Förslag hur antalet våldtäkter ska minska:

zoddri

Alltid retar det nån
Gick med
17 Jun 2004
Ort
uume
Hoj
Honda VFR1200F -10
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,723932,00.html
– Jag är positiv till många av de här förslagen, säger justitieminister Thomas Bodström.

1. Låt kommunala transporter vara gratis mellan 03.00-06.00 på helgerna.

2. Bättre belysning i parker och på andra dåligt upplysta platser.

3. Gör pepparspray lagligt och ge det gratis till alla kvinnor som självförsvar.

4. Sätt upp fler övervakningskameror i parkerna.

5. Registrera sexförbrytare och låt människor veta vem de bor granne med.

6. Ge polisen mer resurser för fler patrullerande poliser på gator och torg.

7. Ge ensamma kvinnor möjlighet att få säker eskort hem av polis eller någon annan nattetid.

8. Gör arbetsgivarna skyldiga att erbjuda taxi hem efter jobbet som löneförmån för kvinnor som jobbar sena pass.

9. Sätt upp självförsvar på skolschemat som en naturlig del av undervisningen för flickor i grundskolan.

10. Inför strängare straff för våldtäkt, inklusive kemisk kastrering.

11. Ändra polisens arbetsmetoder för att fånga våldtäktsmän och tillåt brottsprovokation. Låt en kvinnlig polis gå runt ”lättklädd” på platser där våldtäkter skulle kunna inträffa och ha en patrull redo alldeles intill.

12. Låt kommunerna tävla i att vara bäst på trygghet och miljö.

13. Mer feminism på skolornas scheman.

14. DNA-registrera alla som bor i Sverige.

15. Stäng nattklubbarna tidigare.

Mera kommentarer finns om du klickar på länken.

Själv anser jag att det finns några bra idéer men 3,5, 7-9, 13-15 är ju inte nåt jag skulle vilja leva med..
 

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Hojlös =/
Minska invandringen och skärpa straffen = kastrering och utvisning om möjligt. Eller är jag fördomsfull kanske?
 

Solid snake

Guest
morlock skrev:
Minska invandringen och skärpa straffen = kastrering och utvisning om möjligt. Eller är jag fördomsfull kanske?
Jävla rasist! Men du har en poäng, inte för att svenska killar inte våldtar men iaf.
 

acura

Root
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
-
3. Gör pepparspray lagligt och ge det gratis till alla kvinnor som självförsvar.
Låter ju verkligen som ett steg i rätt riktning, Florida here we goes! :kulspruta

4. Sätt upp fler övervakningskameror i parkerna.
Är vi verkligen ute efter ett kontroll och övervakningssamhälle?

5. Registrera sexförbrytare och låt människor veta vem de bor granne med.
Kanske, men vem blir gladare av det?

8. Gör arbetsgivarna skyldiga att erbjuda taxi hem efter jobbet som löneförmån för kvinnor som jobbar sena pass.
Ja!!! Vi missgynnar kvinnorna ännu mer i arbetslivet, för vem vill anställa någon som man måste betala taxiresor för när man kan anställa någon som man inte behöver göra det för?


9. Sätt upp självförsvar på skolschemat som en naturlig del av undervisningen för flickor i grundskolan.
Det är klart att dom ska få lära sig redan som små att dom är och alltid kommer att vara offer...

11. Ändra polisens arbetsmetoder för att fånga våldtäktsmän och tillåt brottsprovokation. Låt en kvinnlig polis gå runt ”lättklädd” på platser där våldtäkter skulle kunna inträffa och ha en patrull redo alldeles intill.
Brotsprovokation är jätte bra!

13. Mer feminism på skolornas scheman.
Kommer ju självklart minska våldtäkterna... :3freak

15. Stäng nattklubbarna tidigare.
Ja gör om dom till dagklubbar istället kommer garanterat att minska våldtäkterna och allt vad svartklubbar heter kommer att klappa igen. :rolleyes:
 

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Ort
08 en stund till
Hoj
KTM LC4
Blondera alla tjejer och sälj dem till thailand. Skicka lapparna och skåningarna till Danmark eller nått annat värdelöst land å för pengarna som blir kvar kan vi bygga RR-bana från halland å neråt...
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
:tummenupp att ni killar :kramaengagerar er/uppmärksamar detta även om en del av er har skrivit lite :dummer inlägg.

Undrar hur den nya regeln ang att det inte finns tjejtaxitaxa längre har fallit ut..fler tjejer som går ensama hem istället :va synd om detta skulle ha ökat våldtäkterna :(

Tio grova våldtäkter och överfall på kvinnor på två veckor. En ökning av överfallsvåldtäkterna med nästan 40 procent på fem år - 769 anmälningar bara i fjol enligt http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,723387,00.html

Glöm inte att de flesta våldtäkterna sker i hemmet, mörkertalet är säkert stort.

Jag bär det vita bandet :7peta gör ni
 
Last edited:

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Ort
08 en stund till
Hoj
KTM LC4
2fast4hjo skrev:
Undrar hur den nya regeln ang att det inte finns tjejtaxitaxa längre har fallit ut..fler tjejer som går ensama hem istället :va synd om detta skulle ha ökat våldtäkterna :(

Är tjejtaxan borttagen? det hade jag ingen aning om.. Sen när dådå, vet du?
 

Dr.Bike

Guest
acura skrev:
3. Gör pepparspray lagligt och ge det gratis till alla kvinnor som självförsvar.
Låter ju verkligen som ett steg i rätt riktning, Florida here we goes! :kulspruta

4. Sätt upp fler övervakningskameror i parkerna.
Är vi verkligen ute efter ett kontroll och övervakningssamhälle?

5. Registrera sexförbrytare och låt människor veta vem de bor granne med.
Kanske, men vem blir gladare av det?

8. Gör arbetsgivarna skyldiga att erbjuda taxi hem efter jobbet som löneförmån för kvinnor som jobbar sena pass.
Ja!!! Vi missgynnar kvinnorna ännu mer i arbetslivet, för vem vill anställa någon som man måste betala taxiresor för när man kan anställa någon som man inte behöver göra det för?


9. Sätt upp självförsvar på skolschemat som en naturlig del av undervisningen för flickor i grundskolan.
Det är klart att dom ska få lära sig redan som små att dom är och alltid kommer att vara offer...

11. Ändra polisens arbetsmetoder för att fånga våldtäktsmän och tillåt brottsprovokation. Låt en kvinnlig polis gå runt ”lättklädd” på platser där våldtäkter skulle kunna inträffa och ha en patrull redo alldeles intill.
Brotsprovokation är jätte bra!

13. Mer feminism på skolornas scheman.
Kommer ju självklart minska våldtäkterna... :3freak

15. Stäng nattklubbarna tidigare.
Ja gör om dom till dagklubbar istället kommer garanterat att minska våldtäkterna och allt vad svartklubbar heter kommer att klappa igen. :rolleyes:


Kunde inte sagt det bättre :klappar

Våld föder våld, och feminism i den form vi känner det idag, d.v.s "hata männen, och få dem alla att känna kollektiv skuld, för de är ju djur" är ju en väldigt fin och människovänlig inställning.
(jaja jag vet att det finns 13 andra feminismsorter till, varav flera ÄR sansade och bra, men jag personligen hatar ordet, det för hela tiden tankarna till: vi mot dom) (tacka shyman och den där finsktalande hanlottan som hoppade av för det)

Feminism luktar oxå kvotering, däär feministerna tar det för självklart att man skall få jobb BARA för att man är kvinna.
Kvotering är det värsta otyget, och jag har haft "förmånen" att studera det i mitt förra jobb. Det ledde bara till kvinnoförakt, trots att det inte var deras fel utan äldre klappa-i-rumpan-gubbar som tyckte det var sött med lite tjejer...
En redig björntjänst för jämställdheten skulle jag vilja säga.

