Försäkra Ducati?

Frfr

Ny medlem
Gick med
26 May 2009
Hoj
Honda CB600
Hej

Luddig fråga. Jag vet!

Vill ha en Ducati men misstänker skyhöga försäkringar.
Vill ha helförsäkring.

Då är min fråga: Vad kostar ungefär de olika modellerna?
Är det någon rolig modell som är ok pris på?

Jag är 28 år gammal. 5 mil från storstad

Last edited:

Lonewolf

Ny medlem
Gick med
8 Jan 2005
Hoj
CBR 1000 RR -04 Såld. Nu Ducati 848-08
Bor ju på vischan å är 39. 848 -08 den kostade mig ifjol 941:-/mån hel/hel årsförsäkring. Ändrade till halvförsäkring i höstas när vädret gjorde det mindre gött att köra å har inte gått tillbaka till helförsäkring än men d närmar sig. Vet därför inte premien för iår än. Bolaget är Folksam + att ja är smcmedlem.

druid

CLASSIFIED
Gick med
19 May 2005
Hoj
Ducati 916 -98, Ducati 899 Panigale -14
Hypermotarden är rätt billig

Carnage

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2009
Hoj
Ingen
Beror helt på ved det är för hoj du vill ha. Ducatis nakna maskiner är inte så himla dyra om du tecknar försäkringen hos bilsport & Mc. Grejen är att dom försäkrar inte "sporthojar" till sporthojar räknas motorcyklar med kåpor.

Jag är 34 år och har helförsäkring via bilsport & mc, bor på landsbygden. Hel/Hel för min Ducati Streetfighter kostar 7400:- vilket jag tycker är asbilligt om man jämför mot Ducati 1098 superbike.

Ducati 1098 superbike hos IF (tror jag det var) skulle kosta över 3 lax i månaden Hel/hel

Nån märkesförsäkring tror jag inte det finns för Ducati, i såna fall borde jag fått erbjudande när jag köpte hojen.

Gå in på bilsport & mc´s hemsida och kolla priser, regnr behövs inte för att räkna ut premie hos dom.

stroemberg

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2009
Hoj
Monster 900
Kör Ducati monster 900 -99, den ligger enligt LF i klass 5
Bor i centrala Malmö och är 22 år, betalar 13600:- halv/helår

Chrisse6

Medlem
Gick med
27 Aug 2004
Hoj
Ducati
Gjensidige och bilsport & mc är dom som brukar var billigast när det gäller alla modeller utom 1198,848,1098,998,999,749,748,916,996,888 (sporthojjar med kåpor) Dom är även billiga på Streetfightern och nya Multistrada (150+hk cyklar). På bilsport & mc hemsida kan du räkna ut vad din försäkring blir utan reg nr.

/ Chrisse
www.chrisseidubai.blogspot.com

Kör Ducati monster 900 -99, den ligger enligt LF i klass 5
Bor i centrala Malmö och är 22 år, betalar 13600:- halv/helår

stroemberg

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2009
Hoj
Monster 900
Kollade upp på Bilsport
16210:- halv/bas
Fick ej teckna Hel pga "Bilsport & Mc Specialförsäkring tecknar inte försäkringar som kostar över 25 000 kr/år."

På Gjensidige
16407:- halv/helår
20967:- hel/helår

Folksam var också dyrare när jag ringde, men inte med mycket.

Så för mig personligen så vinner LF med sina 13600:- halv/helår

Gjensidige och bilsport & mc är dom som brukar var billigast när det gäller alla modeller utom 1198,848,1098,998,999,749,748,916,996,888 (sporthojjar med kåpor) Dom är även billiga på Streetfightern och nya Multistrada (150+hk cyklar). På bilsport & mc hemsida kan du räkna ut vad din försäkring blir utan reg nr.

/ Chrisse
www.chrisseidubai.blogspot.com

Ducati

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2009
Hoj
Ett Monster
Betalar 3400,- helförsäkring för en Monster S2R 800 på Bilsport & Mc, 30+ och bor 5 mil från Göteborg. I fjor betalade jag 3850.

/Torstein

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Helförsäkring ligger på över ca 3300 kr/mån på min 748R. Har inte kollat premien för i år. Den har dock inte påverkats nämnvärt till min fördel under alla år. I princip tvärt om faktiskt.

Tror man ska titta på en Monster om man vill ha rimlig premie. De är rätt roliga att köra faktiskt. Du kan också titta på Ducatis sporthojar från 98 och tidigare. De lär ha förmånliga premier på grund av att Ducati eller importören registrerat dem på lägre effekt.

Bästa sättet att ta reda på din premie är att ringa runt. Skriv ner reg.nr på olika typer av Ducati du kan tänka dig att äga. Vad jag vet finns inga märkesförsäkringar och skulle det finnas så se upp med självrisken. De brukar vara rätt höga. Dessutom kan du inte ställa av försäkringen vintertid.

Missa inte att gå med i Ducceklubben om du köper en Ducati. :tummenupp

SNAFU

Vaffanculo
Gick med
16 Jan 2007
Hoj
Monster
Jag betalar drygt 5k för mitt monster 900 -02 hel/hel nu, bor på Södermalm/STHLM. Gjensidige vill ha drygt 4k hel/hel så jag funderar på att byta, ska bara lusläsa villkoren innan bytet.

100

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2008
Hoj
Ingen för tillfället.
24 år, Stockholm, Innanför Tullarna.
Betalar 6500:-/år för halvförsäkring, på en Ducati M1100.

Tror det var hos folksam eller if ?

Dåligt minne, räkningen kommer bara 1 gång per år.

Nicke T

Mer sommar åt hojfolket!
Gick med
11 Nov 2003
Hoj
Ducati 999s ,Vespa px 200
Hej ! betalade 6400:- för min 748-99 hel .
Kommer att betala 6800:- för min Hypermotard 1100 evo-10 när jag får den (beställd) 41 åring i Västerås.så klart helförsäkrad :tummenupp Där ser man vad några plastkåpor gör :D

Rainersv

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2008
Hoj
Ducati 1098R 08 Ducati 1098s 08 Husaberg FE450 08
Beror helt på ved det är för hoj du vill ha. Ducatis nakna maskiner är inte så himla dyra om du tecknar försäkringen hos bilsport & Mc. Grejen är att dom försäkrar inte "sporthojar" till sporthojar räknas motorcyklar med kåpor.

Jag är 34 år och har helförsäkring via bilsport & mc, bor på landsbygden. Hel/Hel för min Ducati Streetfighter kostar 7400:- vilket jag tycker är asbilligt om man jämför mot Ducati 1098 superbike.

Ducati 1098 superbike hos IF (tror jag det var) skulle kosta över 3 lax i månaden Hel/hel

Nån märkesförsäkring tror jag inte det finns för Ducati, i såna fall borde jag fått erbjudande när jag köpte hojen.

Gå in på bilsport & mc´s hemsida och kolla priser, regnr behövs inte för att räkna ut premie hos dom.

Har Ducati 1098r kostar ca: 9000:- hel/hel

BramBilla

SDK #4643
Gick med
31 Mar 2008
Hoj
2010 Ducati SF
Monster 96:a 900 bor i hägersten 40 år bet 218 :-/ Månad hel på folksam :)

Last edited:
Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...