Förgasartjaffs RS

Oscar S

Fartblind
Gick med
15 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R 2014
Har precis fått igång hojen nu efter vintern och ska äntligen få köra lite seriöst...
Men 1 problem återstår fortfarande, min tomgång är sämst.
Grejen är den att så fort ja inte varvar mer än 5-6 tusen varv så vill den bara dö och så fort man gasar så dör den typ. Det roliga med allt är att så fort jag drar i Choken fungerar allt perfekt, det vill säga upp till 6-7 tusen varv då orkar den inte varva något mer. Någon som vet hur ja kan fixa detta? (har försökt att skruva luftskruven men det vill inte fungera). Eller kanske finns de nåt lågfartsmunstycke eller liknande som jag kan byta, måste ju ha mer soppa på lågvarv.

dezyn

Vintern är bara ivägen..
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
-
Har precis fått igång hojen nu efter vintern och ska äntligen få köra lite seriöst...
Men 1 problem återstår fortfarande, min tomgång är sämst.
Grejen är den att så fort ja inte varvar mer än 5-6 tusen varv så vill den bara dö och så fort man gasar så dör den typ. Det roliga med allt är att så fort jag drar i Choken fungerar allt perfekt, det vill säga upp till 6-7 tusen varv då orkar den inte varva något mer. Någon som vet hur ja kan fixa detta? (har försökt att skruva luftskruven men det vill inte fungera). Eller kanske finns de nåt lågfartsmunstycke eller liknande som jag kan byta, måste ju ha mer soppa på lågvarv.

Har du "ställt om nålen"? Ta reda på om clipset är i "orginalposition" :tummenupp

Johanssson

The One And Only
Gick med
13 Nov 2006
Hoj
Cagiva Mito Evo (såld)
testa att ställa om nålen...göra rent munstyckena.. annars e det la bara att testa att byta munstyckena

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Hoj
KTM 250 Freeride
2859070 Då skulle den väll varva mera om den får tjuvluft?:va

Vart sitter nålen? Ska man vrida på den när man ställer om den?
ja eller om den dör.. men men märker ju att om den ändrar varv så är det ju nått fel eftersom den suger in stargasen..

precis som anders sa

Oscar S

Fartblind
Gick med
15 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R 2014
Det skulle det faktiskt kunna va, jag tycker mig faktiskt höra ett "sug"-ljud :p runt motorn, men de kanske bara är inbillning. Problemet är bara de att det är så jäävla svårt att få den att hålla konstant varv så de e svårt att märka om den ändrar varv, har försökt tidigare... :huvet

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
2861292 Det skulle det faktiskt kunna va, jag tycker mig faktiskt höra ett "sug"-ljud :p runt motorn, men de kanske bara är inbillning. Problemet är bara de att det är så jäävla svårt att få den att hålla konstant varv så de e svårt att märka om den ändrar varv, har försökt tidigare... :huvet
Du kanske har månterrat en snurrrbo?

Nyheter
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...

Offroad med CFMOTO 800MT-X

Idag har vi fått bekanta os...

Bike på CFMOTO världslansering!

675SR-R Bike är på plats...

Nya Ducati XDiavel V4: Sporttouring på italienska