Försäkring på denna mc:n?

Freddda

Ny medlem
Gick med
21 May 2009
Hoj
Cagiva mito
Beror på vart du bor och eftersom det är en sporthoj kan den ligga på lite högre. Och kolla runt bland olika försäkringsbolag. För på min hoj så skilde det 2000 från ett bolag till ett annat. Men gör som han sa kolla upp regnr och hör med olika bolag :tummenupp

mackmeister

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2008
Hoj
zx6r -05
beror vem du har försäkringen på, jag har min på pappa och han har haft kort i mer är 30 år så han räknas som veteran och det kostar 800 kr per år :yoparty

MrGooFy

Tebax
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Is no more
beror vem du har försäkringen på, jag har min på pappa och han har haft kort i mer är 30 år så han räknas som veteran och det kostar 800 kr per år :yoparty

Och om du har otur får du inte ut en krona om du vurpar... Detta har diskuterats till leda på detta forumet så jag tänker inte säga mer, upp till var och en.

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Hoj
crm 125cc SMR, mxb och Hsun kinascooter
Priset beror mycket från bolag. Jag kan gissa på 3000 och uppåt på dig. När det är högre pris brukar också självrisken bli mindre men det är ju onödigt att va med om olycker. Fast ibland kan man inte rå för att en bil kör in i en eller kör ut mitt framför en. :näsblod

Det där med att trafikförsäkringen inte skulle gälla ifall den är försäkrad på någon annan är lite av en myt. Vissa bolag så får man kryssa i om det är bara en själv som ska köra eller om andra också skulle det.

Min farsa står på min motorcykel men skulle en olycka inträffa så är bara självrisken högre.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati