Försäkring!

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Ringde precis mitt "vanliga" försäkringsbolag, dom ska ha över 5000 för enbart trafikförsäkringen på min hoj?

Låter ju hel skumt, vad betalar ni? Gäller 660 mest i fråga.

JonasDJ

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2007
Hoj
Gsx750f -99& KTM exc250f -07
hej!
har du kollat med bilsport&mc offroad försäkring? jag har min 640SM där och betalar 3800 helår/helförsäkring, tror självrisken låg på 8000 inte helt säker. helt klart prisvärt. http://www.bilsport-mc.com/

:tummenupp

Aqua_HeaD

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2007
Hoj
Gixxer 1000 K7
Min 640 ligger på 4400:- helår/halvförsäkring (3000:-i självrisk). Jag är 38 år och boende i centrala Uppsala. Det var det billigaste jag kom undan med. Kollade med alla andra bolag, men LF var som sagt var bäst i pris.

Cleanstream

Living on a razorblade
Gick med
20 Oct 2003
Hoj
2x gixxer turbo
Tror jag betalar lite drygt 3000:- året hel/hel på länsförsäkringar.Men nu till det som folk här inte gillar,den står på farsan:D

KuntaKen

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2006
Hoj
KTM 520/525 -02 KTM SX-F -07
Tror jag betalar lite drygt 3000:- året hel/hel på länsförsäkringar.Men nu till det som folk här inte gillar,den står på farsan:D

Du lär dej och växer upp till att ta ditt eget ansvar du också, nån gång =D

EDIT: Glömde ju skriva vad jag betalar, efter att jag spytt galla.

2700:-/ Halv/Helår/BilsportMc-Offroad

Last edited:

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Hoj
En orange
3400:- tror jag det är på 640'n hel/hel på BilSport & MC... dom andra ville ha runt 12-14k för den...

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Ringde precis mitt "vanliga" försäkringsbolag, dom ska ha över 5000 för enbart trafikförsäkringen på min hoj?

Låter ju hel skumt, vad betalar ni? Gäller 660 mest i fråga.

För min XR fick jag priset runt 5k hel/hel på IF. (lite osäker då jag inte har helförsäkrat längre...)
Men innan höjningen betalade jag 3800 Hel/helår.
Tror jag betalar 3200 eller så, halv/helår.

Fagher

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Hoj
Suzuki GSXR 1000 KTM 380sm
Min 00'a skulle kosta 19500 hel/hel hos bilsport&mc :näsblod

Känns jävligt motiverat att försäkra hojen för 2/3 av inköpspriset:tummenupp

ausson

Riktiga män dricker koncentrerad saft.
Gick med
25 Jul 2007
Hoj
Husa 02 650/Husa 04 650 motarder
Min 00'a skulle kosta 19500 hel/hel hos bilsport&mc :näsblod

Känns jävligt motiverat att försäkra hojen för 2/3 av inköpspriset:tummenupp

jag pröjsar knappt 2000 helförsäkring helår och jag är bara 19 :) kan dock tillägas att den är reggad på lätt mc 9 kw :rolleyes:

KuntaKen

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2006
Hoj
KTM 520/525 -02 KTM SX-F -07
Det där med försäkringar är en fruktansvärd djungel, det kan vi väl vara överens om allihop? =)

Vigilante

Buse
Gick med
19 Apr 2007
Hoj
Orange Cruush 625
Vad ska man ha för försäkring om man har en ktm 625, bor i förorten och har försäkringen på farsan?

Geronimo79

Ny medlem
Gick med
28 May 2005
Hoj
KTM 150 SX 2012
När det gäller försäkringar så gäller följande:

Vissa får ett billigt pris & andra dyrare. Det handlar inte bara om vad den kostar utan om vad som gäller vid en ev. olycka. Klart som f..n att tex husor kostar ca 1000:- hel/helår men de är ju reggade på 6-8kw oftast. Skulle det ske en olycka och försäkringsbolaget får fram att den hade MKT mer effekt än så så kan dem neka ersättning alt. höja självrisken markant. Anledningen många ggr att man får så låg premie om man ringer in är att den man pratar med antingen inte fattar ett dyft om det och säger att den gäller eller så säger dem inget om det eftersom de säkert i 9,5 fall av 10 jobbar mot provision. Har sett lite hur det går till då jag själv jobbat med sakförsäkringar i ca 1 år. Sen att sätta hojen på exempelvis sin far och en olycka sker om du kör så kan dem oxå neka ersättning ifall de får fram att du är den HUVUDSAKLIGA föraren och inte din far. Har en kompis där detta hände när han la en gsxr 750 och den stod på hans morsa. Lite säkrare kan vara att man är skriven på samma permanenta bostadsadress som sina föräldrar och det kan göra att försäkringsbolaget inte tänker lika mkt på det när de hanterar skadan.

Många ggr är det för j...vligt när vissa tror de har en helförsäkring men när skadan sker så gäller inte försäkringen eftersom skaderisken är mkt högre ju mer effekt man har i hojen än vad som står i reg.beviset. Då kvittar det va han eller hon på försäkringsbolaget sa när man ringde och tecknade för du har då ingenting på papper och bevismödan blir svår att få fram.

Alla gör som dem vill men tänk lite på detta när ni försäkrar era hojar.:tummenupp

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha