Förbud mot tunga raketer?

Ska tunga raketer förbjudas tycker du?

• Antal röstningar
    0

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Då vill jag förbjuda äckliga lagar som talar om att fotgängare har förträde vid övergångställen. Idag fick jag nytta av ABS bromsarna när en snorunge springer rakt ut i gatan utan att titta sig omkring ifall det kom någon bil.

DESSAFÖRBANNADEDJÄVLASKITLAGAR. :4skrika

Fattar de inte att folk dör pga av denna korkade lag?
Korkade fotgängare..

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
Bikerbitch skrev:
Då vill jag förbjuda äckliga lagar som talar om att fotgängare har förträde vid övergångställen. Idag fick jag nytta av ABS bromsarna när en snorunge springer rakt ut i gatan utan att titta sig omkring ifall det kom någon bil.

Korkade fotgängare..

Då vill jag vara kompis med dig!

Zebralagen suger!

Masonit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2003
Hoj
Ja.
Mavve skrev:
Varför vill man skjuta iväg raketer? Jag finner ingen mening med det.

Nähä!? Det gjorde ju inte idiot politikern i heller som ville förbjuda motorcycklar. Men vi andra finner mening i det!...

\Masonit

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Bikerbitch skrev:

Hur fick du användning av ABSen då? Styrde du precis undan så fotgängaren överlevde? Det tror jag kanppast på och du övningskör så du far inte fram i 70 på en 50väg(som man ska :hihi)

Den lagen finns ju till för att man ska köra saktare men ingen bryr sig och folk vet ju att de har rätten på sin sida när de går ut på gatan.
Hoppas de ser det som en tröst när de ligger på sjukhus.

Hagster

Miles high.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
John skrev:
Förbjud snarare sprit. Eller höj skatten reält.

Förbjud religion. Eller avrätta alla som är troende. Det skapar bara oreda runt om i världen ändå.

En lösning borde vara att det borde vara ett förbud mot folk med alkohol i kroppen att använda raketer. Dock skulle alla skita i det så det är ett värdelöst förslag ändå.

sp33dy

Svärmorsdrömmen.
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
WR450, DB7
Saxar en bit från Göteborgsposten;

"Fyra islandshästar blev ihjälkörda tidigt på nyårsdagens morgon på länsväg 162 i Brastad norr om Lysekil. -Hästarna hade gått igenom stängslet och tagit sig ut på vägen. De blev påkörda av en mindre lastbil och en personbil, säger Ann-Christin Axelsson, vakthavande befäl hos polisen i Uddevallaområdet, till tidningen Aftonbladet.
De båda förarna fick lindriga skador och en av dem misstänks för rattfylleri."

Ägaren till hästarna är en bekant.. hästarna blev med största sannolikhet skrämda av raketer, och slet sig.

Om inte ett förbud mot tyngre pyrotekniska satser införs, så bör iallafall reglerna ses över och anvädningen begränsas, exempelvis till licensierade personer osv. Tänk på djuren!

Niklas

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Mavve skrev:
Hur fick du användning av ABSen då? Styrde du precis undan så fotgängaren överlevde? Det tror jag kanppast på och du övningskör så du far inte fram i 70 på en 50väg(som man ska :hihi)

Den lagen finns ju till för att man ska köra saktare men ingen bryr sig och folk vet ju att de har rätten på sin sida när de går ut på gatan.
Hoppas de ser det som en tröst när de ligger på sjukhus.

Hjärtat, det är vinterväglag ute. Trots att jag körde i 50 så kanar man en bit, då är det bra med ABS bromsar.

Jag kör inte i 70 på 50 väg just därför att denna dumma lag finns.
Samma med korkade vuxna människor som skall ligga en i häcken när man kör lagligt, tvingas jag nita så kör de ju in i mig.
Omkörningar har folk inte heller lärt sig, de kör om och går sen tillbaka in i filen två meter ifrån bilen.. :va

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
sp33dy skrev:
Saxar en bit från Göteborgsposten;

"Fyra islandshästar blev ihjälkörda tidigt på nyårsdagens morgon på länsväg 162 i Brastad norr om Lysekil. -Hästarna hade gått igenom stängslet och tagit sig ut på vägen. De blev påkörda av en mindre lastbil och en personbil, säger Ann-Christin Axelsson, vakthavande befäl hos polisen i Uddevallaområdet, till tidningen Aftonbladet.
De båda förarna fick lindriga skador och en av dem misstänks för rattfylleri."

Ägaren till hästarna är en bekant.. hästarna blev med största sannolikhet skrämda av raketer, och slet sig.

Om inte ett förbud mot tyngre pyrotekniska satser införs, så bör iallafall reglerna ses över och anvädningen begränsas, exempelvis till licensierade personer osv. Tänk på djuren!

Niklas

Hästarna blir lika rädda även om pjäserna är förbjudna. Det är bättre att det säljs vettiga fyrverkerier som är ofarliga om de behandlas med respekt, än hemmagjorda bomber.

Fohlin

Gotlänningen
Gick med
23 May 2003
Hoj
Ducati 916
Bikerbitch skrev:

Korkade fotgängare..

Ööhh, då kan man ju förbjuda högerregeln när man ändå är igång... samma problem där tycker jag, man måste ju ha uppsikt på vad som kommer, fy så taskigt.
och jag är säker på att inga snorungar springer ut i vägen utan att titta sig omkring om "zebralagen" tas bort... NOT!

/Fohlin

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Sätt alkolås på raketerna så fixar det sig, bara att andas röret och är du nykter så tänder den

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Fohlin skrev:
Ööhh, då kan man ju förbjuda högerregeln när man ändå är igång... samma problem där tycker jag, man måste ju ha uppsikt på vad som kommer, fy så taskigt.
och jag är säker på att inga snorungar springer ut i vägen utan att titta sig omkring om "zebralagen" tas bort... NOT!

/Fohlin

Man kan förbjuda lagen om att omkörning ej får ske på insidan där det är 90-110väg också.
Jo, snorungar och vuxna kommer fortfarande traska rakt ut.
Men, antalet döda har ökat sedan denna lag kom till eftersom människor inte är tillräckligt smarta och tänker att " Nej, bilarna skall stanna för mig" och därefter går rakt ut i gatan utan att titta om bilarna har tänkt att stanna eller inte.

Davve84

'En jävel på att Fega !
Gick med
9 Nov 2003
Hoj
VX 800
Va billiga raketerna komer att va då :hihi

Då kan man ju tjäna massa extra pengar på nyår som "blåsare" :yoparty

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
Bikerbitch skrev:
Man kan förbjuda lagen om att omkörning ej får ske på insidan där det är 90-110väg också.

Det är väl bara på 70-väg det är tillåtet, om du menar omkörning till höger :va
Borde tillåtas på alla flerfiliga vägar oavsett hastighetsgräns, iaf sålänge det finns mittfilsterrorister. :fakta

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
Fohlin skrev:

/Fohlin

Skulle vilja säga att det är en viss skillnad, "alla" bilister/motorcyklister kan högerregeln. Vilket inte är fallet med "zebralagen"
Visst ska man ha uppsikt när man kör men det är inte så lätt att vara tankeläsare. ganska ofta råkar man ut för folk som promenerar längs med en väg för att vika tvärt ut på gatan vid övergångsstället utan att så mycket som en blick över axeln. Dessutom tror många att det även gäller på 70 sträckor, eller att cyklar också har företräde på övergångställen. Det har blivigt mycket vanligare med folk som bara cyklar rakt ut i gatan också.

saxat från VV

"Vänta tills bilarna stannar!
När du går måste du alltid se dig för vid ett övergångsställe, även om fordonsförarna har väjningsplikt. Kanske syns du inte så bra, kanske struntar förarna i att bromsa in."

Tyvärr så tror gående att dom är odödliga bara för att dom har rätten på sin sida.

Last edited:

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
John Holmes skrev:
Borde tillåtas på alla flerfiliga vägar oavsett hastighetsgräns, iaf sålänge det finns mittfilsterrorister. :fakta

Ja, på 70 väg får man köra om var det passar
Men ligger jag på 90 eller 110 väg så får jag inte om det ligger en slashase i mittenfilen köra om i det högra körfältet, jag måste ut o knuffas längst ut till vänster för att sedan köra om slashasen o gå tillbaka till högerfilen.
Låter jobbigt om det är mycket trafik, lär bli kuggad på uppkörningen om jag inte gör det. Har ännu inte förstått vitsen med den lagen.

Mittfilsterrorister ja, idag låg det en bil med hästsläp efter i mittenfilen på 110väg. Körde han i 110 tro? :näsblod
Förstår en del inte att man ska ligga till höger om man kör långsamt?

Jag ligger då aaalltid i högerfilen :rolleyes:

johanrehn80

MUTTA MIXI ?
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Härligt hojlös
John Holmes skrev:

Mittfilsterrorister finns pga att det i den här jävla stan så blir högerfilen en jävla avfart överallt

Nyheter
MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife