Förbud mot tunga raketer?

Ska tunga raketer förbjudas tycker du?

• Antal röstningar
    0

miicke

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
kawasaki zx7r -99
MBGIRL skrev:
Ta inte detta på fel sätt..vet att du menar väl men detta var nog det roligaste
jag läst idag. Att anmäla dom till polisen...

Polisen skiter ett stort stycke i ungjävlarna som drar omkring här och anmäler jag
dom så é det minimal chans att nånting görs eller att dom hittas.

Och sen tycker jag det é fel att fly ifrån nått och gå en annan runda o låta sånna
idioter få härska som dom vill...men såklart har jag motvilligt gått andra rundor
för Simbas skull. Men dom verkar finnas litta överallt så det enda rätta under sånna
högtider har varit att köra ut på landet och gå med vovven.

Samhället é helt sjukt vissa gånger!

Jo men det är kanske roligt och läsa min tråd men med ett litet surt leende på läpparna mot dem så kommer dem aldrig sluta och du kommer lida med detta år ut och år in tills dem går så långt att du eller din hund blir skadad så är det bara.

Vill man att det ska fortsätta så skiter man i vilket, vill man inte så gör man något åt det... tjaa, det finns ju olika sorters snutar som fattar sig på vad detta innebär och om det ska gå riktigt illa så kan du få en stor raket i huvet och sen är du hörselskdad resten av ditt liv och kommer aldrig kunna sitta och titta på Tv som en normal människa och snacka med folk........ du bestämmer själv.

miicke

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
kawasaki zx7r -99
MBGIRL skrev:
Ta inte detta på fel sätt..vet att du menar väl men detta var nog det roligaste
jag läst idag. Att anmäla dom till polisen...

Polisen skiter ett stort stycke i ungjävlarna som drar omkring här och anmäler jag
dom så é det minimal chans att nånting görs eller att dom hittas.

Och sen tycker jag det é fel att fly ifrån nått och gå en annan runda o låta sånna
idioter få härska som dom vill...men såklart har jag motvilligt gått andra rundor
för Simbas skull. Men dom verkar finnas litta överallt så det enda rätta under sånna
högtider har varit att köra ut på landet och gå med vovven.

Samhället é helt sjukt vissa gånger!

Säkerligen var mitt inlägg roligt och läsa men det finns inget annat sätt att göra det på ju.
Hjälper säkerligen inte när man bara ger den en jäkligt sur min utan man får ta itu men grejorna. Tror säkert polisen förstår ditt problem för det är grymt jävla lätt hänt att Du eller din hund blir hörselskadad för resten av livet om ni får den tillräckligt närma er och det är ett under om inte din hund blir det iallafall om ni får den närma er när ni är ute och går.

Så jag tvingar ingen och kommer inte göra det men var medveten om riskerna dem utsätter dig för och det kan gå riktigt illa om du har otur. ex du kan bli hörselskadad resten av ditt liv och kan inte snacka med polarna normalt för dem kan väll inte teckspråk och du kan inte titta på TV för det blir ju aldrig samma grej när man bara läser texten. Eller du kan även få tinitus och får ett rent helvete och sova när du har sådant "pip" i örat konstant.

upp till dig. // mvh Q

Anneli

Nu på gatan igen!..
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Fireblade
Hmm... anledningen att jag inte är förtjust i smällare är min lilla hund. Förbud, nej, även om jag röstade på det. Men om folk som sagt ändå kunde hålla sig till nyårsafton, så kan jag ju pula min hund full med lugnande eftersom jag vet vad som ska hända. Men det börjas ju redan långt innan jul men alla dessa ungjävlar som håller på överallt. Det räcker att hon hör en enda smäll så e de kört. Då e det ingen idé att pula i henne tabletterna. Hon blir mins sagt stressad, skakar och hässjar, och ibland skriker hon rakt ut. Hjärtat hennes slår så man tror att hon ska dö närsomhelt. Hon har också blivit "förlamad" i bakdelen en gång när vi var ute och gick och överraskades av en smäll. Hon bara trillade o försökte i panik ta sig därifrån, när jag tog upp henne och stoppade henne innanför jackan skrek hon fortfarande. Jag ser skräcken i hennes ögon men man står så hjälplös. Hur förklarar man för en hund att det inte är nåt farligt? Att det inte är någon som vill henne något illa? Man får snällt göra vad man kan och hoppas att hon inte får hjärtslag den här gången, eller nästa... eller nästa...

:(

/Anneli & Ronia

Bifogat

• Bild(14).JPG
    Bild(14).JPG
    7.5 KB · Visningar: 17

MBGIRL

Hel och glad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
fd. Hornet-S 600 -01
Quaya skrev:
Säkerligen var mitt inlägg roligt och läsa men det finns inget annat sätt att göra det på ju.
Hjälper säkerligen inte när man bara ger den en jäkligt sur min utan man får ta itu men grejorna. Tror säkert polisen förstår ditt problem för det är grymt jävla lätt hänt att Du eller din hund blir hörselskadad för resten av livet om ni får den tillräckligt närma er och det är ett under om inte din hund blir det iallafall om ni får den närma er när ni är ute och går.

Så jag tvingar ingen och kommer inte göra det men var medveten om riskerna dem utsätter dig för och det kan gå riktigt illa om du har otur. ex du kan bli hörselskadad resten av ditt liv och kan inte snacka med polarna normalt för dem kan väll inte teckspråk och du kan inte titta på TV för det blir ju aldrig samma grej när man bara läser texten. Eller du kan även få tinitus och får ett rent helvete och sova när du har sådant "pip" i örat konstant.

upp till dig. // mvh Q

Jag är på inget sätt någon våldsam människa vill jag börja att skriva.

Men jag tror att det enda sättet att få ungjävlarna att sluta är att antingen gå
ut i skolorna och utbilda dom samt smälla en liten smällare nära deras små huvuden (för dom som är tröga)
så dom vet hur en hund har det ELLER att slå dom på käften så dom fattar att man
inte får lov att sikta eller skrämma folk med smällare/raketer.
Första alternativet är klart bäst... :rolleyes:

Skulle mer än gärna gå runt till skolorna och föreläsa gratis om man bara fick nått
resultat av att det skulle funka.

Hmm tror faktiskt jag ska göra det innan nästa nyår iaf i dom närliggande skolorna här omkring där jag bor.

Verkar ju som sånna ungar som håller på med sån't skit inte får någon som helst
utbildning i skolan eller hemifrån om hur allvarligt smällare/raketer kan vara att sikta mot nån. :mad:

Har som sagt inget förtroende överhuvudtaget för polisen...det enda dom kan göra
är tydligen att prioritera fel saker i samhället. Hellre ta fortkörare ute på motorväg/landsväg
än att sätta dit allvarliga brott som misshandel och hot på gatorna.

Dino Velvet

Gick med
24 Aug 2003
Hoj
Ingen
fireworks

Förbjud skiten för privatpersoner och låt kommunerna arrangera ett (eller flera) nyårsfyrverkeri. Att man inte får köpa förrän dagarna innan 31/12 kvittar eftersom man köpa i Tyskland (och många gör det).

Synd om alla rädda djur.

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
Man får inte göra nåt lagligt idag... *suckar*
Bara lära sej att använda systemet till sin fördel...

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Anneli skrev:
Hur förklarar man för en hund att det inte är nåt farligt?
Det lilla jag vet om hundpsykologi såg jag på ett Svenskt TV-program om veterinärer. Det gick väl ut på att om Matte/Husse reagerade på "farligheter" så var det också farligt. En väl skotträdd hund kunde träna bort sin rädsla med det var mycket svårare än med en valp. Dvs, det hela gick ut på att om inte "The Leader Of The Pack" blev rädd så blev inte heller hunden rädd.

Psykologiskt förklarade man det som att om inte Ledarhunden blev rädd (dvs ignorerade faran totalt) så var det ingen fara å färde (tänker hunden). Ger man hunden negativa signaler (tittar på den, försöker leda den åt motsatt håll eller säger något i ett "stressigt" röstläge) så blir hunden rädd/räddare. Finns nog en hel uppsjö med literatur på biblioteket om det ämnet.

Att plocka upp hunden vid "fara" förstärker antagligen bara hundens rädsla, dvs om att något är farligt.

Men vad vet jag... jag har inte ens hund, har bara gluttat på TV. :)

Antagligen väldigt snarlik psykologi för barn. Blir mamman rädd blir även barnet påverkat. T.ex. som att klättra i träd, hoppa från höga höjder, simma ut på djupt vatten, köra motorcykel, dricka sprit, ta droger etc etc.

Anneli

Nu på gatan igen!..
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Fireblade
andersbrink skrev:
Att plocka upp hunden vid "fara" förstärker antagligen bara hundens rädsla, dvs om att något är farligt.

Jo visst e de så. Jag kanske ska tilllägga att Ronia inte alltid varit skotträdd och enda gångerna jag tagit upp henne är när hon blivit "förlamad" eller när hon är okopplad o jag fått springa ifatt henne o fånga upp henne för att hon inte ska springa rakt ut i trafiken i panik. (jaja jag vet att man ska hålla hundar kopplade..)

Cujo

Medlem
Gick med
18 Nov 2003
Hoj
När jag blir stor ska jag ha en...
andersbrink skrev:
Det gick väl ut på att om Matte/Husse reagerade på "farligheter" så var det också farligt. En väl skotträdd hund kunde träna bort sin rädsla med det var mycket svårare än med en valp. Dvs, det hela gick ut på att om inte "The Leader Of The Pack" blev rädd så blev inte heller hunden rädd.

Psykologiskt förklarade man det som att om inte Ledarhunden blev rädd (dvs ignorerade faran totalt) så var det ingen fara å färde (tänker hunden). Ger man hunden negativa signaler (tittar på den, försöker leda den åt motsatt håll eller säger något i ett "stressigt" röstläge) så blir hunden rädd/räddare. Finns nog en hel uppsjö med literatur på biblioteket om det ämnet.

Stämmer bra! Du skall ALDRIG trösta (eller visa att du tycker synd om) en hund som är rädd. Då förstärker du bara rädslan hos hunden. Hunden "resonerar" som så, att om den blir tröstad, då måste det ju finnas en verklig anledning till att vara rädd. Och blir då ännu räddare, än vad den var innan du började...

Bästa sättet att visa att något inte är farligt, är att ignorera det. Personligen är jag mycket tveksam till att människor som är skotträdda har hund. Eftersom de kan överföra sin rädsla till hunden.

snobben

stunt4life
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
ktm & suzuki
Jonne_boy skrev:
klart som fan det INTE ska förbjudas.

bara för att vissa inte kan hantera raketerna/bomberna så kan man ju inte förbjuda dom!

lär folk vad som händer.

annonskampang med bilder i nyårstider!!
håller med ovanstående till 100%

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Fler och större bomber! Allt under enkilosladdningar är klent. Det ska skallra i rutorna när man brassar på! :yoparty :banana

johanrehn80

MUTTA MIXI ?
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Härligt hojlös
TomK skrev:
Fler och större bomber! Allt under enkilosladdningar är klent. Det ska skallra i rutorna när man brassar på! :yoparty :banana

Nyårsbomber är ju bara trams jämfört med det i jobbet.

Försökte spränga av Skåne från Sverige med 10kg + (får inte smälla mer än så officiellt) Lovar att en och annan hund i Kristianstad var lite orolig då,

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Behövs licens för handeldsvapen?

Behövs licens för nyårsbomber?

Inför licens, men framförallt är det allmänheten som måste säga stopp när någon dödsfull människa börjar tända på en bomb mitt ibland folk... Alla håller ju käften och tänker typ, jävlar nån kommer att skada sig rejält.... Phew den träffade ingen den här gången.

Jag firar inte nyår bland raketgalningar längre. Inte värt risken...

I Malmö kör dom en riktigt bra grej, där på möllevångstorget får alla som vill smälla ställa sig. Hela torget är avspärrat för icke smällande individer och allt är bevakat av polis/brandmän. Så borde det vara överallt, att de stora bomberna hålls på ett säkert avstånd...

Men förbud mot bomber är inget alternativ, tyvärr!

/ZANA

Nyheter
MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife