förlorar man jobbet om man får indraget körkort

myt61

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
kan man bli uppsagd om man förlorar körkortet. i tex 3 mån?
om man kör typ budbil. fast anställning :va

myt61 skrev:
2281414 kan man bli uppsagd om man förlorar körkortet. i tex 3 mån?
om man kör typ budbil. fast anställning :va

Det borde man väl kunna bli? Beror väl på arbetsgivaren.. Han kanske är vänlig och låter dig ta tjänstledigt i tre månader? :)
Däremot kan du väl ha tur och slippa indraget körkort, om du kan påvisa att du är beroende av körkortet i jobbet och det är en första gången du åker fast. Eller?

jag har inte blivit av med körkortet. bara undrar om jag får sparken om jag blir utan kort. omplacering tror jag inte jag skulle kunna få då stället jag jobbar på bara har distrubitörer. :rolleyes:

HanneZ skrev:
2281421 Kan du kräva omplacering kanske?

isåfall chef :hihi

Om arbetsgivaren inte kan ge dig andra arbetsuppgifter så kan det vara skäl för uppsägning.

Större firmor brukar ha nåt skrivet om detta i sina anställningsavtal, börja med att kolla där.
Annars så ja, de kan säga upp dig på grund av det. Varför skulle de ha kvar en anställd som inte kan göra nåt på firman? :confused:

En kollega till mig under budbilstiden körde utan kort i 2 månader när han blev av med det, gick ju kanoners :tummenupp.

jo jag har ju varit av med det 6mån en gång innan, och då gick det ju bra att köra :hihi men då vet jag om att det inte är någon ide att stanna om dom försöker haffa mig! skulle bara kolla om man kunde bli uppsagd

Nyheter
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick