Förgasarproblem Aprilia

Mighty Leif

Real men play with pucks....NOT BALLS!
Gick med
7 Jul 2005
Ort
Arvika
Hoj
Kawasaki kxf 250 -07
Tänkte bara höra om det är någon som vet vad det kan vara för fel om cykeln "hostar" vid gaspådrag. Mellan 6-7k varv.

Jag har flyttat nålen i alla lägen, men det blir bara marginell skillnad. Förutom när nålen är på det lägsta läget. Då "hostar" den inte lika mycket, (men går dåligt ändå) men om man ligger och glider på låga varv och släpper gasen, för att sedan dra på igen. Då dröjer det 0,5 sek. innan det rycker till, så man ser ut som en idiot som inte kan köra... :gnissla

Bör tilläggas att den går perfekt på alla andra varvtal.
 

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Tänkte bara höra om det är någon som vet vad det kan vara för fel om cykeln "hostar" vid gaspådrag. Mellan 6-7k varv.

Jag har flyttat nålen i alla lägen, men det blir bara marginell skillnad. Förutom när nålen är på det lägsta läget. Då "hostar" den inte lika mycket, (men går dåligt ändå) men om man ligger och glider på låga varv och släpper gasen, för att sedan dra på igen. Då dröjer det 0,5 sek. innan det rycker till, så man ser ut som en idiot som inte kan köra... :gnissla

Bör tilläggas att den går perfekt på alla andra varvtal.

Så är det på min med typ vid 7 har den en lite effektsvacka och sen vid 8000 drar den iväg fast tror bara det händer på 1 växel om jag kommer ihåg rätt får ut och pröva imorron...
Har en 03... vad har du för nån?
 

Mighty Leif

Real men play with pucks....NOT BALLS!
Gick med
7 Jul 2005
Ort
Arvika
Hoj
Kawasaki kxf 250 -07
98


(Här måste jag skriva nåt, eftersom det inte går att posta med bara två tecken)
 

DaWoos

Medlem
Gick med
20 Apr 2005
Ort
Skövde
Hoj
GSXR 750 -09
vad har du för munstycke i den nu? Har du testat att gå ner en strl? Ja måste ha min nål på lägsta läget jag med och vi har samma modell men min blöddrar inte. Se till att du är säker på att du har rätt huvudmunstycke. T.ex så tyckte jag att min gick perfekt med 130 men sen testade jag 132 och då gick den bättre:tungan. Kolla stiftet.
 

Johanssson

The One And Only
Gick med
13 Nov 2006
Ort
Trollhättan
Hoj
Cagiva Mito Evo (såld)
jag skulle tippa på att du skulle också gå ner några storlekar i munstycket.. för den får för mycket bensin
 

DjPacMan

LättviktarN^
Gick med
9 Apr 2006
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia rs 125 06 GP White ! :D
Annars kan du låta bli o ge den fullgas på just dom varven, jag tror d fixar sig då? för min "hackar" när ja fullgasar på 4-6k varv, den får antagligen mer bensin än den kan göra av med.. ja kör btw rs 06..

Edit: Om du nu måååste gasa fullt då, slirkoppla :tuttar
 

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Annars kan du låta bli o ge den fullgas på just dom varven, jag tror d fixar sig då? för min "hackar" när ja fullgasar på 4-6k varv, den får antagligen mer bensin än den kan göra av med.. ja kör btw rs 06..

Edit: Om du nu måååste gasa fullt då, slirkoppla :tuttar

det är väll inte så smart vid 6 tusen varv?
 

>Hanning<

Mr Hanning
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Hudiksvall
Hoj
Yamaha R1 -99
Tänkte bara höra om det är någon som vet vad det kan vara för fel om cykeln "hostar" vid gaspådrag. Mellan 6-7k varv.

Jag har flyttat nålen i alla lägen, men det blir bara marginell skillnad. Förutom när nålen är på det lägsta läget. Då "hostar" den inte lika mycket, (men går dåligt ändå) men om man ligger och glider på låga varv och släpper gasen, för att sedan dra på igen. Då dröjer det 0,5 sek. innan det rycker till, så man ser ut som en idiot som inte kan köra... :gnissla

Bör tilläggas att den går perfekt på alla andra varvtal.

jag har precis samma syndrom och de är för att ja har på tok förstort huvudmunstycke jag kör med 200mm munstycke fast de ska vara 180 i min
och då blir då så att den blöddrar men kolla om du har 130 eller vad de ska vara på RS har du inte det så byt till 130 så ska du se de blir bättre :tummenupp
 

Mighty Leif

Real men play with pucks....NOT BALLS!
Gick med
7 Jul 2005
Ort
Arvika
Hoj
Kawasaki kxf 250 -07
Jag har 125 som huvudmustycke nu... Men färgen på tändstiftet är gyllenbrunt.
 

eXter

2 Takter Är Rätta Takter
Gick med
16 Jul 2006
Ort
Åland
Hoj
Yz250
jag har precis samma syndrom och de är för att ja har på tok förstort huvudmunstycke jag kör med 200mm munstycke fast de ska vara 180 i min
och då blir då så att den blöddrar men kolla om du har 130 eller vad de ska vara på RS har du inte det så byt till 130 så ska du se de blir bättre :tummenupp

Sjysst... alldrig sett ett 20000 munstycke förr:D
 

Li_G

Live On The Edge
Gick med
22 Mar 2007
Ort
Linköping
Hoj
Yamaha R1 -07, Yamaha R1 -01, Suzuki Rgv 250 -91
Problemet du har har inget med munstycken mm att göra utan är en strypning som alla rs´or har(om man inte tagit bort den då) Den sitter i en box brevid CDI-boxen där bak & gör så att det blir en effekt svacka nån gång mellan 5000-6000 rpm. bara för att buller nivån ska sänkas o för att den ska gå i genom kravet på 15 kw & 15 hk. Men de e bus enkelt att ta bort den om man vill. ( och strypningen gäller på alla växlar )
Men sen så klart hojen går bättre om du skulle stycka om den oxå ;) Lycka till..
 

Mighty Leif

Real men play with pucks....NOT BALLS!
Gick med
7 Jul 2005
Ort
Arvika
Hoj
Kawasaki kxf 250 -07
Den är redan borta. Men tack alla som svarat och försökt hjälpa mig. :tummenupp
Ska iväg till handlarn på månda och köpa munstycken.
 

Mighty Leif

Real men play with pucks....NOT BALLS!
Gick med
7 Jul 2005
Ort
Arvika
Hoj
Kawasaki kxf 250 -07
Du skrev aldrig om den gick bättre med 125 eller inte.

Vart köper du munstycken? Ni kanske har nått ställe i Arvika?
Jag har haft 125 på hela tiden.

Det finns ett ställe som säljer Aprilia reservdelar, men jag vet inte om han säljer nåt till dell´orto.
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Jag har haft 125 på hela tiden.

Det finns ett ställe som säljer Aprilia reservdelar, men jag vet inte om han säljer nåt till dell´orto.


Antagligen får du rycket pga för mycket bensin, men det kan vara bra så det går lite fett i övre register.

Finns förgasare som har powerjet då kan man finjustera bättre. Bättre med ett litet ryck än en skuren motor.

Själv hade jag ett jävla ryck vid 8500 rpm då porten öppnades.

Saknar tiden med rs 125 , funderar på at köpa en bara för att ha en.
 
Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

Top