Förgasare eller slipon?

ddaannnnee

Medlem
Gick med
14 Aug 2003
Hoj
f800gs-10 +640SM -05 +GPZ900r-88
Med tiden lär det väl bli både förgasare och nya burkar men eftersom budgeten är begränsad så får det bli en sak i taget. Vilket skulle du köpa först och varför? Hojen det ska sitta på är en 640SM -05.. snart inkörd... :lol

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Ta det dyraste dvs förgasaren och sen slip-on, är det en TM-41 eller TMR-41 som hägrar?

Det bästa vore att köra helsystem!!!!

ddaannnnee

Medlem
Gick med
14 Aug 2003
Hoj
TM40 va väl tanken.. läst att den ska vara ett lyft. Kanske fattat fel? Vill framför allt ha mer ork i mellanregistret.

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
ddaannnnee skrev:
2079140 TM40 va väl tanken.. läst att den ska vara ett lyft. Kanske fattat fel? Vill framför allt ha mer ork i mellanregistret.

Mmm en förgasare flyttar inte nåt register utan förändrar responsen, rykrör ändrar registret, alt moddad topp, kolv mm

ddaannnnee

Medlem
Gick med
14 Aug 2003
Hoj
Ger väl inte mer effekt i mellanregistret men fått för mig att den ska "svara" bättre med den fuggen, lite rappare lixom? kanske fått det hela om bakfoten? ingen som har tm40 på en 640?

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
ddaannnnee skrev:
2081384 Ger väl inte mer effekt i mellanregistret men fått för mig att den ska "svara" bättre med den fuggen, lite rappare lixom? kanske fått det hela om bakfoten? ingen som har tm40 på en 640?

Mmmm jag skrev väl inte att den skulle ge mer effekt? :va

chukabowa

Håårdcåår
Gick med
31 May 2004
Hoj
Stor moppe
jag köpte slip-on först o sen en Tm-40. vet inte hur kul en ny förknasare blir med original ljuddämparna. jag inbillar mej att det ska vara rätt öppet bak för att man ska kunna få den "rappare".

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
chukabowa skrev:
2082084 jag köpte slip-on först o sen en Tm-40. vet inte hur kul en ny förknasare blir med original ljuddämparna. "rappare".

Säkert inte så roligt men knasare och orig rykrör men bättre att lägga ut det dyraste dvs förgasaren för slip-on får man tag i rätt lätt för en billig peng.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
motardnisse skrev:
2079722 Mmm en förgasare flyttar inte nåt register utan förändrar responsen, rykrör ändrar registret, alt moddad topp, kolv mm
Mnja, en större förgasare ger väl sämre drag på lägre varv, eftersom gashastigheten minskar, men ger i gengäld högre effekt på topp.

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Hoztic skrev:
2082765 Mnja, en större förgasare ger väl sämre drag på lägre varv, eftersom gashastigheten minskar, men ger i gengäld högre effekt på topp.

Jag förutsätter att man gör övriga moddar om man byter förgasaren dvs helsystem, porta toppen alt högkomp kolv då lär det inte bli dåligt botten register!

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO