Försäkringstips

martinsson

Ny medlem
Gick med
25 Oct 2006
Ort
Nybro
Hoj
k5
Hej !!

Jag skulle behöva lite hjälp med att hitta en bra och "billig" försäkring för en honda cbr 600rr -05, reggad som 25kw.

Någon som vet något företag som har 25kw försäkring för den typ av sporthoj ?
 

Dregen

LOTE RACING.. Living on the edge!
Gick med
13 Jun 2005
Ort
Västerås
Hoj
R1
Skenförsäkra???:corn :corn :corn :corn :corn :corn :corn :corn :corn :corn
 

martinsson

Ny medlem
Gick med
25 Oct 2006
Ort
Nybro
Hoj
k5
Dregen skrev:
2568515 Skenförsäkra???:corn :corn :corn :corn :corn :corn :corn :corn :corn :corn


Alltså jag har bara mellanklass kort och måste strypa ner för att köra lagligt.
Hur gör jag försäkrar jag på bästa sätt så jag får ett bra pris?

Om man reggar försäkringen på farsan på full effekt så får man väl inte ut något om jag kör och det skulle hända ngt ?
 

Lund

Övar
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Luleå
Hoj
CBR600F3 -95, XR650R -03
Släpp alla tankar på skenförsäkring, du får bara skit för det i alla fall. Plus att du vill ju kunna äga den själv och skratta åt alla kompisar som skenförsäkrar och kalla dom fattiga. :)

Min uppfattning är att du kommer få betala för full effekt eftersom försäkringsbolagen vet hur enkelt det är att ta bort strypningen efter besiktning.

Men det är min uppfattning, förmodligen finns det andra...
 

martinsson

Ny medlem
Gick med
25 Oct 2006
Ort
Nybro
Hoj
k5
Lund skrev:
2568533 Släpp alla tankar på skenförsäkring, du får bara skit för det i alla fall. Plus att du vill ju kunna äga den själv och skratta åt alla kompisar som skenförsäkrar och kalla dom fattiga. :)

Min uppfattning är att du kommer få betala för full effekt eftersom försäkringsbolagen vet hur enkelt det är att ta bort strypningen efter besiktning.

Men det är min uppfattning, förmodligen finns det andra...


Problemet är att det då kommer kosta ca 24000 för ett helår, vet i fan om man får ihop de pengarna.
 

#6 Limpan

Snabb, men ändå lite långsam...
Gick med
17 Nov 2005
Ort
Stockholm/Nacka
Hoj
Suzuki GSXR1100
martinsson skrev:
2568546 Problemet är att det då kommer kosta ca 24000 för ett helår, vet i fan om man får ihop de pengarna.

man kör ju bara 7 månader.... men det är ju inte billigt att vara ung och ha mc, spec. inte en som e så ny
 

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1 2007
martinsson skrev:
2568526

Om man reggar försäkringen på farsan på full effekt så får man väl inte ut något om jag kör och det skulle hända ngt ?

Om du och farsan bor på samma adress finns det FB som godkänner det... oavsett om folk på SH skriker skenförsäkring. Låt dem skrika sig hesa så länge FB godkänner det och får alla fakta presenterade.
 

NickNock

über
Gick med
24 Jul 2006
Ort
jönköping
Hoj
CBR 929, R1 -04
99% av försäkringsbolagen tillåter att du sätter den på din farsa men tar dubbel självrisk om nåt händer
 

martinsson

Ny medlem
Gick med
25 Oct 2006
Ort
Nybro
Hoj
k5
NickNock skrev:
2568709 99% av försäkringsbolagen tillåter att du sätter den på din farsa men tar dubbel självrisk om nåt händer


Men vad jag kan se så är den billigaste försäkringen för en sporthoj som inte är äldre än 3 år 13150/helår. enligt http://www.if.se/web/se/private.nsf/noframes/17BEEB90D9200CCFC1256B6700333E93/$file/Honda.pdf

eftersom jag bor i en trafikzon som är 3-7.

vart hittar du din billiga för 7.9 isf ?
 

NickNock

über
Gick med
24 Jul 2006
Ort
jönköping
Hoj
CBR 929, R1 -04
martinsson skrev:
2568728 Men vad jag kan se så är den billigaste försäkringen för en sporthoj som inte är äldre än 3 år 13150/helår. enligt http://www.if.se/web/se/private.nsf/noframes/17BEEB90D9200CCFC1256B6700333E93/$file/Honda.pdf

eftersom jag bor i en trafikzon som är 3-7.

vart hittar du din billiga för 7.9 isf ?

nej jag bor i zon 2 har jag för mig....:va ska ta o kolla på mina papper....
 

martinsson

Ny medlem
Gick med
25 Oct 2006
Ort
Nybro
Hoj
k5
NickNock skrev:
2568745 nej jag bor i zon 2 har jag för mig....:va ska ta o kolla på mina papper....


ja men zon 2 blir ju ännu dyrare. för en ny hoj som är mindre än 3 år gammal är det billigaste jag kan hitta 13150/helår.

det är väl endast om man har en äldre hoj priset kan gå ner så mkt som till 7.5k, eller hur fick du tag i det priset ?
 

NickNock

über
Gick med
24 Jul 2006
Ort
jönköping
Hoj
CBR 929, R1 -04
martinsson skrev:
2568756 ja men zon 2 blir ju ännu dyrare. för en ny hoj som är mindre än 3 år gammal är det billigaste jag kan hitta 13150/helår.

det är väl endast om man har en äldre hoj priset kan gå ner så mkt som till 7.5k, eller hur fick du tag i det priset ?

jag har en -00, men du bor ju bonnigt och har mindre cubik så det låter skumt att den skulle vara dyrare.... testa att ringa till dom. Kollar du hel eller halvförsäkring förresten? min är bara halvförsäkrad.
 

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Stenkullen
Hoj
-
martinsson skrev:
2568546 Problemet är att det då kommer kosta ca 24000 för ett helår, vet i fan om man får ihop de pengarna.

Tjöp ngt som är har lägre effekt orginal. Alla din fobier om att bli utskrattad är antingen felaktiga eller så behöver du byta umgängeskrets
 

#kgc-folke#

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2005
Ort
ystad
Hoj
z750 08
flugan skrev:
2568772 Tjöp ngt som är har lägre effekt orginal. Alla din fobier om att bli utskrattad är antingen felaktiga eller så behöver du byta umgängeskrets


det var bara löligt sagt, han ska ju varken skenförsäkra eller något sånt så kommer du med ett påhopp, han undrar bara var man hittar billigast.
 

martinsson

Ny medlem
Gick med
25 Oct 2006
Ort
Nybro
Hoj
k5
NickNock skrev:
2568767 jag har en -00, men du bor ju bonnigt och har mindre cubik så det låter skumt att den skulle vara dyrare.... testa att ringa till dom. Kollar du hel eller halvförsäkring förresten? min är bara halvförsäkrad.


Jaha ok. jag kollade nog helförsäkring så... men tack för tipset iaf!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top