Förhöjt sportglas

• Thread starter Marsipulami
  • Start date

Marsipulami

Guest
Någon som har erfarenhet av "Förhöjt kåpglas", s.k. "AIRFLOW"? Funderar på att köpa det till min CBR 1100XX, men jag vet inte hur det skulle se ut, någon som vet eller har en bild på det?

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Testa innan du köper ett. Jag har ett som tar bort mycket av fartvinden men i gengäld skapar otrevlig turbulens på ryggen i höga farter. Det känns som om någon drar uppåt i skinnstället.

Jonteponte

Har inte knäpuckarna på
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kawasaki Vulcan S 2016 ABS
Personligen så är jag mycket nöjdare med det låååga originalglaset på min nya gixxer än med det högre på min gamla GSXF... På gamla hojen styrdes luften rakt på hjälmen och det var *alltid* jobbig turbulens kring huvudet. Numer sitter man med luftströmmen på övre delen av bröstet och kring huvudet hör man bara ett jämnt skönt luftljud... Mycket bättre.

Men allt detta har ju olika inverkan beroende på hur lång man är. Om man kan fixa bort all luft så föredrar man ju det, fast då kanske man hellre skall åka GoldWing? :D

Fenix

Medlem
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
08', Triumph, Daytona 675
Jag kör med ett powerbronze airflow, svart. Lyfter vinden helt perfekt. Dock blir det lite baksugskänsla vid 130-150 knyck, men det är bara och lägga på lite fart så slipper man det. :tummenupp
Klart skönt glas då man inte behöver börja krypa ner förens vid 150+.

Kjelle

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Supersport(touring)
Både touringbutiken och S-racing säljer väl double bubble/airflow-style kåpglas?? :confused:

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Marsipulami skrev:
Någon som har erfarenhet av "Förhöjt kåpglas", s.k. "AIRFLOW"? Funderar på att köpa det till min CBR 1100XX, men jag vet inte hur det skulle se ut, någon som vet eller har en bild på det?

Skulle inte du köpa en ny hoj?

Nyheter
Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...

SMC får 700.000 kronor i bidrag

Roger Berzell, generalsekre...

Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...