Försäkringar

URRJocke

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2003
Hoj
GSXR K7, Retta -00 & WR450F -05
Pratade igår med någon som sa att de hade Bilsport och Mc och fick genom dem köra på bana...

Kollade upp det och det är inte så :( dels är det generellta undantag för det i deras vilkor och dels kan man inte ta ut vagnskada eller glas.

Kan vara bra att känna till...

Tänkte själv kanske ta och flytta över hojen på tjejen och byta försäkring ... :(

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
URRJocke skrev:
Pratade igår med någon som sa att de hade Bilsport och Mc och fick genom dem köra på bana...

Kollade upp det och det är inte så :( dels är det generellta undantag för det i deras vilkor och dels kan man inte ta ut vagnskada eller glas.

Tänkte själv kanske ta och flytta över hojen på tjejen och byta försäkring ... :(
Tjejförsäkring alltså?

URRJocke

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2003
Hoj
Nej, kollade inte det :) bara kollade den som var 30+ (hrmf 22+ menade jag ;)

Tror ni man kan göra en försäljning till sin tjej och sedan tillbaka inom några veckor?

TinaTjejen skrev:
Tjejförsäkring alltså?

sandstream

Guest
ReDan skrev:
Vilka bolag ÄR det som tillåter banåkning?
Som jag har förstått det hela är det viktigt att skilja på banåkning och banåkning!

Det som vissa trafikförsäkringar täcker är kurser med instruktörer och utan tidtagning, tex Rörken, Bike-Events mm.

Det som inga täcker, vad jag vet, är körningar utan instruktörer och/eller med tidtagning.

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
650Xmoto och ZX9R
sandstream71 skrev:
Som jag har förstått det hela är det viktigt att skilja på banåkning och banåkning!

Det som vissa trafikförsäkringar täcker är kurser med instruktörer och utan tidtagning, tex Rörken, Bike-Events mm.

Det som inga täcker, vad jag vet, är körningar utan instruktörer och/eller med tidtagning.

Jo det jag menade! SMC's kurser på rörken!
Vilka?

Deadmetal

NU i ett rött hus på landet :)
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
Nu 4 hjul och ett styre..
ReDan skrev:
Jo det jag menade! SMC's kurser på rörken!
Vilka?

Om man tittar i materialet som Carola tog fram, så gäller väl alla bolag utan IF.
Triumph åkarna har respit fram till den 30/6, sen är det slutkört om dem inte IF ändrar sig.
Då är det märkesförsäkring vi snackar, inget annat.

Trygg-Hansa hade lite konstigheter för sig oxå vill jag minnas, men det funkar med dem oxå nu.

Last edited:

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
URRJocke skrev:
Appropå det... fick du förlängd tid på rörken?
IF sade till mig att det är OK att köra på Rörken med deras märkesförsäkringar efter den 30/6. :tummenupp
Handläggaren hade pratat med Dan Falconer (Falkoner?) efterssom jag frågade så det var checkat. MEN när jag bad om att få skriva ut den glädjande nyheten på SMC-Uppsalas sida och de forum där "eleverna" finns (här mao! :D ) så blev det tyst. Jag ombads ta kontakt med Dan Falconer och gjorde det.
Tyvärr så är den mannen väldigt upptagen så jag läste in ett meddelande på hans telefonsvarare och sedan har inget hänt...
Jag skall på honom igen.

URRJocke

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2003
Hoj
JoS skrev:
IF sade till mig att det är OK att köra på Rörken med deras märkesförsäkringar efter den 30/6. :tummenupp
Handläggaren hade pratat med Dan Falconer (Falkoner?) efterssom jag frågade så det var checkat. MEN när jag bad om att få skriva ut den glädjande nyheten på SMC-Uppsalas sida och de forum där "eleverna" finns (här mao! :D ) så blev det tyst. Jag ombads ta kontakt med Dan Falconer och gjorde det.
Tyvärr så är den mannen väldigt upptagen så jag läste in ett meddelande på hans telefonsvarare och sedan har inget hänt...
Jag skall på honom igen.

Bra Jos på honom bara så vi får åka igen :(

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld
Ett tips Jos, nämn att du företräder ett antal Triumph-åkare i Uppsala så kanske du får bättre gehör än att du bara företräder dig själv som ensam försäkringstagare.

JoS skrev:
Jag skall på honom igen.

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Simba skrev:
Ett tips Jos, nämn att du företräder ett antal Triumph-åkare i Uppsala så kanske du får bättre gehör än att du bara företräder dig själv som ensam försäkringstagare.
Tro mig. Jag gör det. :tummenupp

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Hoj
Thruxton-R Z1000A1 R1250RS HD-Chopper CB500F
URRJocke skrev:
Bra Jos på honom bara så vi får åka igen :(

VIKTIGT: IF MC Försäkringar täckar inte på Inhägnat Område(trafikförsäkring), dvs ex.vis Rörken.

Har du en BMW m. BMW´s märkesförsäkring via IF, då täcks SMC´s och BMW MC KLubbens godkänte körninger på inhägnat område 2004, ex. SMCs måndags körningar på Rörken.

Har Du en Triumph märkesförsäkring via IF, då var det slutt midsommer. MEN, det är här att JOS hoppningsvist elegant och vänligt kan få Hr. Falkoner till att ge samma dispans som BMW MC Klubben fick :)

Good luck te Triumph.

jesper

#72 Rookie 600
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
660+r6
If har faktiskt ändrat sig även för Triumph och Honda märkesförsäkrade! Fick detta från Dan Falconer idag:

Mail från Dan:

Hej Jesper,

Det stämmer, alltså att Ifs märkesförsäkringar gäller vid typ kurv- och
bromskurser anordnade av SMC, märkets Generalagent eller klubb vid körning
på inhägnat tävlingsområde under hela 2004. Se även bifogade dokument.

Hälsningar
Dan Falconer

Bifogat dokument:

Stockholm 2004-06-30

Till berörd

Såsom produktansvarig på If inom motorfordonsförsäkring vill jag
på detta sätt bekräfta, att både trafik- och kaskoförsäkringen är
giltig fullt ut för märkesförsäkrade motorcyklar av märkena BMW,
Honda och Triumph vid s.k. avrostningskurser (kurv- och broms-
teknikkurser på "inhägnade tävlingsområden". Detta under förutsättning
att för märket aktuell märkesklubb, generalagent eller SMC är arrangör/delarrangör för nämnda kurs. Detta särskilda åtagande
gäller under hela 2004.

Med vänlig hälsning
If Skadeförsäkring
Dan Falconer

URRJocke

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2003
Hoj
jesper skrev:
If har faktiskt ändrat sig även för Triumph och Honda märkesförsäkrade! Fick detta från Dan Falconer idag:

Mail från Dan:

Hej Jesper,

Det stämmer, alltså att Ifs märkesförsäkringar gäller vid typ kurv- och
bromskurser anordnade av SMC, märkets Generalagent eller klubb vid körning
på inhägnat tävlingsområde under hela 2004. Se även bifogade dokument.

Hälsningar
Dan Falconer

Bifogat dokument:

Stockholm 2004-06-30

Till berörd

Såsom produktansvarig på If inom motorfordonsförsäkring vill jag
på detta sätt bekräfta, att både trafik- och kaskoförsäkringen är
giltig fullt ut för märkesförsäkrade motorcyklar av märkena BMW,
Honda och Triumph vid s.k. avrostningskurser (kurv- och broms-
teknikkurser på "inhägnade tävlingsområden". Detta under förutsättning
att för märket aktuell märkesklubb, generalagent eller SMC är arrangör/delarrangör för nämnda kurs. Detta särskilda åtagande
gäller under hela 2004.

Med vänlig hälsning
If Skadeförsäkring
Dan Falconer

JJJIIIIIIHHAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!! :fyllisar :Bugar :yoparty :kär

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Fan va bra! :tummenupp

Det är ju lite irriterande att han inte svarade mig, men vad gör det så länge vi får köra på Rörken!!! :banana

IF är bra nu!

Bluegreengrey

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
SV650S med SHARK Helsystem (mullrar fint)
URRJocke skrev:

Hmm detta var iofs ett tag sen jag talade med bilsport o mc men då var det jätte OK med dem de tom uppmuntrade till att åka på "bankörning" OBS: så länge det inte handlade om tidtagning, tävling eller träning utan körning med instruktör.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...