Försäkring...

V.Andersson

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2003
Hoj
Gasgas SM 125
Skickade en offert till trygghansa och svaret var inte glatt, Hel/Hel, "Priset för din försäkring skulle bli 14648 kr per år." :tummenupp Jag bor ändå mitt ute i skogen...Sjuka pengar. Nån som vet något vettigt sätt att komma undan billigare? :Bugar

LGS

Ett rött mullrande moln...
Gick med
8 Feb 2004
Hoj
Ducati Monster 620Sie -03
Kolla flera bolag. Jag fick allt från 21000:- till 4500:- Hel/Hel
Det ska finnas en lista med telefonnummer som sticky nånstans på forumet.
/Ludde

Solid snake

Guest
V.Andersson skrev:
Skickade en offert till trygghansa och svaret var inte glatt, Hel/Hel, "Priset för din försäkring skulle bli 14648 kr per år." :tummenupp Jag bor ändå mitt ute i skogen...Sjuka pengar. Nån som vet något vettigt sätt att komma undan billigare? :Bugar

Sätt den på mamma eller pappa. :tummenupp

Messiah

My body, my temple
Gick med
22 Jan 2004
Hoj
Aprilia SXV550
jag fick 2300 halvförsäkring på TH, tyckte det var ganska grejjt :)

hbg_speedster

Galen sporthoj.com medlem
Gick med
4 Jul 2003
Hoj
BMX
jag fick en faktura från försökringsbolaget när jag köpte min på 4800:-,
sen ställde jag den på pappa och vips blev den bara på 500:- (hel/hel)

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Var lyckliga jag fick inte ens lov att helförsäkra hos TH de svarade "VI kan desvärre inte erbjuda en helförsäkring åt dig" när jag frågade varför så berodde det på att jag ansågs som grupp med extremt hög risk

Mr.Dna

Slabanger
Gick med
21 Mar 2003
Hoj
Cbr 600f -99
Borsiin skrev:
Var lyckliga jag fick inte ens lov att helförsäkra hos TH de svarade "VI kan desvärre inte erbjuda en helförsäkring åt dig" när jag frågade varför så berodde det på att jag ansågs som grupp med extremt hög risk

Vad gick din halvförsäkring på?? Ansågs du ha högre olycksfaktor pga att du köra motard eller varför? :confused:

More

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2004
Hoj
-
Mr.Dna skrev:
Ja skenförsäkra är alltid lika bra :kocko

Vad är fel på skenförsäkring? Jag har aldrig sett något negativt med det varken jag eller någon jag känner.

DS: V.Andersson hade inte du en GasGas 125 SM 03?

Last edited:

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
More skrev:
Vad är fel på skenförsäkring? Jag har aldrig sett något negativt med det varken jag eller någon jag känner.

DS: V.Andersson hade inte du en GasGas 125 SM 03?

*SUCK*

Nr1. Du kommer bli nekad ersättning den dag du krashar. Om det då är in i någon person som får skador för livet så ska DU betala hela dennes ersättning ur egen ficka. Brukar landa runt en 50 - 100 miljoner sådär.

Nr2. OM du nu skulle få ersättning så har du ju betalat för lite. Alltså måste alla vi andra hojåkare betala för att du är så jävla snål.

DET är vad som är fel med skenförsäkring.

Ghost

B.C.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husa 501 -02, SD R -10
EBS skrev:
...Nr2. OM du nu skulle få ersättning så har du ju betalat för lite. Alltså måste alla vi andra hojåkare betala för att du är så jävla snål.

Om jag inte har helt fel så dras det som han har betalat för lite av på den EVENTUELLA ersättning som han kan få,
ersättningen kan dock lika gärna frysa inne.

Att skenförsäkra är bara egotrippat & kortsynt. :fatta!

Ghost

B.C.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husa 501 -02, SD R -10
More skrev:

Det är ingen RÄTTIGHET att åka hoj, klarar man inte av att betala vad det kostar så ska man låta bli!

:mad:

More

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2004
Hoj
-
EBS skrev:
*SUCK*

Nr1. Du kommer bli nekad ersättning den dag du krashar. Om det då är in i någon person som får skador för livet så ska DU betala hela dennes ersättning ur egen ficka. Brukar landa runt en 50 - 100 miljoner sådär.

Nr2. OM du nu skulle få ersättning så har du ju betalat för lite. Alltså måste alla vi andra hojåkare betala för att du är så jävla snål.

DET är vad som är fel med skenförsäkring.

Jahapp! Då vet man hur det ligger till.

Jonathan

Guest
har vi gått och blivit moralkärringar här på SH??

visst det är fel att sätta försäkringen på päronen, men ska man då missa det underbara med att åka hoj för att man inte har råd :confused:

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...