Förnedrad!?

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Nja, förnedrad vet jag väl inte om man kan säga?

Det mesta tyder väl på att han var rätt duktig och gjorde en fin prestation =)

Tur var väl nastan att det inte var en spretig ungdom med senaste Daineses-stället(typ, jag), dock ingen R1, snyft.... som hade bailat med en gång och höjt allas premier ännu mera =)

Nä, det var fräckt att han var gammal!!

Lite trökit att han drog dej iofs.....Jag hade reagerat likadant tror jag=)

:hej

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Varför i självaste h-vete skulle du bli förnedrad av detta? :D Troligen så att han åka hoj längre än vissa här inne funnits. Jag tycker det är askul att det finns 'äldre' som väljer att trotsa 'stilen' och köra R. :tummenupp

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Hoj
Thruxton-R Z1000A1 R1250RS HD-Chopper CB500F
Förnedrad :notme - tjaa - vi gamle gubbar som kör BMW - har ofte lite erfarenhet med i bagaget..

Kanske R1 accer lite bättra än Bumsen - men det går att slänge en +280 kilo´s MC runt ganska så snabbt, om man tar i ordentligt..
Tror att det finns lite bilder på BMW´s (K1200RS) som kör på Rörken Gokart - kolla under Uppsala Roadrunners här på sporthoj..
Tyckte liksom inte att det var någon i snabba gruppen på Gokart banan som körte om min Bumse senast :eek: - även om jag inte hade mina sidoväskor på..

Akta dig xtra när det kommer BMW killer på GS :crash - (road/offroad), dom är ofta ruskigt hensynslöst snabba..

Det är ingen kunst att gassa på rakan - det krävs lite till när du ska gassa sladd i kurvorna... :tummenupp

fluppen

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha YZF R1
Vart med om samma sak:

Jag hängde på min nya mc-polare som kör Hayabusa till ett möte med ett par bekanta till honom, vi skulle ut och kränga kurviga vägar.
Vi träffade dom på en bensinmack och dom hade hjälmarna på och var startklara, färden avgick och "killen" på den gula 748:an stack iväg som satan, jag försökte hänga på men var störtomöjligt.

Ca 8 mil senare stannar vi till för en paus och när jag ser "killen" som jag vart helimpad över hans galenskap tar av sig hjälmen fick jag en chock !!
Han var typ 55 år gammal...med värsta stället och hjälmen....jag frågade:
- Har du kört hoj länge eller ??
-Nja...körde mkt när jag var ung, och fick ett ryck och köpte denna förra året...
-jaha ja...

RESPEKT !!!!! :fakta

fluppen

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha YZF R1
Strider skrev:
Hallå Fluppen!

Visst är det kul när man råkar ut för sådan här saker eller hur?

Om jag inte kommer ihåg fel så var Metzeler Helmut Dähne testförare ca 50 bast när han satte sitt berömda ringen rekord. :tummenupp

Det är ungefär som att åka med riktigt duktiga skidåkare, det är inspirerande och man lär sig en massor utav dem.

kan bara hålla med.... :tummenupp

(har iofs aldrig åkt skidor :eek: )

Lime

Hackkyckling
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono Factory "Olivia"
Bara att inse... Gammal ÄR äldst. Alltid.

Ingen namngiven... men jag vet minst 1 som med sin Africa Twin kör ifrån de flesta R-hojar så länge som det svänger lite mer...

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
Jag blir mer förvånad om det är en ung kille i nyaste sport-munderingen som kör ifrån mig än om det är en gubbe med skinnställ från 70-talet åkandes på en Honda Cb750. Det sitter till 99% inte i hojen.......

Fredda66

.::[Biatch]::.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Brumm brumm
Hänger mycket mer på föraren än hojen det är jag övertygad om, ålder kvittar.
Helst inte frånåkt av någon över 65 bara.
Helst inte heller i rullator.
:cool:

//Fredda

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Skulle man bli förnedrad varje gång ngn klarade av att dra en med sin hoj, då är jag långt ner i näringskedjan nu.. :3freak
(m tanke på att jag har en strypt 500 då, givetvis. Inget annat :rolleyes: )

Rammstein

Bättre fly än illa fäkta.
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
cbr600 stunt, nsr250sp
Polarens farsa är 62år med skägg alà jultomten och har en VFR -01, och han har tvålat in den ena och den andra sporthojs ägaren :bow Senast var i slutet av förra sommaren då var det en Ninja 900 på huddinge vägen som fick bita i det sura äpplet :)
Tilläggas bör att gubben är en gammal roadracing räv som tävlat i bla sidovagns race :fakta

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
tycker inte det var förnedrande, varför skulle äldre inte kunna köra hoj?
Finns iofs gott om folk på sporthojar som inte kan köra, som man nästan hänger på med vad som helst.
Tycker det var en kul historia och det visar ju att man inte är död om man inte får en sporthoj när man är 18 (som vissa trådar här antyder)

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
Någon som har hört talas om Lennart Högberg?
Gubben som har Högbergs motor i Wermlandsbro. Han är någonstans runt 100år gammal och brukar ses fara runt Gelleråsen på smått imponerande tider. Sist jag såg han så körde han runt i ett skinnställ från 70talet. Glöm det där med knäpuckar och kevlarskydd, det här var en pjamas i skinn. Ett par stövlar från samma årtal och det enda som höll ihop dom var tjocka lager med silvertejp. Hojen var en CBR600 av äldre modell som definitivt hade sett sina bästa dagar.

Körställningen är totalt stum och han skulle nog aldrig ens komma på tanken att hänga och klänga runt på bågen utan han sitter helt rakt upp och ner, rör inte en fena.
Och sedan så ligger han och kör om ungtupparna med värsta Haga-hängen och knät i backen på yttern i alla böjarna på hela banan :D

Finns rutin i den gubben!

Flåklypa

Il tempo gigante
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R6...skrapad både styrbord och babord.
Galne Dansken skrev:
Kanske R1 accer lite bättra än Bumsen - men det går att slänge en +280 kilo´s MC runt ganska så snabbt, om man tar i ordentligt..
Tror att det finns lite bilder på BMW´s (K1200RS) som kör på Rörken Gokart - kolla under Uppsala Roadrunners här på sporthoj..
Tyckte liksom inte att det var någon i snabba gruppen på Gokart banan som körte om min Bumse senast :eek: - även om jag inte hade mina sidoväskor på..
Det är ingen kunst att gassa på rakan - det krävs lite till när du ska gassa sladd i kurvorna...

Dom gånger när jag har kört på Rörken så har det funnits en nyare BMW (silverfärgad) där och är det något som den kan så är det att gasa på rakorna. I kurvorna får man vackert vänta eller köra om. Han som var där dom gångerna tillhörde definitivt inte det snabbare segmentet....snarare i mitten. Jag tror nog inte att en sådan är så lätt att baxa runt på en gocartbana, men det är heller inte dess rätta element.

Last edited:

Gixxer_Johan

Min Hoj
Gick med
19 May 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 -02
Antingen körde han väldigt bra eller så körde du väldigt dåligt!!! :D skoja bara.

Jag skulle oxå bli knäckt av det.
Men det tyder ju bara på att det finns även äldre duktiga sporthojsåkare.

Nyheter
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...