WestW skrev:
Självklart ska jag göra det men det "tar" lite bättre om en stor samling folk som SMC säger samma sak.
Jowist, bör det ha mera puch i vanten, när en samling som SMC tar i!
Dock är det min personliga uppfattning att om F-bolagen fick vettiga argument på telefon eller brev från 80.000 motorcyklister - då sku det kanske ha mera effekt än SMC..
Bäst är såklart att vi alla jobbar...
Ex. BMW MC Klubben, har via If fått besked om att för året 2005 gills BMW försäkringen endast på inhägnat område, om det specifikt är på:
"Tuvängen & Rörken, och kursren arrangeras av BMW MC Klubben"
Sålunde är SMCs aktiviteter inte längra omfattat. För Rörken, vart det i vanligt finns +3 Instruktörer från BMW MC Klubben - tycker vi att BMW MC Klubben sålunda i princip är (med) arrangörer - och därmed måste försäkringen funka f. BMW´s måndagz kvällerna.
Vi har uppnått detta via stenhårt och konsekvent jobb på If. Hur det ska bli för dom andra märkesförsäkringar; Triumph, Honda Pan-European / Goldwing - nobody knows..
SMC kommer jobba som som Galne på att fixa / lösa problematikken - men, det behövs en "gräsrods rörelse" och det är ALLA oss vanliga bl. a här på sporthoj...
Just nu - håller jag på att fundera utt hur alla vi misnöjde BMW ågare ska sätta våre BMW´s till försäljning - och sen ha en follow-up på Skandia´s / If´s direktion med vanliga brev från alla ägare - med samma "jag fatter inte att jag tillåts att få Blibättraochmerasäkerutbildning" till BMW´s Direktörer..
Så min upmaning är enkel; GÅ PÅ BOLAGEN REDAN NU - PÅ ETT VÄNLIGT SERIÖST & ARGUMENTERANDE SÄTT...