Förslag: bildsamling på roadracing.se

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
När jag satt och mekade med bilderna från SO-finalen så dök det upp en idé i min skalle (ja, det gör faktiskt det ibland, tro't eller ej).

Vi är ju ett gäng som fotograferar på tävlingarna runt omkring i Sverige, och många av bilderna som produceras håller mycket hög kvalitet och kan användas till mer än att bara flummas igenom med browsern.

Hur vore det att ordna någon typ av galleri på Roadracing.se där ett visst antal utvalda fotografer får möjlighet att publicera sina bilder. Dels ett vanligt galleri där vem som helst kan gå in och titta, men också en möjlighet för press och media att göra bildbeställningar av fotografen.

Galleriet bör vara länkat från resultatavdelningen, så att sambandet mellan tävlingen och bilderna blir enkel och lättförståelig. Dessutom blir det lättnavigerat.

Kanske kan detta enkla knep göra så att roadracing i Sverige får mer publicitet?

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Den bitten är redan klar. Bilder mottages tacksamt för att sedan läggas upp när de problem som nu hindrar oss har forcerats.

ZoulFly

RR-pensio
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gixxer 1000/CRF 250 R
McB skrev:
När jag satt och mekade med bilderna från SO-finalen så dök det upp en idé i min skalle (ja, det gör faktiskt det ibland, tro't eller ej).

Vi är ju ett gäng som fotograferar på tävlingarna runt omkring i Sverige, och många av bilderna som produceras håller mycket hög kvalitet och kan användas till mer än att bara flummas igenom med browsern.

Hur vore det att ordna någon typ av galleri på Roadracing.se där ett visst antal utvalda fotografer får möjlighet att publicera sina bilder. Dels ett vanligt galleri där vem som helst kan gå in och titta, men också en möjlighet för press och media att göra bildbeställningar av fotografen.

Galleriet bör vara länkat från resultatavdelningen, så att sambandet mellan tävlingen och bilderna blir enkel och lättförståelig. Dessutom blir det lättnavigerat.

Kanske kan detta enkla knep göra så att roadracing i Sverige får mer publicitet?

Kanonidé :tummenupp

Men vad är det för problem som hindrar för tillfället, Chrille?

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Jag vet faktiskt inte men vi har ett lager med bilder från Fredrik, jan och någon annan vid Fredriks kamera liggande. Dessa kommer antagligen upp under hösten när vi bestämmer hur vi ska forma sajten inför nästa år.

Planen är att få den så bra som vi trodde att den skulle bli i år och framförallt en sajt som säger något till de icke aktiva.

Vi får se hur det blir men ideer finns.

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Som du märker så tar även jag en del :rolleyes: bilder, och jag kommer till nästa år att köpa bättre utrustning för att höja kvaliteten. Med det vill jag ha sagt att jag är mycket intresserad av att medverka. :)

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Vi uppskattar verkligen alla typer av ideér till förbättringar av roadracing.se. Om ni verkligen vill att de tas till övervägande föreslår jag även att ni mailar dom till info@bikeproject.com så att vi kan sammanställa och har dom till hands då nästa generations rr.se bestäms.

Dessutom är vi i behov av ideela medhjälpare kopplade till rr.se som kan assistera oss på olika vis under säsongen 2004.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Åhål!! McB din lille felvaggade skräddar-ättling!!

Claes har ju lagt upp bildern på rr.se!! Lite svårt att hitta kanske men trycker du på BILDER på första sidan så hittar du ska du se:) Det är DÄR som ni ska skicka in bra bilder ch göra reklam för er oerhörda förmåga med kameran... !

Ös på!

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Oops, det hade jag missat fullständigt. :)

Var ska jag skicka bilderna?

Och jP, jag är gärna med och hjälper till med rr.se. Kommer att frekventera om inte alla så i alla fall de flesta SM/SO-tävlingar nästa år, utrustad både med kamera och laptop med internetkoppling, så jag kan ta hand om allt som deligeras mig. :)

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
McB är given på att konkurrera ut den lönnfete rookien som inte förstår hur internet funkar....

Du bör fundera på om du ska tävla eller inte nästa år McB. Viktigt att veta om förutsättningar för artiklar finns.

Detta bör du/vi ta med jP eller i en maildiskussion på tre man hand....

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Inga tävlingar är inplanerade nästa år, bara träning. Kanske, men bara kanske, att jag kör ett KM eller liknande på Falken, men SM/SO känns långt borta.

Jag är med på en diskussion. När och hur?

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...