Försäkring - HJÄÄÄÄÄÄLP

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Jag är i tagen att byta bort min nästan nya superduke för att jag är "för" rädd om den.

In i garaget ska istället en äldre hoj som funkar vettigt på bana och inte behöver bli så dyr att lägga över curbsen.. Typ Gixxer 600/750, ZX6RR, Rexxa eller andra alternativ (kom gärna med nya). År: 00-05

Jag har dock ingen aning om vad dessa kostar att försäkra, så snäälla PM:a mig regnummer och modell/årsmodell.

Jag vill byta för att det va fel från start att köpa nytt, så lite av ekonomiska skäl, men jag har egentigen råd, så blir försäkrningen mkt dyrare behåller jag den ändå.

Tack på förhand!

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Gå en SMC kurs och teckna folksam så spar du då lite pengar på försäkringen men självrisken blir ju tokhög men planerar du inte att krascha varje år och ta ut på den funkar det ju.

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Jag vill ha regnummer!

Tänker halvförsäkra så självrisk spelar bara på stöld! SMC har jag, eget låstgarage och hej å hå.. Jag vill veta om jag förlorar mkt på att byta hoj, annars kan jag lika gärna ta ut superduken på bana och låta bli att tänka på vad n vurpa skulle kosta..

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Tack ni som leverarat regnr..

Jag har nu R6 i varierande årsmodeller.. Nån som sitter på en gixxer 750?

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Kolla på en R1 av tidigare årsm. typ -98 el -99. De är relativt billiga...

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Kolla på en R1 av tidigare årsm. typ -98 el -99. De är relativt billiga...

Jo, men jag vill ha nåt nyare som känns någorlunda fräscht.. Jag lägger hellre 55´-65´på en 750 01-04.. än samma dollars på en Retta -99..

Jag tog ut 2 språjlans hojar i fjol, tror att jag får krupp om jag köper nåt "gammalt" nu när man blivit bortskämd.

Sen vill jag inte köpa problem..

Robbbin

Kör lugnt i sommar!
Gick med
7 Sep 2007
Hoj
r1 -03
Jo, men jag vill ha nåt nyare som känns någorlunda fräscht.. Jag lägger hellre 55´-65´på en 750 01-04.. än samma dollars på en Retta -99..

Jag tog ut 2 språjlans hojar i fjol, tror att jag får krupp om jag köper nåt "gammalt" nu när man blivit bortskämd.

Sen vill jag inte köpa problem..

Du tog ut 2 nya hojar 2007 men du är orolig över försäkringen på en sporthoj 00-04? suck ^^

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Du tog ut 2 nya hojar 2007 men du är orolig över försäkringen på en sporthoj 00-04? suck ^^

Jag betalar 3 600 helår för SuperDuken, och jag vill byta ner mig för att slippa tänka på vad ett misstag under bankörning kostar. Det är en sak att ha råd att äga och köra, men det smärtar att krascha den..

What!?? :va

Att köpa nåt som ger 18 000 helår i förs. då känns inte så smart, då kan jag lika gärna spara mellanskillnaden och ta kosten för SDn.. Right!

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Hoj
F800
Att köpa nåt som ger 18 000 helår i förs. då känns inte så smart, då kan jag lika gärna spara mellanskillnaden och ta kosten för SDn.. Right![/QUOTE]

Jag skulle nog rekommendera dig att helförsäkra SuperDuken i stället (alternativt halv och crachpuckar). En Riktig sporthoj är betydligt dyrare om du ska ha nyare än 00... Fast vem vet. Vad som helst kan hända på försäkringssnurran...

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Att köpa nåt som ger 18 000 helår i förs. då känns inte så smart, då kan jag lika gärna spara mellanskillnaden och ta kosten för SDn.. Right!

Jag skulle nog rekommendera dig att helförsäkra SuperDuken i stället (alternativt halv och crachpuckar). En Riktig sporthoj är betydligt dyrare om du ska ha nyare än 00... Fast vem vet. Vad som helst kan hända på försäkringssnurran...[/QUOTE]

Mmm.. Tills man klotar ja.. Jag vill få tag i en redan skrapad hoj som kostar därefter. och jag skulle aldrig helförsäkra, det är inte lönt om man inte klotar flera ggr per säsong.. 1 vurpa / säsong kostar 9000 med SDn, billigare att laga själv!

Och jag vill gå ner på 600/750 just därför..

Kan alla sluta anta att jag är nåt jävla moppefucko, jag vill bara få lite regnr så jag kan kolla vad skillnaden blir så att jag kan bestämma mig för vad som är smartast.. Jag vill ha SDn egentligen, den är underbar. Men den är dyr att lägga och hittils har jag varit för rädd om den för våga ladda, jag vill ha nåt att tejpa ihop när man lowsidear..

Gosh.. Jag behöver inte motivera det här!

Ps. Tack ni som hjälpt

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...