Bosse Trombon
Two strokes is enough...
Nån som har en fungerande set-up, alltså vilka munstycken och nålar som funkar med tillsammans med original "Hop-up kit" för gata? Jag vill använda luftfilter och har testat denna uppsättning efter en rekommendation, och motorn drar fint till 9-9500 varv där den tvärdör! Testat med original avgassystem och kitpipor med samma resultat. Avgasventilerna funkar perfekt. Använder "kit-boxen".
Luftburk: Original med filter
Main Jet: L=380, R=370 (270/280)
Needle Jet: O-9 (O-8)
Needle: 6FL-84-50-3 (6GH8-55-3)
Pilot jet: 30 (27.5)
Main Air Jet: 0.5 (0.6)
Power Air Jet: 0.7 (0.6)
Power Jet: 50 (55/35)
Main Air Solenoid Jet: orörd
Motorn har en "Stage 1" portning av Stan Stephens och går som en dröm över hela registret med originalbestyckning och originalbox, men när man har grejerna kan man ju inte låta bli att testa...
Har hela kitet och tillhörande kitmanual och original service manual.
Jag ska prova att öppna upp luftburken en aning samt utan luftfilter och även testa med originalboxen och blir det ingen förbättring sätter jag tillbaka alla originalmunstycken!
Någon?
Luftburk: Original med filter
Main Jet: L=380, R=370 (270/280)
Needle Jet: O-9 (O-8)
Needle: 6FL-84-50-3 (6GH8-55-3)
Pilot jet: 30 (27.5)
Main Air Jet: 0.5 (0.6)
Power Air Jet: 0.7 (0.6)
Power Jet: 50 (55/35)
Main Air Solenoid Jet: orörd
Motorn har en "Stage 1" portning av Stan Stephens och går som en dröm över hela registret med originalbestyckning och originalbox, men när man har grejerna kan man ju inte låta bli att testa...
Har hela kitet och tillhörande kitmanual och original service manual.
Jag ska prova att öppna upp luftburken en aning samt utan luftfilter och även testa med originalboxen och blir det ingen förbättring sätter jag tillbaka alla originalmunstycken!
Någon?