Förbud mot tunga raketer?

Ska tunga raketer förbjudas tycker du?

• Antal röstningar
    0

nikke

tror ibland inte sina öron :o)
Gick med
5 Dec 2003
Hoj
fd vmax98 160 kusar, nu honda cbr 600f (99a)
klart man skall förbjuda allt man kan skada sig på? så vad finns det kvar efter det?? tror knappast på ett förbud. tror på valmöjlighter o god information o ch sunt förnuft, o för de som inte har det, taskigt.

dessa förbud, hur skall världen sluta?

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
KIRE skrev:
Det är väl inte raketens eget fel att det händer olyckor? Olyckor inträffar när raketen hanteras av personer inte kan hantera den. Så enligt ditt resonemang är det nog bättre att förbjuda oansvariga människor samt fulla människor.
Håller delvis med! därav mitt svar:

Jag tycker det borde krävas nån form av licens för att få skjuta dem, där igenom kan man fortfarande ha fina raketer i stan, men man vet att de som har hand om dem gär det säkert och om inte riskfritt så bra mkt bättre än fulla ungdommar :tummenupp

John

:rofl
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
FZR 1000T -91
Blue skrev:
Skulle vilja säga att det är en viss skillnad, "alla" bilister/motorcyklister kan högerregeln.

Öh? Sen när kan "alla" bilister och motorcyklister högerregeln? Vare sig i Västerås eller Uppsala har jag då inte träffat på fler än jag kan räkna på min hand, totalt efter mina 3,5 år i trafiken.

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
John skrev:
Öh? Sen när kan "alla" bilister och motorcyklister högerregeln? Vare sig i Västerås eller Uppsala har jag då inte träffat på fler än jag kan räkna på min hand, totalt efter mina 3,5 år i trafiken.

Jag tror nog att dom allra flesta man frågar vet hur högerregeln fungerar, vilket man inte kan säga om överställesväjningspliktslagen (långt ord :D ).

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Tycker absolut inte att det skall vara nåt förbud, Jag som alltid är nykter på nyårsafton älskar att köpa på mig grejer för ca 4000kr varje år. Jag har aldrig ställt till med nån olycka. Däremot idioter som går fram till bomber som inte exploderat för att undersöka felet, helt galet........
Smäller den inte gå inte till den och rör den inte.

Låt fyrverkerierna stanna!!!!

//R

schrunken

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 640 Adventure -03
Jag röstade nej, vi har tillräckligt med förbud redan!
Det är dock bara en tidsfråga innan det fattas ett sådant beslut, smällare förbjöds väl för inte så länge sedan vill jag minnas!
Rätt hanterade är fyrvekerier inga problem, det är bara bristen på omdömmet ihop med promillehalten som är det...
/Gott nytt år

stronzo

Med Lem
Gick med
22 Jun 2003
Hoj
Ingen
Njae, förbud funkar inte, det blir hemmameckande då! Har själv detonerat en
hemmagjord pappersrörbomb i min näve på kamratens rum. Kemikalierna vi fick
tag i reagerade på tryck - när jag spikade upp ett hål för stubin = PANG!!!

Klarade näven, hörsel och allt (begriper fortfarande inte hur), men näven såg
dock ut som ett ko-juver i några dagar.

Sedan är jag så jäddra blåst att jag varit NYKTER de senaste 15 årens 12-slag.
Varför köpa fyrverkerier för en tusing, bli full och sedan inte komm ihåg effekten
av pjäserna?

00:30 däremot, brukar jag börja med en 20 cl fickplunta whisky, sedan snabbt
över till skumpan, för att runda av med drinkar = kalasfull 02:00

Kanske därför man inte blir bjuden på nyårsfester längre...?

KIRE

Guest
Bikerbitch skrev:
Vill du dö för att någon full person skjuter iväg en raket helt åt helvete så att du får den på dig?

Nej men det är inte raketens fel utan personen som sköt den.
Man ska stävja människors felaktiga beteenden, inte förbjuda allt man kan skada sig med. Isåfall får man förbjuda det allra mesta som finns i våran omgivning som man kan använda för att skada någon annan människa.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Kan man inte bara förbjuda alla idioter som inte har respekt för andras hälsa och liv?

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Goodstuff skrev:
Kan man inte bara förbjuda alla idioter som inte har respekt för andras hälsa och liv?

Skulle bli lite tunnt här då,
eller får man surfa på kåken? :D

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Mellan två hojjar just nu
Alkohol-lagar som för bilar/mc?
Borde väl komma åt själva problemet.
Det är ju inte att det är en stor raket utan det är ju att dom som skjuter är fulla som är problemet.

miicke

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
kawasaki zx7r -99
Mavve skrev:
Jag tycker de ska förbjudas.
Det är inte normalt att folk med 2promille avfyrar raketer.

Min kompis fick en raket på foten när vi stod o smällde på nyår.

Jag röstar JA!

Hänvisar till denna: http://www.aftonbladet.se/vss/telegram/0,1082,62746873_852__,00.html

Jag tror du syftar på kärnan, eller har jag fel?

Görbjuda raketer, det kommer aldrig att gå för det finns 100 tals företag som då måste lägga ner och det kommer bli total kaos.

Men dock med tanke på kärnan så tycker jag det är skit dåligt att dem inte har några vakter där uppe. Där är iofs några totalt hjälplösa föräldrar men ca 5st vakter kunde iallafall stått där uppe och där är säkert hur mycket bråk där uppe också som helst och det kan även också vakterna stoppa... Vi har poliserna men vem fan står och slåss nere vid gatan på knutpunkten då är man duktigt dum i huvet så man slåss ex. vid kärnan på nyår för det är inte en risk att dem tjocka snutarna ska kunna se en när dem crousar runt nere vid gatorna och känner sig maktiga.

miicke

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
kawasaki zx7r -99
KIRE skrev:
Det är väl inte raketens eget fel att det händer olyckor? Olyckor inträffar när raketen hanteras av personer inte kan hantera den. Så enligt ditt resonemang är det nog bättre att förbjuda oansvariga människor samt fulla människor.

tyvärr så händer det ofta att det är raketernas fel. Man tänder t.ex en ganska så stor smällare och den fungerar inte så ska man då gå fram och se vafan det är med skitet efter ca 10 sekunder och PANG så är händerna borta.

Och det finns även 100% nyktra personer som skjuter iväg rakter och ställer dem i något så dem riktas exakt rakt upp i luften men så ändrar den helt riktigt och har man otur så kan vissa gå rakt in i något hus.

men det e klart det finns även några helvetes jävla idioter som tex lägger en raket ner och riktar den mot typ 100 st som står en bit bort och festar och sånna skulle bara haft ett stor jävla smäll eller skulle man sprungit fram och tagit någon fejk raket som man gjort och lagt den mot honom och sett hur jävla grym han är då för han kommer väll springa för liv och död. :tummenupp

Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Quaya skrev:
tyvärr så händer det ofta att det är raketernas fel. Man tänder t.ex en ganska så stor smällare och den fungerar inte så ska man då gå fram och se vafan det är med skitet efter ca 10 sekunder och PANG så är händerna borta.

pucko? Det är ju det vi försökt säga att ..idioter som inte läser instruktioner ska inte få använda raketer. Vem går fram o tittar på en fet smällare om den fortfarande brinner? Går den inte av så låter man den vara.

(anledningen till jag bannade dig)

Nyheter
MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife