försäkring offroad 125or?

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DT125R
vad har ni i försäkring på era offroadare? min ligger på 1700 för trafik/helår
tycker det är JÄVLIGT dyrt, IF skulle ha 7000kr i trafik och typ 10000 hel :3freak :dummer
står på mig....

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
1700 är dyrt. Jag ligger på 2300 hel/hel, och min är nog betydligt dyrare att skrota. Offroadare ska väl vara billigare?

Poffer

Vill flytta till ett varmare land...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ER6 -08
cRoC skrev:
1700 är dyrt. Jag ligger på 2300 hel/hel, och min är nog betydligt dyrare att skrota. Offroadare ska väl vara billigare?

Nja, det ligger la där. Min e på 1800 kr halv/hel. Hel/hel kostar 3200. Jag har Trygg Hansa och den e skriven på mig. Billigare vette fan om jag kan få det...

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Hm det är dyrt, ringde du runt mycket? Min kompis betalar 1500 hel/hel på en 00 NSR, skenförsäkrad.

Poffer

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ER6 -08
cRoC skrev:
Hm det är dyrt, ringde du runt mycket? Min kompis betalar 1500 hel/hel på en 00 NSR, skenförsäkrad.

Jo, jag ringde runt en del. Hade jag haft den på farsan hade ju priset blivit radikalt mycket mindre. Men det har man ju inte!! :yoparty

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
Poffer skrev:
Jo, jag ringde runt en del. Hade jag haft den på farsan hade ju priset blivit radikalt mycket mindre. Men det har man ju inte!! :yoparty
Bilsport o Mc, 3500 halv/hel. Får dessutom inga pengar tillbaka om jag ställer av hojen. =/

SmackMan

Ny medlem
Gick med
5 Nov 2003
Hoj
Yamaha rd lc ypvs -86
låter inte så farligt ycker jag.. du kan ju ställa av den på vintern med ju!! det e ju ingen ide att ha den försäkrad då tycker jag iaf..

Poffer

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ER6 -08
Hur funkar det där med avställning. Jag har Trygg Hansa, om man nu ställer av hojen under vintern kan man förtsätta försäkringen från där man ställde av hojen? Helt nollställd på det här med försäkringar. Det e vart arbetet iaf lr? Explain to me plz! :banana

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...