Försäkringsfråga racehoj. Igen säkerligen.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Misstänker att möjligheten till att det finns liknande trådar är stor, har dock inte lyckats hitta dessa. To bad!

Till problemet/frågeställningen; Det känns surt att ligga och pynta ~4500 avställd/halvförs/helår för att täcka stölddelen på räjsskräpet. Det blir ändå cirkus 400 spänn i månaden (på tok för mycket pengar för budgetrace) jag lägger enbart för att få ersättning om (när?) någon snor skiten. Den är ju reggad och som det känns nu kommer jag aldrig att ställa på den för att köra gata, inte en chans. Om jag kryssar eller "skrotar" hojen, borde man kunna teckna någon raceförsäkring för tävlingsfordon som endast täcker stöld? Får jag jättemycket mindre för den när jag säljer iom att den inte är regbar?

När jag köpte den gick jag på devisen att regbar är jättebra, svalde försäljningsknepet med hull och hår, jag kan ju ställa på för att köra när jag vill... Som sagt, inte en chans att jag kommer att göra det.

Någon som vill berätta för mig vad jag ska göra? :gnissla

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Avställd med garageförsäkring (inkluderar stöldskydd)?

tobbe #11

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
RMZ450
Misstänker att möjligheten till att det finns liknande trådar är stor, har dock inte lyckats hitta dessa. To bad!

Till problemet/frågeställningen; Det känns surt att ligga och pynta ~4500 avställd/halvförs/helår för att täcka stölddelen på räjsskräpet. Det blir ändå cirkus 400 spänn i månaden (på tok för mycket pengar för budgetrace) jag lägger enbart för att få ersättning om (när?) någon snor skiten. Den är ju reggad och som det känns nu kommer jag aldrig att ställa på den för att köra gata, inte en chans. Om jag kryssar eller "skrotar" hojen, borde man kunna teckna någon raceförsäkring för tävlingsfordon som endast täcker stöld? Får jag jättemycket mindre för den när jag säljer iom att den inte är regbar?

När jag köpte den gick jag på devisen att regbar är jättebra, svalde försäljningsknepet med hull och hår, jag kan ju ställa på för att köra när jag vill... Som sagt, inte en chans att jag kommer att göra det.

Någon som vill berätta för mig vad jag ska göra? :gnissla

Som jag svarat i en annan tråd betalar jag nästan lika mycket i månaden som du gör. Och då har jag en försäkring för oregistrerat tävlingsfordon genom Trygg Hansa som täcker stöld, brand och transport etc. Hur mycket extra en hoj som är regbar är värd vet jag inte, men det är ju ett bra säljargument.

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Det är så det är nu ja...

Parentes. Den här trötta skräphojen kostar lika mycket avställd (halvförs), som R750n gjorde påställd (halvförs) i Halmstad.

Oj, ser det nu. Missade avställd i ditt första inlägg. Hur i hela helsingland kan en avställd hoj kosta 400 bananer/mån? :va Det måste finnas billigare bolag? Väl?

Nytt försök då:
Om du kryssar hojen så täcks väl hojstöld under hemförsäkringen?

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Hoj
Hojlös
Och då har jag en försäkring för oregistrerat tävlingsfordon genom Trygg Hansa som täcker stöld, brand och transport etc.

Jag har också denna försäkring, ligger för min R6 -01 på 190kr/mån. Men jag tycker du ska göra som Zee föreslår, det hade jag gjort om jag hade kunnat (min är inte regbar). Kanske 7-800 kr per år lr nåt sånt.

Affe_R1

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM EXC-F 350 Sixdays, Triumph Street Triple 765 RS
Fasen vad dyrt... :va
min garageförsäkring kostar 67:-/månad

sandstream

Guest
Fasen vad dyrt... :va
min garageförsäkring kostar 67:-/månad
Det är skillnad på en garageförsäkring och den typ av försäkring man vill ha på en racehoj.
Garageförsäkring kräver ju att man har hojen på ett ställe, låst osv medan en försäkring på en racehoj bör täcka stöld under transporter osv.
Betydligt större risk = betydligt högre premie.

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
Det är skillnad på en garageförsäkring och den typ av försäkring man vill ha på en racehoj.
Garageförsäkring kräver ju att man har hojen på ett ställe, låst osv medan en försäkring på en racehoj bör täcka stöld under transporter osv.
Betydligt större risk = betydligt högre premie.

garageförsäkring brukar täcka för transportskador och stöld vid transport, iaf den jag hade för något år sedan när jag kollade upp saken..

Men det kan ju va bra att dubbelkolla med sitt bolag

sandstream

Guest
garageförsäkring brukar täcka för transportskador och stöld vid transport, iaf den jag hade för något år sedan när jag kollade upp saken.. Men det kan ju va bra att dubbelkolla med sitt bolag
Jag kollade med ett par bolag nyligen och de hade som krav att hojen stod i ett låst utrymme som bara familjen hade tillgång till, ingen ersättning vid transporter.
Men precis som du skriver bör man självklart kolla upp detta med sitt bolag.

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping