Förslag till Bott 2010

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
40 var nog inte realistiskt när lågkonjukturen sen slog till... men över 30 skulle vi nog varit med alla nytillkomna om det inte var så många som tyckte det blev för stressigt att köra endagsrace. själv så råkade jag ut för ett dyrt och tidsödande motorhaveri, därför missade jag några race, gamla/högttrimade twinar är inte alltid de mest drifsäkra så lite rotation på dom som kör får man nog räkna med. Alla har inte möjlighet att som larsen ha 2 cyklar startklara, annars hade han också missat race.

Så folk avstod att köra knutstorp för att falkenbergsracet skulle vara endagars? Konstigt resonemang.......
 

PeppeBus

SDK Socio#2734
Gick med
18 Jul 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 999SPR, CBR1000RR
Man kan ju vända på siffror lite hur som helst. Men jag fårstår problematiken.
Räknar man på medelvärdet av startande, så blir det avrundat till 22st.
Vilket borde vara en possitiv trend, om man ser tillbaka några år i serien.

Så dåligt kan det väl inte vara att det finns ett stort antal anmälda förare i serien. Så även om man väljer att bara köra några rejs, så blir utfyllnaden ganska bra.
Själv så tänkte jag bara köra ett rejs i år för att testa lite, men råkade bli en hel säsong istället :)

I grund o BoTTen så är problemet att folk inte vill köra 1-dagarsrejs. Dom flesta vill köra två dagar pga av olika anledningar som vi redan vet. Samt fler rejs som hade utlovats. Många satsar mycket pengar på detta, i inköp och tid m.m. Man vill ju ha en garanti för att man får ut ngt av sin satsning.

Själv så tror jag att det kommer försvinna fler förare än vad som kommer komma till i serien om vi ändrar upplägget. Det skulle vara till o förstöra ngt som börjar bli bra.

Sen är många riktigt besvikna över den informationen som har vart kring ändringarna i år. Många inklusive mig själv känner oss överkörda. Helt plötsligt "är det bara såhär" utan förvarning.
Varför samlades vi inte efter detta rejset o snackade om problemet, när nästan alla var på plats. Jag gick runt o frågade om vi skulle ha ngt möta, men ingen viste ngt. Skulle inte det ha varit passande, när nu 2 av våra 3 förarrepresentatnter har drigit sig ur till nästa år?
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Nå må du slutte med statistikkfjollet, Hans utfordret oss i fjor høst til å stille med minimum 20 førere pr race i 2009 og faciten er:
Anderstorp 1: 25
Knutstorp: 21
Falkenberg 1: 22
Falkenberg 2: 18
Anderstorp 2: 22
Gjennomsnitt for BoTT pr racehelg er altså 21,6:arsele
Hva er tilsvarende krav satt til REC/NEC????:confused:
Mitt poeng er at vi har levert, og dere har tatt vekk - så enkelt er det. Og det er vel et betimelig spørsmål å stille - ønsker dere oss med eller ikke? Og om dere ønsker oss med videre, hva akter dere å gjøre for å møte våre krav/ønsker/behov (tolk det som du vil)??
- Vi vil helst ha 2 dagers race, men forstår problemet med for få deltagere
- Vi vil ikke ha 1 time mellom kval og race

Jag slutar med statistikfjollset om du talar om HUR vi ska lösa problemet istället för att älta att ni fått mindre än ni betalat för.

Varför ska VI möta era krav? Varför inte vara konstruktiva och försöka lösa problemen gemensamt istället?
 

custe

#25 Nordic BoTT
Gick med
20 Sep 2003
Ort
Oskarshamn
Hoj
:)
Nå må du slutte med statistikkfjollet, Hans utfordret oss i fjor høst til å stille med minimum 20 førere pr race i 2009 og faciten er:
Anderstorp 1: 25
Knutstorp: 21
Falkenberg 1: 22
Falkenberg 2: 18
Anderstorp 2: 22
Gjennomsnitt for BoTT pr racehelg er altså 21,6:arsele
Hva er tilsvarende krav satt til REC/NEC????:confused:
Mitt poeng er at vi har levert, og dere har tatt vekk - så enkelt er det. Og det er vel et betimelig spørsmål å stille - ønsker dere oss med eller ikke? Og om dere ønsker oss med videre, hva akter dere å gjøre for å møte våre krav/ønsker/behov (tolk det som du vil)??
- Vi vil helst ha 2 dagers race, men forstår problemet med for få deltagere
- Vi vil ikke ha 1 time mellom kval og race

Exakt! Om alla bara kan sluta med tjafset om att vi var så många ni var så många. Vi har ett problem som måste lösas!! Vi skiter väll fullständigt i %-tal hit och dit om vilka som varit "bäst" på att ställa till race.
Blir upplägget som det var dom senaste racen så kommer säkert flera BOTTare att inte köra. Vad händer då?? Blir vi utkastade ur ERF??
 

Lawson

Medlem
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Åsa
Hoj
Yamaha R1
Om bott gör sina egna race helger tillsammans med rocki 600 och 1000. Vet inte om det finns under lag för det men varför inte? Jag har inte koll på hur mycket B-race det finns nu för tiden men kan man göra det som en kombination av vanlig bandag och race. Får man ihop 60 förare totalt anmälnings avgift 2000kr så har man en intäkt på 120,000kr vet inte om det räcker till alla kostnader?
Någon kanske sitter med svaren?
Niclas
 

Generic

Föredetta nothing
Gick med
1 May 2007
Ort
Norge/Fredrikstad
Hoj
Nopp
Berätta gärna vilka de anledningarna är (för en rookie som inte vet).

Vi ønsker 2-daers, pga 1-dags svarer ikke de store reiseavstandene, det blir for lite kjøretid og generelt for mye stress:arsele BoTT er i tillegg et sosialt fellesskap, som ikke tilfredstilles av å komme sent fredag kveld, race lørdag, så reise hjem lørdag kveld - så enkelt er det:tummenupp
 

Superlight

SDK #2003 & BoTT #41
Gick med
29 Apr 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Ducati 1050® by Hypertrick
Vi kanske ska börja med att se vilka krav/önskemål vi (med vi menar jag de som tänker köra nästa år) har innan de presenteras?

Tack Geir! För mig passar det dock bättre med endagarsrejs.
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Hvor står det i Runes svar???? Slutt med tullet nå, gi oss 2 dagers race pleaseplease Humlegutten:)

Han skrev:
men över 30 skulle vi nog varit med alla nytillkomna om det inte var så många som tyckte det blev för stressigt att köra endagsrace.

Beslutet om endagars race togs efter knutstorp, inte innan. Var var de övriga 20 som löst serieanmälan, men inte ställt upp i racen?
 

custe

#25 Nordic BoTT
Gick med
20 Sep 2003
Ort
Oskarshamn
Hoj
:)
Jag slutar med statistikfjollset om du talar om HUR vi ska lösa problemet istället för att älta att ni fått mindre än ni betalat för.

Varför ska VI möta era krav? Varför inte vara konstruktiva och försöka lösa problemen gemensamt istället?

Varför ska det alltid bli VI mot DOM ???
Därför att som Geir sagt flera gånger så mötte vi dom kraven som ställdes på oss från arrangören inte NI. Minst 20 förare, annars får ni inte köra, kan inte vi då få ställa lite motkrav??
 
Last edited:

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Om bott gör sina egna race helger tillsammans med rocki 600 och 1000. Vet inte om det finns under lag för det men varför inte? Jag har inte koll på hur mycket B-race det finns nu för tiden men kan man göra det som en kombination av vanlig bandag och race. Får man ihop 60 förare totalt anmälnings avgift 2000kr så har man en intäkt på 120,000kr vet inte om det räcker till alla kostnader?
Någon kanske sitter med svaren?
Niclas

Bantid. Där har du problemet med det upplägget. Redan i dag är banorna hårt bokade för nästa år, åtminstone om man vill köra på helgerna.
 

Lawson

Medlem
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Åsa
Hoj
Yamaha R1
Jag började köra BOTT till Falkenberg. tycker det är det roligaste jag har gjort på länge när det gäller racing. Lite synd nu att det är så många diskussioner om hur det ska bli nästa år.
Tänkte satsa rätt mycket på nästa år i BOTT men man blir lite osäker på hur mycket man ska satsa
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Varför ska det alltid bli VI mot DOM ???

Det behöver det inte bli, om nån kan komma på en bra lösning så tar vi det naturligtvis. Men att bara envetet tjata om att ge oss 2-dagars race istället för att tala om HUR vi ska kunna få ekonomi i arrangemangen leder ingen vart alls. Jag har en liten aning om hur vi ska kunna göra, men jag ska bolla det med Hans innan jag kläcker det här på SH. Det blir en liten kompromiss, men jag tror det kan bli bra.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
1-dagsrace är smått oseriöst o för "klubbnivå". BoTT bör biffas upp o göras till samma typ av race som en SM/SO helg. Alltså kval på lördagen o race på söndagen. Eller om det nu är dubbla race, 2 kval på lördagen + race o samma på söndagen. Eller iaf 1 kval + race plus något friträning på fredag eller mornarna.

Jag siktar på att köra BoTT nästa år och vill INTE ha 1-dagarsrace. Det blir så toffligt och det känns som knatteligan eller ett åsidosatt event som "måste" finnas o därför sparas det på tidsschemat.

Och jag håller med övriga om att 1-dags = skapar för mycket stress runtomkring. Man ändrar hela sitt schema, man försöker pressa att åka skittidigt på morgonen och hem samma dag = inte så enkelt att prestera.
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Exakt! Om alla bara kan sluta med tjafset om att vi var så många ni var så många. Vi har ett problem som måste lösas!! Vi skiter väll fullständigt i %-tal hit och dit om vilka som varit "bäst" på att ställa till race.
Blir upplägget som det var dom senaste racen så kommer säkert flera BOTTare att inte köra. Vad händer då?? Blir vi utkastade ur ERF??

Mina siffror handlar inte om vem som är "bäst" på att ställa upp på race, dom var meningen att visa på att en hel massa snackade i vintras om hur stora startfält det skulle bli, men det blev inte riktigt så. Samtidigt har en del BoTTare skrivit att det varit mest avhopp i ERF, men det var inte så mycket bättre i BoTT.

Kan vi släppa detta nu och fokusera på vad som måste göras istället?
 

PeppeBus

SDK Socio#2734
Gick med
18 Jul 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 999SPR, CBR1000RR
Blir så jäkla trött!

Varför ska VI och inte NI, eller tvärt om. Har vi inte gjort det vi har lovat, vi har ökat antalet startande totalt. Kanske inte så mycket som vissa har hoppats, men ändå till det bättre.

Sen varför andra inte startar eller ställer upp, kan inte jag svara på. Men en av anledningarna är faktiskt att det har blivit endagarsrejs, så är det bara!
Sen finns det säkert 3-50 andra anledningar. Människan är lite lustig i sina funderingar o resoneringar.
Många känner nog att vi har uppfyllt dom kraven som har stälts på oss, men har inte fått tillbaka det som lovats istället.

Jag är en lat människa och orkar inte bry mig längre. Jag är dessutom svag oxå, så jag kommer säkert köra nästa år i vilket fall. Men börjar hoppas på att det blir under ett annat regi/arrangemang.

Ha dé gött!
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
1-dagsrace är smått oseriöst o för "klubbnivå". BoTT bör biffas upp o göras till samma typ av race som en SM/SO helg. Alltså kval på lördagen o race på söndagen. Eller om det nu är dubbla race, 2 kval på lördagen + race o samma på söndagen. Eller iaf 1 kval + race plus något friträning på fredag eller mornarna.

Jag siktar på att köra BoTT nästa år och vill INTE ha 1-dagarsrace. Det blir så toffligt och det känns som knatteligan eller ett åsidosatt event som "måste" finnas o därför sparas det på tidsschemat.

Och jag håller med övriga om att 1-dags = skapar för mycket stress runtomkring. Man ändrar hela sitt schema, man försöker pressa att åka skittidigt på morgonen och hem samma dag = inte så enkelt att prestera.

Vilka fler klasser vill du ha på din BoTT-helg? Alldeles för många skriver vad dom INTE vill ha, istället för att tala om hur vi ska hitta en lösning.
 

custe

#25 Nordic BoTT
Gick med
20 Sep 2003
Ort
Oskarshamn
Hoj
:)
Det behöver det inte bli, om nån kan komma på en bra lösning så tar vi det naturligtvis. Men att bara envetet tjata om att ge oss 2-dagars race istället för att tala om HUR vi ska kunna få ekonomi i arrangemangen leder ingen vart alls. Jag har en liten aning om hur vi ska kunna göra, men jag ska bolla det med Hans innan jag kläcker det här på SH. Det blir en liten kompromiss, men jag tror det kan bli bra.

Det låter bra :tummenupp . Det är eldskälar som dig vi alla behöver. Det är ju en riktigt svår nöt att knäcka så att kräva att det ska rulla in massa bra förslag funkar ju inte riktigt.
Det handlar inte om tjat, utan någon tog upp problemet, och någon diskuterar emot, å så är diskutionen igång. Ta det inte som tjat. Det är ju oftast när man diskuterar något som man får fram bra lösningar.
 
Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Top