Jag trodde att jag hade lyckats hitta en bra försäkring hos länsförsäkringar men det visade sig vara fel. Jag hade hittils tyckt att jag kom undan väldigt bra med lite under 5000:- för trafikförsäkring per halvår. Jag fick däremot idag reda på att försäkringen som jag tecknat var felaktig eftersom att de egentligen inte tecknar försäkringar på strypta hojar. De teknar försäkringen på ursprungseffekten som är 82 KW (strypt 25kw) och då blir det såklart mycket dyrare. Jag fick alltså hem en ny faktura med en annan premie, som var j**ligt mycket dyrare....
Jag söker alltså idag en ny försäkring och har inte hittat ett alternativ som riktigt funkar. Jag ska ge lite info om mig som är relevant när man teknar försäkring och sammanställa lite kort information om de erbjudanden jag hittills fått.
Lite info om mig:
Ålder: 18
Kort: Haft i under en månad (A beg). Haft lätt mc kort 2 år.
Olycksfall/Skador: 0
Hojen:
Modell: Yamaha YZF-R6
Årsmodell: 2000
Vikt: 197 KG
Effekt: 82 KW i ursprungseffekt och 25 KW vid strypning
Mil: Lite över 4000
Försäkringsbolag:
IF: 26 000 Kr Helår Trafikförsäkring
Folksam: Kommer inte ihåg siffran jag fick runt 30 000 kr var det...(alltså ej aktuellt)
Bil sport MC: Försäkrar ej Yamaha r6
Länsförsäkringar: 36 600 Kr helår Trafikförsäkring
Salus Ansvar: 18 394 Kr går ej att ställa av och det är halvförsäkring
Trygghansa: 13 959 Helår trafikförsäkring. Problemet är att jag inte kan ställa av den.
Tennant: 27 094 Kr Helår
Vad jag söker:
En Trafikförsäkring på ungefär 1200-1300 i månaden där jag kan ställa av hojen vintertid.
Jag skulle bli väldigt glad om någon skulle kunna få fram något bättre än det jag fått från Trygghansa då jag inte kan ställa av den där. Det blir väldigt dyrt för mig att bara ha hojen i garaget och samtidigt betala 1250 Kr i månaden vintertid.
Jag har kört hoj sedan jag var 5 år och motorer är vad jag lever för. Jag behöver all hjälp jag kan få...
Jag söker alltså idag en ny försäkring och har inte hittat ett alternativ som riktigt funkar. Jag ska ge lite info om mig som är relevant när man teknar försäkring och sammanställa lite kort information om de erbjudanden jag hittills fått.
Lite info om mig:
Ålder: 18
Kort: Haft i under en månad (A beg). Haft lätt mc kort 2 år.
Olycksfall/Skador: 0
Hojen:
Modell: Yamaha YZF-R6
Årsmodell: 2000
Vikt: 197 KG
Effekt: 82 KW i ursprungseffekt och 25 KW vid strypning
Mil: Lite över 4000
Försäkringsbolag:
IF: 26 000 Kr Helår Trafikförsäkring
Folksam: Kommer inte ihåg siffran jag fick runt 30 000 kr var det...(alltså ej aktuellt)
Bil sport MC: Försäkrar ej Yamaha r6
Länsförsäkringar: 36 600 Kr helår Trafikförsäkring
Salus Ansvar: 18 394 Kr går ej att ställa av och det är halvförsäkring
Trygghansa: 13 959 Helår trafikförsäkring. Problemet är att jag inte kan ställa av den.
Tennant: 27 094 Kr Helår
Vad jag söker:
En Trafikförsäkring på ungefär 1200-1300 i månaden där jag kan ställa av hojen vintertid.
Jag skulle bli väldigt glad om någon skulle kunna få fram något bättre än det jag fått från Trygghansa då jag inte kan ställa av den där. Det blir väldigt dyrt för mig att bara ha hojen i garaget och samtidigt betala 1250 Kr i månaden vintertid.
Jag har kört hoj sedan jag var 5 år och motorer är vad jag lever för. Jag behöver all hjälp jag kan få...