Förlänga snippan som suger bensin? (Bilder)

rantarunti

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Ort
sthlm
Hoj
aprilia
Har tänkt ändra röret som suger bensinen innuti tanken, förlänga det så det kommer längre in, men var tydligen inte så lätt.
Satt något annat ömtåligt "rör ivägen
Vågar inte göra allt för mycket iochmed att jag vill testa först och se hur det fungerar och inte misslyckas och inte får dit det till orginal igen.

Såhär ser det ut:

http://image.bayimg.com/lajlgaabm.jpg
http://image.bayimg.com/lajlfaabm.jpg

Vad vi ser på bilden är alltså mojängen som sitter innuti bensintanken som används för att suga bensin. Alltså ingen förgasare som det rör sig om utan Direktinsprutning. Så bensinen måste Sugas.

Vad är det där för typ av liten omöjlig slangklämma? Hur lossar jag en sådan? Få tillbaka igen?
Och inte minst, vad fasiken är det för typ av rör?
Är som en hinna, en form av bränslefilter antar jag?

Någon som har tips på vad jag kan göra,
Vill alltså ersätta lilla snippan med en vanlig gummislang som suger längre in i Bensintanken.
Just nu så tappar den andan" eller kommer ingen vart utan åker ner i gatan igen om jag te.x har den på bakhjulet. P.ga att suget sitter framtill av tanken, och tanken sitter bak på hojen, så ingen vidare bakhjulskombination.
Går det göra nåt med tanke på hur det ser ut?
Tacksam för tips!
 

Spinner

:ligga?
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Göteborg (Mölndal)
Hoj
Honda NS125 Gula faran [krockad och skrotad]
det är ett bränslefilter.. du kan ta bort det och sätta ett vanligt bränslefilter på slangen..
 

rantarunti

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Ort
sthlm
Hoj
aprilia
det är ett bränslefilter.. du kan ta bort det och sätta ett vanligt bränslefilter på slangen..

men det filtret som är nu är väl det enda som passar? om inte vart hittar jag andra sådana isåfall? och längre..

och sen behövs verkligen sådant internt filter? räcker det inte med ettr rör som suger.
verkar jäkligt jobbigt att hålla på med så sätter nog tillbaka skiten och tankar oftare fullt isället.
 

Mahhbechh

Börsmäklarn
Gick med
20 Oct 2005
Ort
I en gran.
Hoj
Briggs & Stratton
Köp ett vanligt bränslefilter för 30 kr någonstans och skarva på det på slangen du monterar. Filter bör du ha, endast Djävulen vet vad för skit det finns i tanken.
 

Spinner

:ligga?
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Göteborg (Mölndal)
Hoj
Honda NS125 Gula faran [krockad och skrotad]
du tar bort den där som du tatt kort på nu och sen delar du slangen på valfritt ställe ochj installerar ett sådant bränslefilter som ärt till höger på bilden.. du kan ta bort det interna filtret så det är lugnt.. sen så tar du bara en slang och ersätter ditt interna filter med och får på nåt sätt fast den lite längre bak i tanken.. hur vet jag dock inte
 

Bifogat

  • branslefilter.JPG
    branslefilter.JPG
    36.6 KB · Visningar: 159
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top