Krille-666
Trogen galning
Jag undrar om man får försäkra hojen på farsan tex. Det skulle ju bli en aningen billigare. Om den är försäkrad på farsan får jag köra den då??
rs-only skrev:Jag undrar om man får försäkra hojen på farsan tex. Det skulle ju bli en aningen billigare. Om den är försäkrad på farsan får jag köra den då??
Bodoe skrev:Det du funderar på att göra kallas skenförsäkring. Sånt ogillas väldigt mkt då det i slutändan inte bara drabbar en själv utan även alla andra som vill helförsäkra!
rs-only skrev:Nej jag har inte sagt att jag ska göra det! Jag undrade OM man kunde göra det
BRA! då vet jag att jag inte ska försäkra hojen på farsanForkman skrev:Man kan göra det, men man får inte!
Forkman skrev:Man kan göra det, men man får inte!
R1 Uffe skrev:Men är det inte så att man får det, men självrisken blir högre om nån annan kör än ägaren & ev. sambon om man nu har en sån
R1 Uffe skrev:Men är det inte så att man får det, men självrisken blir högre om nån annan kör än ägaren & ev. sambon om man nu har en sån
cool_adde skrev:man kan skenförsäkra men det gäller att bevisa att det är den som försäkringen står på verkligen brukar köra hojen. det kan dom kolla med tex ett körprov. så... ingen idé att sätta förs. på lilla gammelfarmor i Kiruna, då kan det bli knivigt
EBS skrev:förstår inte varför många med 125: or har hojarna ståendes på sina föräldrar. det är ju bara dumt, försäkringen gäller inte och man tjänar på sin höjd 500 spänn.
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|