Förbud mot tunga raketer?

Ska tunga raketer förbjudas tycker du?

• Antal röstningar
    0

miicke

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
kawasaki zx7r -99
Swedie skrev:
pucko? Det är ju det vi försökt säga att ..idioter som inte läser instruktioner ska inte få använda raketer. Vem går fram o tittar på en fet smällare om den fortfarande brinner? Går den inte av så låter man den vara.

(anledningen till jag bannade dig)

Ok , men jag läste inte allas inlägg.
Det är ju det jag säger, berätta för mig vad mer man ska göra då när man har ställt den i en ölback eller något så den riktar rakt upp och tänder stubinen och sen går där ifrån och ska titta på den så ändrar den helt riktning.

Men jag har gjort det misstaget som många andra har gjort när jag trodde jag hittade en smällare också small den den när jag höll i den... iofs ingen värsting smällare men det kändes endå i fingrarna. Och det finns inga "feta smällare" längre idag för inget sånt får säljas längre. Undra vem som är pucko här, ser du den binna så funkar den ju, och brinner den inte så går många fram och kollar på den för dem vill få den till att skjutas iväg/smällas. Och det är just det som dem skriver i aftonbladet bland annat att folk har förmodligen fått fram och ska titta på den så har den smällt då och den smälde bort hela huvudet i småbitar på en kille i Danmark. Och en kille fick den också i huvet och dog senare.

anledningen hit och anledningen dit en massa skitsnack bara för det var bara 1 anledning varför du bannade mig för det var för att jag ( tycker inte det själv ) skrev till henne som hon till illa vid tydligen ( såg inte hennes inlägg )

Last edited:

BlueNote

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2003
Hoj
KTM 660 och ZX10R
Börja med att sälja smällare med bilder där man visar avsmällda kroppsdelar? Ungefär som man sätter varningstexter på cigarett / snusdosor.

miicke

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
kawasaki zx7r -99
BlueNote skrev:
Börja med att sälja smällare med bilder där man visar avsmällda kroppsdelar? Ungefär som man sätter varningstexter på cigarett / snusdosor.

har du rätt i eller iallafall ett papper som följer med i kassen. Man åker ju på en ordentlig funderare om man kollar igenom det. och skriver "såhär kan det hända med dig också om du inte är försiktig" hehe

BlueNote

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2003
Hoj
KTM 660 och ZX10R
Jopp... det är därför jag skiter i pang pang nuförtiden :) Tyckte det va askul förut. Sen såg jag en avsmälld hand =/ Sen dess har jag inte lagt 1 öre på sånna saker. Andra köper ju så man kan titta på deras :)

miicke

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
kawasaki zx7r -99
BlueNote skrev:
Jopp... det är därför jag skiter i pang pang nuförtiden :) Tyckte det va askul förut. Sen såg jag en avsmälld hand =/ Sen dess har jag inte lagt 1 öre på sånna saker. Andra köper ju så man kan titta på deras :)

precis.. och billigt är det heller inte :gnissla

Smällare som smäller så man får ont i öronen och raketer som åker upp en bit i luften och blir lite glitter ut av sig.... billigare och titta på andras.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
KickAss_Prod´s skrev:
Alltså Mavve..varför skapar du en sån här tråd? D är juh uppenbart att du har spam abstinens. :tungan

:hihi
Bara du inte säger det högt så.......

johanrehn80

MUTTA MIXI ?
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Härligt hojlös
Bikerbitch skrev:
Tolkar det utifrån hur det är skrivet. Att tycka att folk är dumma i huvudet för att deras åsikter eller inlägg inte stämmer överns med ens egna förbryllar mig.
Alla emot Mavve låter som det gjorde när man gick på dagis.

Diskussioner med folk som har olika åsikter är ju bara kul :banana

Hmmm.stämmer inte överens med ens egna........... Det jag menade var att 99% som lagt sig i den här tråden tycker tvärt emot Mavve.

För övrigt tycker jag inte han är dum i huvudet, utan bara lite lätt störd. Nä men du hänger upp dig på detaljer och ord utan att se hela sammanhanget. Hoppas jag var tydlig nog.

(Den här tråden som jag tyckte saknade rimlighet är den jag postar mest i :confused: )

Cujo

Medlem
Gick med
18 Nov 2003
Hoj
När jag blir stor ska jag ha en...
30% röstat FÖR ett förbud!

Fan vad besviken jag blir....

Hoppas ni är lika glada om några år när motorcyklar förbjuds, p g a att de är meningslösa och farliga...

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
johanrehn80 skrev:
Hmmm.stämmer inte överens med ens egna........... Det jag menade var att 99% som lagt sig i den här tråden tycker tvärt emot Mavve.

För övrigt tycker jag inte han är dum i huvudet, utan bara lite lätt störd. Nä men du hänger upp dig på detaljer och ord utan att se hela sammanhanget. Hoppas jag var tydlig nog.

(Den här tråden som jag tyckte saknade rimlighet är den jag postar mest i :confused: )

Hej, jag har alltid tyckt att du är homo ändå så.

MBGIRL

Hel och glad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
fd. Hornet-S 600 -01
Mavve skrev:
Jag tycker de ska förbjudas.
Det är inte normalt att folk med 2promille avfyrar raketer.

Min kompis fick en raket på foten när vi stod o smällde på nyår.

Jag röstar JA!

Hänvisar till denna: http://www.aftonbladet.se/vss/telegram/0,1082,62746873_852__,00.html

Håller med men kanske inte just utav den orsaken som du angav Mavve.

Jag har hund och det är ett helvete runt nyår och dagarna innan samt efter.
Han är inte rädd för raketerna utan mer förbannad på dom. Och jag med.

När man går ute på cykelstigen eller i området där jag bor så kan man mycket väl
få en raket skjuten mot sig :mad: med vilje. Och har man hund så är man genast
ett roligare offer för dessa jävla idioter! :machinegu :mad:

Nä jag tycker att det ska förbjudas helt med raketer o sån't skit inne i Malmö!!!!

Låt dom köpa och skjuta ute på limhamnsfältet istället där dom inte stör nån eller
så ska enbart stan få fixa fyrverkeriet! För som det är nu så ser jag det faktiskt
som ett vapen som är tillåtet (asså raketerna)! Om nån siktar och skjuter en raket
på en eller hunden så blir man ju skadad och då är det alltså ett vapen! :6surkart

Sen allt det skjutande som är innan och efter nyår...herregud ska det va så svårt
att hålla sig till tolvslaget?! Håller ju på flera dagar innan och efter. :rolleyes:

Sen kan jag inte riktigt fatta polisens inställning eller överhuvudtaget dom som fattar
sånna beslut om vad som ska gälla angående raketerna.
När man hör med polisen så säger dom att det är förbjudet att använda raketerna
men det är inte förbjudet att köpa....hur fan får dom ihop det?! :va
Lönt att ha det lagligt att köpa om man inte skulle få använda..jävla puckon! :kocko

Sen vet jag inte helt o hållet vilka kategorier av raketer som dom snackar om men iaf...

Nä jag é jävligt trött på idioter som får lov att skjuta raketer inne i stan och inte kan hantera dom!

Hade mycket hellre åkt till limhamnsfältet och kollat på när folk skjuter sina raketer
därifrån än att gå o va på sin vakt hela tiden om att nån skjuter på en på gatorna!
Sen é det ju en annan femma att när man skjuter inne i stan så kan det lätt flyga
fel och in i ett hus o ta fyr eller nått...

Ser bara dåliga saker med att låta folk skjuta som dom vill...borde va på ETT ställe
om det nu ska va fritt annars får stan fixa fyrverkerierna bättre.

Är inte emot fyrverkerier annars...tycker det é jättevackert att kolla på men blir
förbannad när folk missbrukar dom för att ha roligt med oskyldiga på gatorna för
att det är roligt...ser själv inte det roliga i det :rolleyes:

miicke

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
kawasaki zx7r -99
MBGIRL skrev:
Håller med men kanske inte just utav den orsaken som du angav Mavve.

Jag har hund och det är ett helvete runt nyår och dagarna innan samt efter.
Han är inte rädd för raketerna utan mer förbannad på dom. Och jag med.

När man går ute på cykelstigen eller i området där jag bor så kan man mycket väl
få en raket skjuten mot sig :mad: med vilje. Och har man hund så är man genast
ett roligare offer för dessa jävla idioter! :machinegu :mad:

Nä jag tycker att det ska förbjudas helt med raketer o sån't skit inne i Malmö!!!!

Låt dom köpa och skjuta ute på limhamnsfältet istället där dom inte stör nån eller
så ska enbart stan få fixa fyrverkeriet! För som det är nu så ser jag det faktiskt
som ett vapen som är tillåtet (asså raketerna)! Om nån siktar och skjuter en raket
på en eller hunden så blir man ju skadad och då är det alltså ett vapen! :6surkart

Sen allt det skjutande som är innan och efter nyår...herregud ska det va så svårt
att hålla sig till tolvslaget?! Håller ju på flera dagar innan och efter. :rolleyes:

Sen kan jag inte riktigt fatta polisens inställning eller överhuvudtaget dom som fattar
sånna beslut om vad som ska gälla angående raketerna.
När man hör med polisen så säger dom att det är förbjudet att använda raketerna
men det är inte förbjudet att köpa....hur fan får dom ihop det?! :va
Lönt att ha det lagligt att köpa om man inte skulle få använda..jävla puckon! :kocko

Sen vet jag inte helt o hållet vilka kategorier av raketer som dom snackar om men iaf...

Nä jag é jävligt trött på idioter som får lov att skjuta raketer inne i stan och inte kan hantera dom!

Hade mycket hellre åkt till limhamnsfältet och kollat på när folk skjuter sina raketer
därifrån än att gå o va på sin vakt hela tiden om att nån skjuter på en på gatorna!
Sen é det ju en annan femma att när man skjuter inne i stan så kan det lätt flyga
fel och in i ett hus o ta fyr eller nått...

Ser bara dåliga saker med att låta folk skjuta som dom vill...borde va på ETT ställe
om det nu ska va fritt annars får stan fixa fyrverkerierna bättre.

Är inte emot fyrverkerier annars...tycker det é jättevackert att kolla på men blir
förbannad när folk missbrukar dom för att ha roligt med oskyldiga på gatorna för
att det är roligt...ser själv inte det roliga i det :rolleyes:

Håller med dig till 100%! Och tänk även på att en hund har 10 gånger bättre hörsel än vad vi har så kan man då tänka sig en riktig smällare som smäller högt... undra då hur det låter för hunden då. Och framför allt när dem riktar den MOT hunden så den hamnar en sådär 5m ifrån? det är ju som om att vi hade satt örat mot en smällare så är det ungefär lika högt ( huvet hade åkt på en jävla bra smäll också av den men om man bortser från det )

Eftersom du är tjej så tycker jag att du ska springa fram snabbt som fan och ge dem en bra jävla smäll och säga åt dem. Det är ju oftast småungar så dem har ju inte så mycket att sätta emot men är det någon äldre och dem slår tillbaka.... ojojoj! då ska du vara säker på att han kommer bli mobbad resten av sitt liv för det är något av de fegaste som finns att slå på en tjej/kvinna... till en viss måtta då alltså.. men ju inte att du ska misshandla dem nu ju =) men ge dem en så kallad "lusing" och säg till dem på skarpen och berätta till sist gör dem det mot fel person som lackar ur totalt.

MBGIRL

Hel och glad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
fd. Hornet-S 600 -01
Quaya skrev:
Håller med dig till 100%! Och tänk även på att en hund har 10 gånger bättre hörsel än vad vi har så kan man då tänka sig en riktig smällare som smäller högt... undra då hur det låter för hunden då. Och framför allt när dem riktar den MOT hunden så den hamnar en sådär 5m ifrån? det är ju som om att vi hade satt örat mot en smällare så är det ungefär lika högt ( huvet hade åkt på en jävla bra smäll också av den men om man bortser från det )

Eftersom du är tjej så tycker jag att du ska springa fram snabbt som fan och ge dem en bra jävla smäll och säga åt dem. Det är ju oftast småungar så dem har ju inte så mycket att sätta emot men är det någon äldre och dem slår tillbaka.... ojojoj! då ska du vara säker på att han kommer bli mobbad resten av sitt liv för det är något av de fegaste som finns att slå på en tjej/kvinna... till en viss måtta då alltså.. men ju inte att du ska misshandla dem nu ju =) men ge dem en så kallad "lusing" och säg till dem på skarpen och berätta till sist gör dem det mot fel person som lackar ur totalt.

Troooo mig jag hade med stor glädje smällt dom på käften!!!
Men när det oftast händer när jag é ute o går med min vovve så känner jag mig
mer sårbar för hans skull eftersom Simba é rätt liten och att dom lätt skulle kunna
sparka emot honom eller nått. Men hade jag varit själv så hade jag sprungit fram
och sparkat dom...blir så in i helvete förbannad på sån't! :mad:
Hade nog tappat allt förstånd och inte tänkt så mycket på att de flesta ungdomar
idag verkar bära kniv eller nått så det inte alltid é så smart att jävlas.

Men de flesta här kan nog sätta sig in i situationen bättre om de tänker att dom
skulle va ute o gå med sitt lilla barn och en jävla idiot smäller en smällare mot barnet.
Säg den som inte hade förlorat sitt förstånd och bara velat börja puckla på idioten?!
Man tänker ju alltid på det värsta...iaf jag ser lätt framför mig att "raketen kunde
tagit för nära och skadat min hund så jag hade fått åka in till djursjukhuset och
vem vet han hade kanske aldrig blivit samma goa hund som han nu é".

Därför jag förlorar mitt normala lugna jag när nått sån't händer!

miicke

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
kawasaki zx7r -99
MBGIRL skrev:
Troooo mig jag hade med stor glädje smällt dom på käften!!!
Men när det oftast händer när jag é ute o går med min vovve så känner jag mig
mer sårbar för hans skull eftersom Simba é rätt liten och att dom lätt skulle kunna
sparka emot honom eller nått. Men hade jag varit själv så hade jag sprungit fram
och sparkat dom...blir så in i helvete förbannad på sån't! :mad:
Hade nog tappat allt förstånd och inte tänkt så mycket på att de flesta ungdomar
idag verkar bära kniv eller nått så det inte alltid é så smart att jävlas.

Men de flesta här kan nog sätta sig in i situationen bättre om de tänker att dom
skulle va ute o gå med sitt lilla barn och en jävla idiot smäller en smällare mot barnet.
Säg den som inte hade förlorat sitt förstånd och bara velat börja puckla på idioten?!
Man tänker ju alltid på det värsta...iaf jag ser lätt framför mig att "raketen kunde
tagit för nära och skadat min hund så jag hade fått åka in till djursjukhuset och
vem vet han hade kanske aldrig blivit samma goa hund som han nu é".

Därför jag förlorar mitt normala lugna jag när nått sån't händer!

Okej, jo du har ju en poäng i det att många bär kniv och sånt idag vilket jag tycker är så in i helvete löjligt, Jag är ingen slagskämpe man ska man slåss så ska man fan slåss med händerna och inte föremål.

Kan du inte gå en annan runda med hunden eller så du slipper dem som smäller mot er? Säg åt dem att "gör ni det en gång till så kommer jag polisanmäla er"
För det är olagligt och smälla smällare/raketer mot levandevarelser ( hundar, katter, människor osv ) Och ta inte illa upp nu men va lite liksom "surskunk" och ring polisen nästa gång och berätta hur det ligger till och SÄG att dem får göra något åt det annars kommer du göra det... då blir det ett jäkla fart på dem vill jag lova.

Hoppas att reder ut sig.

MBGIRL

Hel och glad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
fd. Hornet-S 600 -01
Quaya skrev:
Okej, jo du har ju en poäng i det att många bär kniv och sånt idag vilket jag tycker är så in i helvete löjligt, Jag är ingen slagskämpe man ska man slåss så ska man fan slåss med händerna och inte föremål.

Kan du inte gå en annan runda med hunden eller så du slipper dem som smäller mot er? Säg åt dem att "gör ni det en gång till så kommer jag polisanmäla er"
För det är olagligt och smälla smällare/raketer mot levandevarelser ( hundar, katter, människor osv ) Och ta inte illa upp nu men va lite liksom "surskunk" och ring polisen nästa gång och berätta hur det ligger till och SÄG att dem får göra något åt det annars kommer du göra det... då blir det ett jäkla fart på dem vill jag lova.

Hoppas att reder ut sig.

Ta inte detta på fel sätt..vet att du menar väl men detta var nog det roligaste
jag läst idag. Att anmäla dom till polisen...

Polisen skiter ett stort stycke i ungjävlarna som drar omkring här och anmäler jag
dom så é det minimal chans att nånting görs eller att dom hittas.

Och sen tycker jag det é fel att fly ifrån nått och gå en annan runda o låta sånna
idioter få härska som dom vill...men såklart har jag motvilligt gått andra rundor
för Simbas skull. Men dom verkar finnas litta överallt så det enda rätta under sånna
högtider har varit att köra ut på landet och gå med vovven.

Samhället é helt sjukt vissa gånger!

s9d8as0vjk

Guest
Man kan ju för faan inte förbjuda alla saker som kan vara farliga ... själv tycker jag det är skitkul att dra av några rediga bomber och raketer på nyår och skulle bli djupt besviken om man inte fick göra det i fortsättningen.

Kanske höja åldersgränsen lite mer på det bara ?

Sedan fanns det faktiskt med en hel A4 med info i "lådan" som vi köpte nu till nyår. Där stog klart och tydligt hur man skulle fyra av allt på ett säkert sätt.

s9d8as0vjk

Guest
Man kan ju för faan inte förbjuda alla saker som kan vara farliga ... själv tycker jag det är skitkul att dra av några rediga bomber och raketer på nyår och skulle bli djupt besviken om man inte fick göra det i fortsättningen.

Sedan fanns det faktiskt med en hel A4 med info i "lådan" som vi köpte nu till nyår. Där stog klart och tydligt hur man skulle fyra av allt på ett säkert sätt.

miicke

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
kawasaki zx7r -99
Mr B skrev:

Jo det är väll tragiskt för dig och du är snäll mot omgivningen och det mesta som läser informationen som följde med när ni köpte den men väldigt MÅNGA gör inte såhär och det är därför dem spräng isönder sina huvud och händer.

Nyheter
MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife