Förlåta saker på fyllan!?

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Visst finns utrycket "-Man kan inte skylla på alkoholen!"

Men visst fan har man överseelse men många dumma saker som folk gör på fyllan?

(Man har ju även större acceptans för sitt egna beteende, iaf jag.)

Hur nitiskt är du? O hur mkt dricker du själv?

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Dricker enormt mycket/ofta själv, men jag är en ganska förlåtande person av naturen så har någon gjort något dumt på fyllan så är det ofta förlåtet till dagen efter :)

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Måste man skylla på spriten då ska man inte dricka :fakta!

MikkE

Guest
Har du aldrig gjort nåt på fyllan som du inte hade gjort nykter?

Haha, jag har bildbevis på en massa saker jag inte hade gjort :gnissla

Ja det skulle inte förvåna mig HAHA! :D :D

Jag själv säger kanske mer saker än vad jag bör göra. Men sedan är det egentligen ingenting dumt =)

Gös i agenthatt

Live hard, Paul Young
Gick med
29 Jul 2007
Hoj
Årsmodell, Märke och modell
Men vaffan...! Allt korkat man gör på fyllan hade man ju inte gjort i nyktert tillstånd. Så det är givet att man skyller på spriten. Allt annat är ren idioti.

Hornpelle

Ur spår
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Utan igen...
Jag hade nog bla inte gått ut på pubben iklädd handbojor och beställt en stor stark med sugrör eller försökt att sätta ihopp mej med en servitris på en resturang med hjälp av samma handbojor (nycklarna kvar i lägenheten) om jag var nykter.
Dom besta ideerna får man ju på fyllan :) men jag kan ha ganska hög tolleransnivå nykter också så man vet ju alldrig men jag skulle alldrig skylla på spriten.

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Jag kan oftast acceptera ursäkten 'Jag var full'. Beror givetvis på vad det handlar om men oftast. Jag skulle dock aldrig skylla nåt dumt jag gjort på spriten. Dumt som i nåt som sårar nån. Dumheter som man hittar på är bara kul, det behöver man inte skylla på nåt.

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR

Gabor

Guest
Slutat dricka för att jag gjort så jävla mycket dumt på fyllan....:gnissla

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Visst säger man kanske saker som man inte riktigt vågar säga nykter, men det är ju ingenting att be om förlåtelse för, för det är ju sånt man menar.

Men säger man saker/gör man saker man inte vill ta ansvar för sen så ska man låta bli spriten.
Det finns ingen ursäkt för det.

Eller är det ok att säga "Aha, så jag våldtog den där bruden, hennes hund och ollade hennes mammas lösgom, men jag var ju full"

Nepp, och kan man hållas ansvarig för det så kan man hållas ansvarig för allt annat man gör och säger också.

Gabor

Guest
Har fått höra att jag gör så mycket dumt när jag är nykter , det är tur att jag inte dricker , för då vet man deffinitivt att det skulle bli helt sjukt galet.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Jag kan ursäkta väldigt mycket som folk gör på fyllan. Däremot borde folk med taskigt ölsinne få alkoholförbud. Jag kan köpa att folk gör pinsamma saker som springer genom centrum näck eller vad som helst men de djävlar som börjar tjäfta och slåss varenda gång de fått i sig ett par pilsner borde inte tillåtas dricka över huvud taget.

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Hjärnan slutar ju inte att fungera bara för att man dricker. Sen att omdömet inte blir det bästa är ju allmänt känt..

Men att komma till mig och skylla saker som otrohet, något man sagt eller dyl. på fyllan är helt oaceptabelt.

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Visst finns utrycket "-Man kan inte skylla på alkoholen!"

Men visst fan har man överseelse men många dumma saker som folk gör på fyllan?

(Man har ju även större acceptans för sitt egna beteende, iaf jag.)

Hur nitiskt är du? O hur mkt dricker du själv?

Nog för att så gott som alla gör saker på fyllan som de inte skulle gjort nykter, så anser jag personligen att man inte kan skylla på fyllan. För det är ens eget ansvar att se till så man inte gör dumheter. Om man gjort något dumt så hade man faktiskt möjligheten att hålla sig nykter. Förstår inte varför det är allmänt accepterat att hitta på i princip vad som helst och sedan säga "nämen jag var stenpackad". Då är det helt plötsligt kolungt.

Det är upp till var och en att se till att man inte gör något stendumt om man nu dricker. Själv har jag väl hittat på en del som inte var så bra kanske. Men det står jag för (eller åtminstone försöker tvinga mig till det så ofta jag bara kan). Det var jag som drack, så jag får stå mitt kast.

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Street Triple R
Fan - är det inte därför man dricker? För att va lite wild and crazy och komma undan med det?

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln