förfrågning om munstyckes storlek på dt125

Gick med
15 Apr 2008
Ort
katrineholm
Hoj
2000 yamaha Dt 125 rh
Hej. Jag har en yamaha dt 125 rh som jag tror att det är bytt munstycke på. För nu har jag ett munstycke som det står 240 på och har sotigt/blött tändstift sen kommer det bensin och olja ur avgasröret. Men undrar om någon vet vad det ska vara orginal fast jag kör med Gianelli effektsystem så jag vill inte att den ska få för lite. Så jag är väldigt tacksam om någon kan hjälpa mig för den dra ca. 1 liter milen så nått fel är det ju. // sigge
 

Stalk

MEH
Gick med
15 Jan 2008
Ort
Västra Frölunda
Hoj
Snart Ktm 125
1 liter milen är mycket möjligt att ha när man kör 2 takt.

240 i munstycke låter jävligt överdrivet, men om tändstifter är sotigt så skall man igentligen byta upp sig i munstycke. så köp en munstycke sats och prova dig fram
 

Tuggummimannen

Miss Blue är färdig!
Gick med
8 Aug 2007
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki RG125F, lättat svänghjul och annan reed
Tror han menar svart sot som i fastbränd oljeavlagring tändstiftet är ju bara blött om han kollar direkt efter han kört...

Mvh
/T
 
Gick med
15 Apr 2008
Ort
katrineholm
Hoj
2000 yamaha Dt 125 rh
men är det någon som vet vad det ska vara då? För det ska väll endå inte komma bensin/olja ur avgasröret som inte blivit bränd i motorn?
 

rizzle

opera
Gick med
28 Apr 2007
Ort
Åkersberga
Hoj
husqvarna sm
Jag kör med 165 i min Husqvarna och har ett HGS system, tändstiftet är väll lite halv brunt/ vitt ;o.
Tycker 240 låter väldigt extremet men det kanske är så ;p
 

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Om det är en mikunji förgasare är 240 ganska rimligt, men om det är en dellorto så är det grymt för stort.
Vet faktiskt inte ens om delloto gör så stora munstycken:va
 
Gick med
15 Apr 2008
Ort
katrineholm
Hoj
2000 yamaha Dt 125 rh
nej asså det står rh i ägarbeviset men jag har heller alldrig sett en rh förut den ser i princip lika dab ut så jag vet faktiskt inte vad skillnaden ska vara men kansk bara dom hittade på ett annat namn jus då

ne men det är en minikun förgasare på men det var nog bara ett budget problem jag hadde för jag gjorde ret luftfilltret och då gick den mycket renare och gick att varva ur den på alla växlar men den drar fortfarande rätt mycket fast ligger man 90km/h väg på lagom gas så tar den typ en halv liter milen men drar man ut på grusvägen och bränner på drar den runt litern lätt :)
 
Last edited:

Addo

Skrotnisse
Gick med
2 May 2008
Ort
Lauker(Arvidsjaur)
Hoj
1982 Yamaha DT125LC
Oj det var då lite mer än vad man har sj, står 80 i vhandboken har sj 120 men jag har en 84, men kolla luftskruven, eller hör med återförsäljaren, tycker det låter lite mycket för en 125a
 

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Köping
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
Oj det var då lite mer än vad man har sj, står 80 i vhandboken har sj 120 men jag har en 84, men kolla luftskruven, eller hör med återförsäljaren, tycker det låter lite mycket för en 125a

skiljer lite mellan en dtr o en lc ;)
 

Rolle Rotax

Ny medlem
Gick med
8 Dec 2004
Ort
Sthlm
Hoj
ESW Rotax 250/Tz 250
Om det är en mikunji förgasare är 240 ganska rimligt, men om det är en dellorto så är det grymt för stort.
Vet faktiskt inte ens om delloto gör så stora munstycken:va

Dellorto gör munstycken upp till 330 enligt deras märkning.

Tänk på att mikunis munstycken är enligt flöde och dellortos enligt diameter. Teoretisk ska det bli samma men beroende på hur ytan är i hålet, hur hålet är gradat etc blir flödet olika.
 
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

Top