Förgasarbestyckning?

johan-johan

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2004
Ort
Hemma
Hoj
Ducati 848 Streetfighter
Tjena!
Jag har en RGV från -91 med VJ22 motor. En fd banrecer som numer ska gå på gatan igen. Fick med ett par lätta och fina effektpipor vid köpet. Märke på piporna är oklart. Funderar på att montera dessa igen på hojen. Spara lite vikt, lite mer effekt och skönare ljud.
Vilken ombestyckning av förgasarna bör jag göra för att få ut effekten samt att undvika att motorn skär? (Modifierad luftburk/filter medföljde också i köpet)
Ska jag ställa upp oljupumpen eller bara hälla i några extra oljedropar i tanken vid tankning eller finns det inget behov av mer 2-takts olja trots effektpiporna?
Tack på förhand
Johan
 

Bosse Trombon

Two strokes is enough...
Gick med
2 May 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
RG500 -86, RGV250 -92, GSX-R750 -98 x2, GT125 x5
Kolla länken
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=48470

Jag har kört ett par hundra mil på gatan med denna förgasarbestyckning utan problem tills ett kolvbultclips sa upp sej. Jag har inte rört oljepumpen, bara kollat att den varit rätt justerad.

Kolla om dina pipor är instansade med "NOT FOR ROAD USE". Det kan i så fall vara Sugaya och dom är guld värda. Rankas i alla fall högt på det engelska rgv forumet.

BT
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top