Kalla det för vad det är istället: Jämställdhet.
Det hörs ju nätan på ordet att båda könen MÖTS, istället för feminism där det helt klart är en koncentration av kvinnor, och en uteslutning av männen.
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Biturbo skrev:
Är tjejtaxan borttagen? det hade jag ingen aning om.. Sen när dådå, vet du?

Ja den är borttagen sen i sommras någon gång. Pricipiellt tycker jag det är bra, men jag tyckte nog det hade kunnat finnas kvar ett tag till.

Reglerna för tjejtaxi i bolaget jag kör för va: Max 2 kvinnor körning inom inom kommunen. Jag tycker man ska införa en nytt erbjudande som istället gäller alla förutsatt att man åker själv. Dvs. Max en person inom kommunen.
 

Fotrally

Olika
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Höga Kusten
Hoj
Honda CBR1000RR -08, SP Copperhead MX125 -07
acura skrev:
3.
4. Sätt upp fler övervakningskameror i parkerna.
Är vi verkligen ute efter ett kontroll och övervakningssamhälle?

Personligen har jag då aldrig förstått varför det finns motståndare till övervakningskameror!
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
2fast4hjo skrev:
Undrar hur den nya regeln ang att det inte finns tjejtaxitaxa längre har fallit ut..f

Ja, men väldigt många taxibolag införde en ny "singeltaxa" som ger rabatterat pris till ALLA som åker ensam hem på kvällen oavsett kön! ...så möjligheten finns fortfarande att åka billigt..

Längre straff för våldtäktsmän. Idag är de löjeväckande. Senast i morse satt en kvinna i TVsoffan och hon jobbade just med vård av våldtäktsmän och hennes bedömning var att den främsta orsaken till att de misslyckades med vården avd em var att de sällan hade mer än 6 mnader på sig innan de släpptes..De hade behövt minst 1.5 år och en våldtäktsman ska ju sitta inna betydligt längre än så.

Dessutom har överfallsvåldtäkterna förvisso ökat men den absoluta merparten av våldtäkterna sker ju inomhus i hemmen... Börja undervisa barn och ungdommar och ge dem sunda värderingar. Tonårsgrabbar är allt för många gånger helt djävla dumma i huvudet när man hör deras syn på kvinnor.

Mer patrullerande poliser. Framförallt kvällstid. Skulle inte bara göra alla säkrare. Tycker det oprovocerade våldet som drabbar män är lika illa och fler poliser som patrullerar gatorna skulle göra alla som rör sig ute säkrare.

Fotrally skrev:
Personligen har jag då aldrig förstått varför det finns motståndare till övervakningskameror!

Nej, det förstår inte jag heller. Varför tar vi inte nu och samlar ihop en "stöd-lista" för övervakningskameror så sätter vi alla vårt fingeravtryck bredvid så går vi till polisen och lämnar in detta tillsammans med ett dna-prov! :tummenupp :rolleyes:
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Markus skrev:
Gränsen mellan fördomsfull och insiktsfull är som vanligt hårfin. :tummenupp

Kan du inte berätta hur mycket våldtäkterna skulle minska om vi stängde gränserna?

Och våldtar de invandrare, som våldtar, uteslutande svenska tjejer.. ..för om inte annat vet jag inte vad vi vinner på att låta kvinnorna våldtas utanför våra gränser för det är väl inte lukten av ärtsoppa eller sill som får dessa män att ta steget... :va
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Markus skrev:

...du menar alltså att dessa som stängs ute bara hade för avsikt att våldta svenska tjejer?

För de är inte som, de flesta våldtäksmän, den typen som ger sig på tjejer de redan känner? ....för om inte annat vet jag inte vad man vinner på att låta kvinnorna våldtas utanför sveriges gräns.
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top