Hej detta kanske är något offtopic.
Jag har precis inflörskaffat en fiddy (Minicross) 4 takt på 125 cc.
Jag får den inte att gå riktigt OK.
Från låga varv och när jag gasar på fullt så blöddrar den till och vill dö.
Gasar jag lite försiktigt upp den i lite högre varv så är det inga problem att slå på fullt.
förgasaren är en mikuni (kopia vet ej) 24 mm.
har mixat med blandskruven, testat trottelnålen på alla lägen. kollat så den inte tar tjyvluft vid insug, avgasport mm mm. blåst rent knasaren med tryckluft.
Har testat lite allt möjligt. men problemet kvartstår :/ . känner mig helt uppgiven. satt i 6 timmar igår i garaget och svor och tyckte synd om mig själv.
Ni crossåkare med 4-takt eller andra duktiga mekare, har ni några tips, för jag har slut på ideer.
Har letar info på andra forum och hört mig för...
Tack på förhand. Jonas.
Bifogar bild på åket om det nu kan hjälpa.
Jag har precis inflörskaffat en fiddy (Minicross) 4 takt på 125 cc.
Jag får den inte att gå riktigt OK.
Från låga varv och när jag gasar på fullt så blöddrar den till och vill dö.
Gasar jag lite försiktigt upp den i lite högre varv så är det inga problem att slå på fullt.
förgasaren är en mikuni (kopia vet ej) 24 mm.
har mixat med blandskruven, testat trottelnålen på alla lägen. kollat så den inte tar tjyvluft vid insug, avgasport mm mm. blåst rent knasaren med tryckluft.
Har testat lite allt möjligt. men problemet kvartstår :/ . känner mig helt uppgiven. satt i 6 timmar igår i garaget och svor och tyckte synd om mig själv.
Ni crossåkare med 4-takt eller andra duktiga mekare, har ni några tips, för jag har slut på ideer.
Har letar info på andra forum och hört mig för...
Tack på förhand. Jonas.
Bifogar bild på åket om det nu kan hjälpa.