Förgasarefråga/ Nålen svara Snabbt!

Monster

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Sthlm/Nacka
Hoj
Ducati monster bucci 944 termis helsystem och keihin fcr 41:or andra tändboxar osv..! Samt en fullkittad aprilia sr180cc malossi motor med jolly moto trimkrök och lite annat godis!
Hur svårt är det att "höja" nålen på en Dellorto 21mm förgasare?
Hur gör man, måste man dela den och böra det innefrån eller är det bara en skruv?

Svara snabbt måste veta tills imorgon......

TACK
 

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Flyinge
Hoj
CBR929CBR600R6
skruva av toppen dra loss viren och sen ändra.... :tummenupp
 

Monster

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Sthlm/Nacka
Hoj
Ducati monster bucci 944 termis helsystem och keihin fcr 41:or andra tändboxar osv..! Samt en fullkittad aprilia sr180cc malossi motor med jolly moto trimkrök och lite annat godis!
AHHA!

Låter ju lätt!
Kan du beskriva lite närmare?
Menar du "toppen" där gas vajern går in?
Kommer nålen med ut då?
????????? :tummenupp
 

CayLe

De är efter mig!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kör bil.
Det är en nål med 3st(?) smala områden högst upp, och i ett av dom sitter ett E-clips, det är det du skall flytta omkring.

1. ta loss trottelhatten
2. ta bort wiren från trotteln
3. flytta på E-clipset.
4. gör om allt fast baklänges :)
 

Monster

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Sthlm/Nacka
Hoj
Ducati monster bucci 944 termis helsystem och keihin fcr 41:or andra tändboxar osv..! Samt en fullkittad aprilia sr180cc malossi motor med jolly moto trimkrök och lite annat godis!
Tack....

Som faaan guys, kunde inte gjort det utan er!!!
Måste göra det så kan jag åka med den med original fugge till min kommer på måndag.
Måste ju köra in den!
Fast malossi har ju den skönaste inkröningstiden, 40-60 minuter jämt varv och halvgas..... :tummenupp Fast jag ska ta det lugnt lite mer!
 

Monster

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Sthlm/Nacka
Hoj
Ducati monster bucci 944 termis helsystem och keihin fcr 41:or andra tändboxar osv..! Samt en fullkittad aprilia sr180cc malossi motor med jolly moto trimkrök och lite annat godis!
Harkel!!!

Köra in den hårt?
Har för mig att man ska vara försiktig så att allt får tid att slita in sig?!
Vem vet?
 

CayLe

De är efter mig!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kör bil.
Re: Harkel!!!

Monster skrev:
Köra in den hårt?
Har för mig att man ska vara försiktig så att allt får tid att slita in sig?!
Vem vet?

Det var en tråd uppe ganska nyligen om hur man ska köra in?
Jag har nånstans i bakhuvet att dom hade testat att köra in 2st splitt nya R6'or, den ena som i manualen och den ena hade dom pressat. Gissa vilken som hade flest hästar på slangen efter inkörningen?
 

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Flyinge
Hoj
CBR929CBR600R6
Re: Re: Harkel!!!

CayLe skrev:
Det var en tråd uppe ganska nyligen om hur man ska köra in?
Jag har nånstans i bakhuvet att dom hade testat att köra in 2st splitt nya R6'or, den ena som i manualen och den ena hade dom pressat. Gissa vilken som hade flest hästar på slangen efter inkörningen?


Gissa vilken som skar några mil innan den andra :crash :fakta
 

Monster

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Sthlm/Nacka
Hoj
Ducati monster bucci 944 termis helsystem och keihin fcr 41:or andra tändboxar osv..! Samt en fullkittad aprilia sr180cc malossi motor med jolly moto trimkrök och lite annat godis!
Tack....

Än en gång, körde till waxholm och tillbaks idag och den har inte skurit än :tummenupp
Så jag förmodar att den inte kommer att göra det heller för allt är monterat rätt!
Höja nålen gick ju grumt smidigt och snabbt, men imorgon kommer den nya fuggen så då behöver jag ej använda den gamla längre!
Goot damn vilken bakhjulshoj det blev, fast jag ska ju ha den till att pendla till jobbet på men det är ju kul att veta att man kan om man vill!
 

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
nej
Re: Tack....

Monster skrev:
Än en gång, körde till waxholm och tillbaks idag och den har inte skurit än :tummenupp
Så jag förmodar att den inte kommer att göra det heller för allt är monterat rätt!
Höja nålen gick ju grumt smidigt och snabbt, men imorgon kommer den nya fuggen så då behöver jag ej använda den gamla längre!
Goot damn vilken bakhjulshoj det blev, fast jag ska ju ha den till att pendla till jobbet på men det är ju kul att veta att man kan om man vill!
Haha. Jag förstår inte varför man trimmar upp en pendlar moped så här som du gjort. Hur pass mycket låter den då? Vore ju inge bra om polisen blir misstänksamma på väg till jobbet.
 

Monster

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Sthlm/Nacka
Hoj
Ducati monster bucci 944 termis helsystem och keihin fcr 41:or andra tändboxar osv..! Samt en fullkittad aprilia sr180cc malossi motor med jolly moto trimkrök och lite annat godis!
JO!

Det är dels för att Mor och far brukar använda den att åka båda två på och då var den helt enkelt för seg!
Min förra eu moped hade 2 hästar mindre än 125original så jag märkte ingen direkt skillnad.
Sen så nöjjes kör jag lite med den också för den e grymt rolig att börna med.
Det är lite som att sätta ett slip on på en pendlar hoj, det behövs inte men det är förbannat roligt....
Men det var mest för att den var seg och då menar jag verkligen seg, det var nästa tråkigt att åka på den 10 hästar original.
Den låter inte mer bara lite ettrigare, har inte bytt kröken och kommer inte göra det heller.
Om polisen stoppar mig så måste dom bänka den för att få reda på effekten vilket jag har svårt att se att dom gör.
sen så ser den original ut och det finns inte direkt ngn anledning till att provköra den heller.....
 

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
nej
Re: JO!

Monster skrev:
Det är dels för att Mor och far brukar använda den att åka båda två på och då var den helt enkelt för seg!
Min förra eu moped hade 2 hästar mindre än 125original så jag märkte ingen direkt skillnad.
Sen så nöjjes kör jag lite med den också för den e grymt rolig att börna med.
Det är lite som att sätta ett slip on på en pendlar hoj, det behövs inte men det är förbannat roligt....
Men det var mest för att den var seg och då menar jag verkligen seg, det var nästa tråkigt att åka på den 10 hästar original.
Den låter inte mer bara lite ettrigare, har inte bytt kröken och kommer inte göra det heller.
Om polisen stoppar mig så måste dom bänka den för att få reda på effekten vilket jag har svårt att se att dom gör.
sen så ser den original ut och det finns inte direkt ngn anledning till att provköra den heller.....
Jasså det var en 125:a. Sorry jag fick för mig att det var en moped :D Men då är det ju lugna puckar. Kan tänka mig att det är ganska bra drag i scootern trots all plast och alla drivremmar :)
 

Monster

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Sthlm/Nacka
Hoj
Ducati monster bucci 944 termis helsystem och keihin fcr 41:or andra tändboxar osv..! Samt en fullkittad aprilia sr180cc malossi motor med jolly moto trimkrök och lite annat godis!
Jo tack

Drag e det nog allt!
Skulle prova att rycka lite i styret för att se om den skulle resa sig, det var ingen 12 O´clock men faaaaan en 11 O´clock....
Den går grymt lätt upp på bakan, det är verkligen en egenskap som man vill ha i en pendlar Scooter :tummenupp
Soppa ekonomi och tillförlitlighet bryr man sig inte om... hohoho
 
Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

 Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

Top