Försäkring

Krille-666

Trogen galning
Gick med
1 Apr 2003
Hoj
KTM 660 SMC -04
Jag undrar om man får försäkra hojen på farsan tex. Det skulle ju bli en aningen billigare. Om den är försäkrad på farsan får jag köra den då??

Forkman

Uppe bland molnen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nepp
rs-only skrev:
Jag undrar om man får försäkra hojen på farsan tex. Det skulle ju bli en aningen billigare. Om den är försäkrad på farsan får jag köra den då??

NEJ DET FÅR MAN INTE.

Bodoe

Motorhaverist? Javisst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda NSR 250 SP -90, Kawasaki KX 250 -91 (Elduro!), Kawasaki ZR750 Zephyr -97, KTM 450 SMR -04...
Det du funderar på att göra kallas skenförsäkring. Sånt ogillas väldigt mkt då det i slutändan inte bara drabbar en själv utan även alla andra som vill helförsäkra!

Krille-666

Trogen galning
Gick med
1 Apr 2003
Hoj
KTM 660 SMC -04
Bodoe skrev:
Det du funderar på att göra kallas skenförsäkring. Sånt ogillas väldigt mkt då det i slutändan inte bara drabbar en själv utan även alla andra som vill helförsäkra!

Nej jag har inte sagt att jag ska göra det! Jag undrade OM man kunde göra det

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
förstår inte varför många med 125: or har hojarna ståendes på sina föräldrar. det är ju bara dumt, försäkringen gäller inte och man tjänar på sin höjd 500 spänn. :confused: :(

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
Forkman skrev:
Man kan göra det, men man får inte!

Men är det inte så att man får det, men självrisken blir högre om nån annan kör än ägaren & ev. sambon om man nu har en sån

Forkman

Uppe bland molnen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nepp
R1 Uffe skrev:
Men är det inte så att man får det, men självrisken blir högre om nån annan kör än ägaren & ev. sambon om man nu har en sån

Så har inte jag uppfattat det ialla fall.

Edholm

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Ktm 525
R1 Uffe skrev:

Så är det på brorsans bil-försäkring.. 2000:- i självrisk om han kör.. 3000:- om nån annan kör..

cool_adde

Det ska luuuta i kurvorna!
Gick med
1 Apr 2003
Hoj
BMW R1200r Classic
R1 Uffe skrev:

man kan skenförsäkra men det gäller att bevisa att det är den som försäkringen står på verkligen brukar köra hojen. det kan dom kolla med tex ett körprov. så... ingen idé att sätta förs. på lilla gammelfarmor i Kiruna, då kan det bli knivigt :D

Vastrix

Påställd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
VFR800
cool_adde skrev:
man kan skenförsäkra men det gäller att bevisa att det är den som försäkringen står på verkligen brukar köra hojen. det kan dom kolla med tex ett körprov. så... ingen idé att sätta förs. på lilla gammelfarmor i Kiruna, då kan det bli knivigt :D

Man skall ju bo på samma adress. Sen är det den som brukar hojen som skall stå för försäkringen och det är väll inte så vanligt att nån med tungt körkort kör en 125:a. :rolleyes:

SimmPsi

Klysmafili e Najs!
Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -02
Det går att försäkra hojen så att alla i familjen som har behörighet får köra den bara man har godkända skydd. Farsan försäkra den så o det blev bra mycket billigare! :tummenupp

KawaF3771

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GS 500 E -99
EBS skrev:
förstår inte varför många med 125: or har hojarna ståendes på sina föräldrar. det är ju bara dumt, försäkringen gäller inte och man tjänar på sin höjd 500 spänn. :confused: :(

Gäller inte försäkringen om man har hojen stående på farsan och jag kör ?! :confused:

Det är både jag och farsan som ska köra med den. Men han tyckte att han tecknar försäkringen ändå :confused:

Hur har försäkringsbolaget annars tänkt sig? Som om inte barn lånar sina föräldrars bilar osv? :confused:

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning