppdaterar med en lämpligare bild :D

Bifogat

• flupps redigerad.jpg
    flupps redigerad.jpg
    87.5 KB · Visningar: 477

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
Vid studier har man sett att av de personer som avlidit genom tiderna, så har 100% av dem varit beroende av andningsluft. Av detta kan man dra slutsatsen att luft dödar!!

Förbjud andning! Andning leder till hjärtstillestånd!

//P

(Första dagen på jobbet efter semestern. Finns det någon bot, förutom uppsägning ?)

pajo

Nybliven Stockholmare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprillia Mana -08
Bandit600 skrev:
Vid studier har man sett att av de personer som avlidit genom tiderna, så har 100% av dem varit beroende av andningsluft. Av detta kan man dra slutsatsen att luft dödar!!

Förbjud andning! Andning leder till hjärtstillestånd!

//P

(Första dagen på jobbet efter semestern. Finns det någon bot, förutom uppsägning ?)

Yippeee!!!!!!!!!!! Det är mao inte farligt att åka hoj!!!! Gäller dock att inte köra med öppen hjälm och öppen mun då man automatiskt får FÖR mycket luft i sig vilket resulterar i att man dör i förtid! :fakta

(sjukskriv dig p.g.a semesterabstinens)

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
pajo skrev:
Gäller dock att inte köra med öppen hjälm och öppen mun då man automatiskt får FÖR mycket luft i sig vilket resulterar i att man dör i förtid! :fakta

Är det inte det som kallas RAMAIR ? :D

Om inte luften dödar, så lär de 1 miljon flugorna göra det :crash

fluppen

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha YZF R1
Nisse Järnet skrev:
Weeeeeeee! Dina badbilder rular Fluppen! :tummenupp

dina e inte så pjåkiga heller :tummenupp :D

Badtävling ??
Bifogar mina bidrag:

Bifogat

• jag flyger.jpg
    jag flyger.jpg
    94.5 KB · Visningar: 326
Last edited:

fluppen

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha YZF R1
:rock kan informera om att detta vackra dyk resulterade i ett fett ansiktsplask :rodnar

Bifogat

• jag flyger sifdan.jpg
    jag flyger sifdan.jpg
    99.3 KB · Visningar: 310
Last edited:
Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...