Försäkringszoner?

PuchDakota

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2006
Hoj
900 Hornet - 02
Ska köpa hoj för första gången och försäkringen spelar så klart in i valet...

Har någon nån bra länk eller lista där man kan se vilken zon man tillhör beroende på vart i landet man bor.

Idealet skulle vara en karta med alla zoner utsatta över hela sverige.

:confused: :va

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
PuchDakota skrev:
2122775 Ska köpa hoj för första gången och försäkringen spelar så klart in i valet...

Har någon nån bra länk eller lista där man kan se vilken zon man tillhör beroende på vart i landet man bor.

Idealet skulle vara en karta med alla zoner utsatta över hela sverige.

:confused: :va

Göteborg är dyraste zonen

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
PuchDakota skrev:
2122850 Göteborg är Zon 1 då alltså?

Och övriga landet då liksom? (Är inte säker på vart jag bor, tänker bo eller tänker skriva mig...)
Jäpp!
Övriga landet har jag faktiskt ingen aning om....tror Västervik ligger i zon 3 (uppvuxen där....liten kommun ca. 40.000 inv.)

peter the great

P-nutz in da hus(peterpain)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr1000+cbr900rR och 1"mindre fälgar än rigge(slalomåkarn)
Rasorblade skrev:
2122875 Jäpp!
Övriga landet har jag faktiskt ingen aning om....tror Västervik ligger i zon 3 (uppvuxen där....liten kommun ca. 40.000 inv.)
zon 3 är väl gävleborg oxå?!?

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Jag försökte lista ut var det var billigast försäkra när jag letade boende i Stockholm härom året. Men det vägrade TryggHansa att berätta, idiotens råd var att jag fick flytta å prova mig fram! :4skrika :huvet :gnissla :mad:

PuchDakota

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2006
Hoj
900 Hornet - 02
Hoztic skrev:
2122988 Jag försökte lista ut var det var billigast försäkra när jag letade boende i Stockholm härom året. Men det vägrade TryggHansa att berätta, idiotens råd var att jag fick flytta å prova mig fram! :4skrika :huvet :gnissla :mad:

Vafasen? Det måste ju gå att få reda på på nått sätt... Ingen som har nån tabell eller karta eller vad som helst som gör det hela lite lättare?

Zonerna måste väl vara indelade efter risk - och inte geografiskt område, eller? Om stockholm å göteborg ligger i samma zon och likaså västervik å gävleborgs län menar jag...
:3freak

Last edited:

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
PuchDakota skrev:
2123423 Vafasen? Det måste ju gå att få reda på på nått sätt... Ingen som har nån tabell eller karta eller vad som helst som gör det hela lite lättare?

Zonerna måste väl vara indelade efter risk - och inte geografiskt område, eller? Om stockholm å göteborg ligger i samma zon och likaså västervik å gävleborgs län menar jag...
:3freak
Jag frågade om det gick att få fram, och det gick inte. Då frågade jag om dom satt å tog fram priserna med tärning på lunchen, å det gjorde dom så klart inte, dom hade ju en lista. Sjysst sa jag, då borde det ju gå att kolla i den listan, men det var ju förståss omöjligt, för det gick inte. Dessutom säger karln att det ju kostar en massa pengar för försäkringsbolagen när det ringer jobbiga kunder å ställer en massa frågor! :huvet
Jag har inte kvar nån försäkring hos dom :D

Jone Ass

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2006
Hoj
Ducati 800
Går dom inte bara efter hur hur stor staden är? jag fick som svar av folksam att det är dyrt när man bor i lägenhet i stan och att man borde bo i villa på landet.. :gnissla Har ju kommit därifrån!!

Dark_Messenger

Guest
Bor du i storstad - Zon 1 = dyrast!

Bor du i mellanstor stad - Zon 2 = mindre dyrt!

Bor du i bonnhåla alternativt i liten stad/samhälle/ensam ute i skogen - Zon 3 billigast!

Som referens: Nyköping, stad med cirka 70-80 tusen invånare klassas som zon 3.

PuchDakota

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2006
Hoj
900 Hornet - 02
Dark_Messenger skrev:
2123641 Bor du i storstad - Zon 1 = dyrast!

Bor du i mellanstor stad - Zon 2 = mindre dyrt!

Bor du i bonnhåla alternativt i liten stad/samhälle/ensam ute i skogen - Zon 3 billigast!

Som referens: Nyköping, stad med cirka 70-80 tusen invånare klassas som zon 3.

Tack! :pannkyss

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...