Förbud mot tunga raketer?

Ska tunga raketer förbjudas tycker du?

• Antal röstningar
    0

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Nu fick inte vi några raketer på oss, men på aftonen stod vi på ett berg och där vimlade det av skjutgalna vuxna som gärna ställde sig 3 meter ifrån o började smälla. Jodå, visst exploderadr nån raket på marken.
Totalt respektlöst..
Var ju ett par som dog också runt om i världen.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Masonit skrev:
Jag tycker vi ska förbjuda motorcyklar, cyklar, sprit, bilar osv... :rolleyes:

\Masonit

Varför vill du göra det?

Tycker du att det är normalt att amn stupfull skjuter iväg raketer som hamnar på folk? Smällare som smäller bort fingrarna, djur som drabbas helt i onödan?

Kommunen kan smälla, det räcker för folk fattar ju inte hur raketerna ska användas och vissa raketer flyger ju hur de vill ändå. Jag har själv skjutit en raket så ett fönster smällde men det var väl inte MITT fel?
Jag fick pröjsa rutan dock. Naturligtvis var det flång nya rutor och den var extradyr....

KIRE

Guest
Det är väl inte raketens eget fel att det händer olyckor? Olyckor inträffar när raketen hanteras av personer inte kan hantera den. Så enligt ditt resonemang är det nog bättre att förbjuda oansvariga människor samt fulla människor.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KIRE skrev:
Det är väl inte raketens eget fel att det händer olyckor? Olyckor inträffar när raketen hanteras av personer inte kan hantera den. Så enligt ditt resonemang är det nog bättre att förbjuda oansvariga människor samt fulla människor.

Det är inte luftpistolens fel att man med en sån kan råna kassaservice o närbutiker.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Just därför ska sånt onödigt skit bort.

Vill man skjuta så börja på en skytteklubb.

Varför vill man skjuta iväg raketer? Jag finner ingen mening med det.

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
Det är inte normalt att man kör bil/mc/båt på fyllan heller men ändå väljer många att göra det. Ska man resonera så, så blir det inte mycket kvar som längre är tillåtet.

Mavve skrev:
Varför vill du göra det?

Tycker du att det är normalt att amn stupfull skjuter iväg raketer som hamnar på folk? Smällare som smäller bort fingrarna, djur som drabbas helt i onödan?

Kommunen kan smälla, det räcker för folk fattar ju inte hur raketerna ska användas och vissa raketer flyger ju hur de vill ändå. Jag har själv skjutit en raket så ett fönster smällde men det var väl inte MITT fel?
Jag fick pröjsa rutan dock. Naturligtvis var det flång nya rutor och den var extradyr....

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
Dom tunga raketerna är väl inte farliga?? det är ju dom lätta som lyfter!

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blip skrev:
Det är inte normalt att man kör bil/mc/båt på fyllan heller men ändå väljer många att göra det. Ska man resonera så, så blir det inte mycket kvar som längre är tillåtet.

Du kan hamna i fängelse om du kör onykter.

Det kan du inte med fyrverkeripjäser. Finns en skillnad som du nog fattar om du e normal.

Jonne_boy

Äntligen tillbaka
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZXR 400 -92
klart som fan det INTE ska förbjudas.

bara för att vissa inte kan hantera raketerna/bomberna så kan man ju inte förbjuda dom!

lär folk vad som händer.

annonskampang med bilder i nyårstider!!

Davve84

'En jävel på att Fega !
Gick med
9 Nov 2003
Hoj
VX 800
jag säljer skälv fyrverkerier innan nyår ! o De som förvånar mig mest e vart fan kommer alla pengar ifrån till raketer ??? jag menar 2000 e inget ovanligt att en svensson köper för!!!!!

Men förbud tro jag inte på !! då blir de som i tex ungern där förbjöd man några år. O de vart fett många som gjorde egna o dog! Så de e säkrast med vanliga köpta raketer!!

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
Nej, naturligtvis inte. Det står klart och tydligt på alla fyrverkerier vilka avstånd med mera som gäller.

Man får inte köra bil när man är full. Ska vi förbjuda bilar?

Nyheter
MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife