Förgasaruppgradering på NSR med 180cc mm

Larco

2taktsfrälst
Gick med
25 Jan 2004
Hoj
Ducati 748R '01 & Honda NSR125R '90 X2
För er som har missat det så har jag en NSR JC20 med Malossi 180cc på. JAg ska även bygga en avstämd pipa till den vilket kommer att skicka upp effekten en aning :)

Jag funderar nu på vad jag har för alternativ när det gäller förgasare. Original sitter det en Dellorto 28mm. Jag har hört att det ska finnas en 30mm dellorto förgasar kitt att köpa, men jag tycker att det är för liten skillnad mellan dem.
Jag tror att nånstans 36-38mm skulle bli lagom till min hoj. Problemet som jag ser det är att det mig veterligen inte finns några så stora insugsrör/gummin att köpa och jag vet inte riktigt hur man skulle tillverka ett själv.

Jag funderar på att konvertera till insprutning men vet inte om jag kommer att ro det i land med mappning och allt. Tror det är lite knepigt att få till.

Så nu behöver jag eran hjälp med att lista ut hur jag ska göra med förgasaren. Vad finns det för lämpliga förgasare som man kan få dit och hur löser man problemet med större insugsrör/gummi?

Är tacksam för samtliga förslag :)

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Du kan svetsa ett eget insug, det är väl inte så jättesvårt?

Du kanske kan hitta en förgasare från den äldre modellen av mito billigt. Mikuni 35mm flatslide, kanske i minsta laget men den höjer nog effekten en aning ändå :)

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Hoj
Cagiva mito f 00
Japp 35 mm flatsidern är skitbra, vet även en kille som tillverkar inställbara munstycken till de,
Får kanske hem en nästa vecka du kan få köpa för en billig slant :)

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha