Det blev lite mycket nu...Eller googla ”Meguiars Professional Catalog” så dyker hela pdf’en upp.
Jepp, ska prova! Och så den här på kåpglasen:Jag vet inget om detta ”3-in-1” vax för jag har aldrig provat det. Men det låter ju som att det täcker rubbing, polish och vax i en och samma produkt. Det kan väl vara värt att prova om du vill minimera antalet flaskor du annars måste köpa…? Du hade ju olika trissor, så kanske rent av köra ett varv med medel trissa och ett till varv med mjuk trissa…?
Prova gärna och låt sedan SH-kollektivet veta om du är nöjd med finishen.
Alatalo, om du citerade blir det lättare att veta när du svarat.Det är alltid sjukt svårt att bedöma skicket på en lack utifrån en bild. Jag vet inte hur många gamla snöskotrar i ”mint condition” jag har hittat på Blocket som sedan visat sig vara rejält repiga, utan att det ens syns på bilderna.
Om du är osäker - börja alltid med att polera ett begränsat område med mjuk trissa och polish. Detta minimerar risken att polera genom lacken (en risk som alltid ska finnas i åtanke) och detta kan potentiellt förkorta arbetet ifall det visar sig att arbetet inte kräver grövre grejer.
Om du inte är nöjd med resultatet, polera samma begränsade område med finare rubbing och kanske medium trissa.
Om du fortfarande inte är nöjd med resultatet, polera samma begränsade område med en ”heavy cut” rubbing och hård trissa.
Om det fortfarande inte blir bra återstår bara att 1) våtslipa området från grövre till finare kornstorlek och 2) omlackering.
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|