Försäkringsinfo

Robz

Guest
Hej!
Jag skrev till LF för att kolla vad en olycksfallsförsäkring kostar mig som täcker min livsfarliga hobby - virkning:
Tänk på att det kan vara åldersberoende och andra premier kan då gälla alla er äldre...:pannkyss

Hej Robin

Försäkringen gäller hela dygnet för all sorts aktivitet. Ger ersättning med skade% x tecknat belopp vid bestående men, och för kostnader upp till 100 000 med självrisk 1500 kr. Beloppen tecknas med intervall om 200 000 kr, max 1 800 000 kr.

Pris ex: 200 000 kr = 129 kr/år , 800 000 kr = 453 kr/år, 1 800 000 kr = 994 kr/år.

Belopp tom 800 000 får man utan hälsodeklaration. Vill man ha högre belopp måste man fylla i hälsodekl. och den måste vara UA för att få önskat belopp över 800 000 kr.

Tänk på att olycksfalls försäkringar, vad gäller invaliditets ers. kan läggas ihop. Har du 2 mille fördelat på 4 försäkringar så får du ut på alla. (Undantaget är vissa gratis förs. typ de du får som medlem i vissa föreningar. Sk subsidiära försäkringar, som bara gäller om det inte finns en annan gällande försäkring).

Försäkringen kan ersätta andra försäkringar om du vill. Kolla premier och säg aldrig upp en annan försäkring före du har fått ett OK på den nya!!! Ett lagom skydd tycker jag är ca 1,5 milj. - 2,0 milj beroende på sysselsättning.

Skickar dig brochyr och ansökan om du vill teckna!

Ring om du undrar mera.

Mvh Odd Sjetne 070-3089071

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Robz skrev:
Försäkringen gäller hela dygnet för all sorts aktivitet.
Hmmm, läs det avsnitt noga i villkoren där det anges vad den täcker och inte täcker. Jag har LF:s olycksfall och sist jag kollade var Thaiboxning, kickboxning eller nåt sånt undantaget. Det kan ha ändrats sedan dess dock.

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
Bingo skrev:
2626299 Hmmm, läs det avsnitt noga i villkoren där det anges vad den täcker och inte täcker. Jag har LF:s olycksfall och sist jag kollade var Thaiboxning, kickboxning eller nåt sånt undantaget. Det kan ha ändrats sedan dess dock.

Thai Virkning? :arsele

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Hoj
Piaggio x9 180cc
Bingo skrev:
2626299 Hmmm, läs det avsnitt noga i villkoren där det anges vad den täcker och inte täcker. Jag har LF:s olycksfall och sist jag kollade var Thaiboxning, kickboxning eller nåt sånt undantaget. Det kan ha ändrats sedan dess dock.

Samma här. När jag tecknade olycksfallf. hos LF fick jag klart besked att en vanlig olycksfallsf gäller för banåka. Undantaget var kampsporter.

Robz

Guest
Se till att komma på Söndag (GoCarten) så kan ni säkert få pröva era försäkringar....:D

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
Har nu ställt samma fråga till Folksam angående min olycksfallsförsäkring där. Får se vad svaret blir :)

Deagol

En vit en vit
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
ZX 10 R NINJA -09
Tja man borde väl kolla upp det där. Speciellt när man har barn e man själv kan man ju donera till frälsningsarmen eller nåt.

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RSV4 Factory
Bingo skrev:

Har också LF. Det finns en extra försäkring som täcker även dessa extremsporter. Min har 75% högre premie för att det skulle täcka extremsporter. Det blev 205,00:-/mån vilket inte är många kronor om olyckan skulle vara framme. (Dock fick jag hembesök av en LF f-man, så att ALLA uppgifter skulle bli rätt ifyllda) Även en stor hälsoundersökning som utfördes på Feelgood Hälsa AB var på schemat:)

Mvh//D

Robz

Guest
Zilversurfer skrev:
2640900 ...Även en stor hälsoundersökning som utfördes på Feelgood Hälsa AB var på schemat:)
Mvh//D
Du tog den säkert bara för att gummihandskar ingick i undersökningen va? :D
("Feel good" - Jisses, bara namnet gör ont i :arsele )

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
Efter mycket tjatande med folksam så har jag fått följande info om deras olycksfallsförsäkring (via HTF):
Hej Igen

Det undantag som finns är att du får inte tävla, då gäller inte
försäkringen,
du får ínte heller träna inför tävling.
Så ska det finnas licensförsäkring.
Om det är för motionssyfte så är det inga begränsningar.

Med vänlig hälsning
Folksam
Marie Nilsson

Robz

Guest
Har man licens, så tränar man alltid för tävling... Mohaahaaa :arsele
Alltså skall man inte ha licens :pannkyss

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Robz skrev:
2661250 Har man licens, så tränar man alltid för tävling... Mohaahaaa :arsele
Alltså skall man inte ha licens :pannkyss
Har inte du licens? Kuggade du :confused: :D

Släpp sargen!

Robz

Guest
Bingo skrev:
2661276 Har inte du licens? Kuggade du :confused: :D
Släpp sargen!
Nope.
Nope.
Nope.
...skall kanske dra ett vit-pass i år (EDIT:Jaja - nästa år då!) - om du kör ifrån mig då, kanske jag tar licens... Vad jag hört, så kapar en licens minst 2 sekunder bara genom att finnas i plånboken, eller hur :arsele :)

Last edited:

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Robz skrev:
om du kör ifrån mig då, kanske jag tar licens...
Kanske??? Det är lika bra att du ringer Hyllinge och anmäler ditt intresse DIREKCT!!1§ :D

Fy fan vad vi ska jaga i sommar :tummenupp

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Holy Rider skrev:
2662570 Det är tur att du själv säljer kraschkåpor :näsblod
Ja, och att sjukvård är gratis :)

Nyheter
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...