Hej!
Jag vet att det finns en specifik 125-fel, men anser att mitt problem inte är specifikt för denna slagvolym. Istället postar jag här och hoppas på att fler och mer erfarna hojåkare kan ge mig råd.
Under påsken delade jag min förgasare och kollade vad jag hade för huvudmunstycke: 180. Detta för att jag ville testa ett mindre och på så sett se om den orkade bättre på de högre växlarna då jag upplever att den dör ut på dessa (4-6). Självklart förstår jag att min lilla kaffekvarn inte är världens effektmonster
. Jag var bara nyfiken.
Köpte ett 170 och testade. Upplevde ingen större skillnad och bestämde mig för att byta tillbaks till mitt originalmunstycke. Rengjorde detta med bräkleen och blåste det. I samma veva rengjorde jag även lågfartsmunstycket. Inte för att jag kunde se att de var igenbegade men gjorde det ändå. Skruvade ihop cykeln igen och körde en runda.
Till "problemet":
När jag körde rundan upptäckte jag att min tomgång var ovanligt hög (märk att jag ej ändrat denna vid munstycksbytena). Skruvade ner tomgången när jag höll still i en korsning ch tänkte inte mer på det.
När jag kom hem funderade jag över varför den gått upp. Har det med munstycksrengörningen att göra eller kan något ha hänt med insugsgummit?
Mvh
Jag vet att det finns en specifik 125-fel, men anser att mitt problem inte är specifikt för denna slagvolym. Istället postar jag här och hoppas på att fler och mer erfarna hojåkare kan ge mig råd.
Under påsken delade jag min förgasare och kollade vad jag hade för huvudmunstycke: 180. Detta för att jag ville testa ett mindre och på så sett se om den orkade bättre på de högre växlarna då jag upplever att den dör ut på dessa (4-6). Självklart förstår jag att min lilla kaffekvarn inte är världens effektmonster
Köpte ett 170 och testade. Upplevde ingen större skillnad och bestämde mig för att byta tillbaks till mitt originalmunstycke. Rengjorde detta med bräkleen och blåste det. I samma veva rengjorde jag även lågfartsmunstycket. Inte för att jag kunde se att de var igenbegade men gjorde det ändå. Skruvade ihop cykeln igen och körde en runda.
Till "problemet":
När jag körde rundan upptäckte jag att min tomgång var ovanligt hög (märk att jag ej ändrat denna vid munstycksbytena). Skruvade ner tomgången när jag höll still i en korsning ch tänkte inte mer på det.
När jag kom hem funderade jag över varför den gått upp. Har det med munstycksrengörningen att göra eller kan något ha hänt med insugsgummit?
Mvh