Förgasarproblem (ktm sxf 450 07)

B@rgh

Ny medlem
Gick med
8 Dec 2007
Ort
På Öster
Hoj
ktm 250Sxf 07 & Ktm 450Sxf-07
Hallå.

Har lite problem med bestyckningen på min Ktm Sxf 450, 07:a.

Vid vissa tillfällen, så svarar den inte direkt på gaspådrag, utan den "böar" lite, sen svarar den..

Kommer om man tex ligge lite under halvgas, och så skall vrida på, tex i en woopis-sektion, och skall gå ut i en större dubbel eller trippel, så svarar den inte, utan kan bli att den "böar" till precis, vilket kan leda till att man inte kommer över, och landar i uppgången,, det tar liksom tvärstopp då, fick uppleva det sist:(

Cykeln har gått ca 13 timmar, och har orörd förgasare, allt orginal..
Några förslag vad man tex bör justera?

Mvh..
 

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Ort
kramfors
Hoj
KTM sm990
Ställ på mer axpump Hjälper inte det höj trottelnålen 2 hack men börga med axpumpen:tummenupp
 

Fox Racing

Organdonator
Gick med
8 Jul 2007
Ort
Hemma
Hoj
2 X
Jag känner mig helt lost när det gäller förgasare, så en fråga ang axpumpen, vart sitter den, och hur kommer man åt den...
Mvh..

:)


Under förgasaren brevid den stora dräneringspluggen sitter ett lock med tre små skruvar,under den sitter de ett gummimembran och en fjäder... sen kan du OM du orkar ta bort däneringspluggen o ta bort munstykerna o blåsa rent dom o förgasaren...

Sen borde funka ganska bra.. LUFTSKRUVEN!! kom ihåg att om du tar bort den så ska den va 1,5 max 2 varv ut från botten
 

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Ort
kramfors
Hoj
KTM sm990
Under förgasaren brevid den stora dräneringspluggen sitter ett lock med tre små skruvar,under den sitter de ett gummimembran och en fjäder... sen kan du OM du orkar ta bort däneringspluggen o ta bort munstykerna o blåsa rent dom o förgasaren...

Sen borde funka ganska bra.. LUFTSKRUVEN!! kom ihåg att om du tar bort den så ska den va 1,5 max 2 varv ut från botten

Går det inte att ställa axpumpen mer eller mindre på dessa gasare?
 

Fox Racing

Organdonator
Gick med
8 Jul 2007
Ort
Hemma
Hoj
2 X
Går det inte att ställa axpumpen mer eller mindre på dessa gasare?

Hm..vet inte men de kan va mkt möjligt!! har aldrig gjort de på mina hojjar iaf..

Man om hans hoj gått 13 tim o förgasaten är helt oskruvad så är de inge fel på bestyckning el axpump utan mer troligt me skit i förgasaren..:va

Sen om de är riktigt kallt ute så går hojen inte så mkt sämre pga bestyckning så att den bara brööölar..
 

B@rgh

Ny medlem
Gick med
8 Dec 2007
Ort
På Öster
Hoj
ktm 250Sxf 07 & Ktm 450Sxf-07
jaha, då har man gjort rent axpumpen, även lågfart och högfartsmunstyckena, men fortfarande samma fel..

Kan säga lite mer exakt hur den beter sig nu.

Om den står på tomgång, och så vrider man till, så dör den, sen smäller det till, och den skickar en en lite eldkvast...
Men har man lite högre varv från start, och sen vrider på, så funkar det kanon..

Luftskruven är utskruvad 1,45 varv från botten..

Är det läge att ändra på nålen nu eller?

Tacksam för några bra förslag..
Mvh..
 

mr_ping

Page
Gick med
10 Feb 2004
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 525
Du har samma problem som jag har på min ktm 450 EXC -04... håller på att labba med olika munstycken fram o tillbaka.. har inte fixat det helt ännu men det har blivit mycket bättre iaf!

Jag har gått upp rejält i huvudmunstycke framförallt!
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top