Förlossning!?

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Yes, det är dax för tillökning närsomhelst.

Har börjat läsa lite om det här med förlossningar, och det verkar ju vara en hel vetenskap. Tjejen har (nog) klart för sig vilken hennes uppgift är, men vad ska JAG göra? Bara hålla handen och komma med glada tillrop?

Det är ju några här som har kids, och ni har säkert lite bra tips.
Vad ska jag ta med till BB? Massa käk och bra böcker? Eller hinner man inte sitta still?

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Ta med en extra bok. Håll handen, mata med fruktsoppa och annat. Har ni tur rasslar det till och är klart på ett par timmar. Har ni inte samma tur kan det ta väldigt många timmar som för vår del...
När själva slutspurten drar igång så finns det inte mycket du kan göra annat än att hålla dig ur vägen. Fram tills dess så är det mest väntan. Du sitter å läser. Cheyen ligger och stånkar och stönar och blir med jämna mellanrum undersökt av nån barnmorska som dyker ner och kollar hur det fortskrider.

Det hela akompanjeras av CTG-maskinen som håller koll på knoddens hjärtsytm och spelar upp hjärtslagen i en liten högtalare...

"Bakgrundsmusik".. Lägg till lite visselpipa och bryt neonljusstavarna och börja stuffa!
[YOUTUBE-ID]ATRfC_U9KSI[/YOUTUBE-ID]

Last edited:

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Fan det känns som igår du berättade att ni hade träffats :yoparty
Grattis i förskott :tuttar:banana vet ni vad det blir?
Vad skall den heta? Bee M Wee? :fniss

Ta med lite näring, böcker, kläder. Första barnet brukar ta ett tag att komma ut. Men räkna inte med att du kommer ha det lugnt o skönt :p du får nog hålla handen och agera DISTRAKTION när hon har ont.

Var uppmärksam på hur hon verkar...glada tillrop kan kanske vara irriterande om man har fruktansvärt ont :p visa kärlek så som du gör det bäst :) du kommer märka vad som funkar och inte funkar (när du får en rondskål i bakhuvet eller så :p).

Och håll minen om det kommer mer än bara :rullandeu andra saker brukar hitta ut också :fart

:rofl

Lycka till :krama

carro86

längtar till våren...
Gick med
25 Apr 2009
Hoj
Honda cbr600F
när jag tittade på programmet "barnmorskorna" så skrattade jag varenda gång när man fick se hur killarna betedde sig....:D tycker synd om er..:D

J.F.S

Hojlös.. :'(
Gick med
8 Jul 2005
Hoj
är såld..
Kan bara svara för vad jag gjorde under den korta tid vi var på BB. Vi kom in vid 20 och vid 23 var det klart.

Jag stöttade så gott jag kunde genom att torka bort svett, hålla handen och uppmuntra henne med ord. Hur du ska göra exakt kommer av sig självt och det hänger naturligtvis på vad för hjälp din tjej vill ha. Hon kanske hellre vill att du håller dig på avstånd och håller käft. Du får fråga helt enkelt :)

Blir det långa väntetider är det inte fel med en bok, mp3 spelare och något att tugga på. Framför allt blir det långa väntetider efter allt är klart. Visserligen så får du säkert åka hem om allt är ok då det ofta är fullt på förlossningsavdelningarna. Din tjej får det hon vill ha när det gäller dryck och mat, för din del är det sämre. Iaf funkar det så här hos oss på landsbygden och speciellt nu i influensatider.

Ta med ombyte, speciellt till din tjej. Har ni otur och hamnar på neontalavdelningen känns det skönt att ha kläder med sig så slipper man fundera på det också.

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Om det är någon gång under din livstid du kommer att känna dig värdelös så är det vid förlossningar. Kvinnan ligger och skriker av smärta och det enda du kan komma med är ryggdunk och saft.

Tjöp med dig en påse Gorbys piroger, både för dig och cheyen skull. Sykhusmat är vidrich, I tells ya.

Kneedrag

Guest
massera tjejens rygg gärna nere vi svanskotan ungefär.

När är BF? Har hon gått något över tiden?

LYCKA TILL

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Har inte än några barn, så min kommentar är säkerligen värdelös i sammanhanget eftersom det känns som något du måste ha genomgått för att veta hur det är men.. ..min tanke på vad du som kille ska göra vid förlossningen är "vad som helst som tjejen vill".

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Inhalera lustgas !

Bra tips. Det blir inte roligare än man gör sig. Man kanske blir tvungen att dela med sig lite till tjejen också...

Fan det känns som igår du berättade att ni hade träffats :yoparty
Grattis i förskott :tuttar:banana vet ni vad det blir?
Vad skall den heta? Bee M Wee? :fniss

Ta med lite näring, böcker, kläder. Första barnet brukar ta ett tag att komma ut. Men räkna inte med att du kommer ha det lugnt o skönt :p du får nog hålla handen och agera DISTRAKTION när hon har ont.

Var uppmärksam på hur hon verkar...glada tillrop kan kanske vara irriterande om man har fruktansvärt ont :p visa kärlek så som du gör det bäst :) du kommer märka vad som funkar och inte funkar (när du får en rondskål i bakhuvet eller så :p).

Och håll minen om det kommer mer än bara :rullandeu andra saker brukar hitta ut också :fart

:rofl

Lycka till :krama

Oj, det var många tips. Hur många barn har du klämt fram egentligen? :)

Om det är någon gång under din livstid du kommer att känna dig värdelös så är det vid förlossningar. Kvinnan ligger och skriker av smärta och det enda du kan komma med är ryggdunk och saft.

Tjöp med dig en påse Gorbys piroger, både för dig och cheyen skull. Sykhusmat är vidrich, I tells ya.

Ja, och om jag påtalar att det faktiskt är "positiv smärta" (som det står i böckerna) kommer jag att ha två blåklockor snabbare än en gris blinkar.

Käk var ett bra tips. Har man tråkigt kan man iaf äta:tummenupp

massera tjejens rygg gärna nere vi svanskotan ungefär.

När är BF? Har hon gått något över tiden?

LYCKA TILL

Nja, det är en vecka kvar typ, men det verkar som om det börjat röra på sig så smått. En bläcka ikväll blir det väl inte tal om antar jag. Då lär man knappast bli insläppt :D

Last edited:

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Jag tyckte först att tråden hette "Foglossning" :näsblod

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Assistera på olika sätt (byta ställning, hålla lustgasmasken, hämta barnmorska, hålla handen osv). Kolla att barnets hjärtrytm m.m. håller sig bra i magen, när inte personalen finns i närheten och övervakar. Sen är det mest att försöka hålla huvudet kallt och uppmuntra och ta lite kort och filma (inget man visar för släkten kanske, men kul att ha kvar för eget tittande). Se till att ha handlat lite snask och dricka m.m. som kan förtäras sedan och något fint till mamman (missar man det i all förvirring och nervös stress - så får man äta upp det efteråt).

Glöm inte att ha bilen fulltankad och i gott skick, resväska packad och barnstol i alla fall inpackad i bilen - det kan bli mer bråttom än vad man tror.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Inhalera lustgas !

Exakt!

Se till att frugan får det så fort som möjligt. Nu reagerar alla olika på det visserligen men det kan hjälpa så otroligt mycket. Glöm inte testa själv också, jag blev helt bäng. :D

Epidural. De verkar vilja få så få som möjligt att ta det men det funkar riktigt bra.

Sen när hon säger att du ska döda henne osv så se till att inte ta henne på orden. Det är bara snack. :tummenupp

Edit: Hon får mat men inte du. Om ni ska stanna ett par dygn efteråt så se till att du har med mycket krubb om du tex inte vill lämna henne för att köpa pizza.

Last edited:

Nipponbagarn

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2006
Hoj
KTM 990 Superduke -12
Det jag kände att jag kunde hjälpa till med var att hålla koll på CTG-apparaten och förvarna henne när nästa värk startade. Det syns på den innan hon känner något. Lustgasen ska tas innan värken börjar för att ha bäst verkan.

Sen är det väl bra att ha med sig mat som många här har sagt. Får man ens lämna förlossningen eller BB och komma tillbaka i svininfluensatider?

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år