Förslag Till Styrelsen

Funatic

fluffo
Gick med
3 Jul 2003
Hoj
BSA 350 -30.
Hej alla glada medlemmar!
Denna tråd är till för att Ni skall kunna lägga förslag och idéer till styrelsen för vår eminenta klubb.

Vill Ni vara anonyma går det naturligtvis också bra. Skicka då istället ett PM till:
VaLLe
Crille
Funatic
Humlan
FredR1k.
eller
*Cashman*

Jag måste dock be Er om att inte göra detta till en "snack"-tråd utan försöka hålla er till ämnet.

Röstning i styrelsen går sedan till enligt följande;

Ditt förslag tas fram och det röstas för eller emot.
Varje medlem i styrelsen äger 1 röst.
Vid röstning och resultatet är oavgjort äger ordförande TVÅ röster vilket innebär att ordförande bestämmer utgången av röstningen.

Hoppas nu vi får in massor med förslag från Er!
Eftersom jag skriver detta en fredag kl. 13:08 får jag önska Er alla en jättetrevlig helg!

Hälsningar
Funatic
-----------------------------------------------------------------------------

Majk

Guest
Oanonym

Hej styrelsen jag är en 30årig biker som har frågor om redan omtalade ting.

Vi skulle ju ordna så vissa sidor va låsta ( här på sporthoj.com) , så endast klubbmedlemmar kunde se .
Där skulle vi ha telefonnummer adresser etc, vissa filmer med låt säga rubberrök å stök ?

För övrigt sköter ni er bra. :tummenupp Keep up the good job :tummenupp

humlan

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2003
Hoj
CBR 600RR-07
det är meningen att vi ska ordna en egen hemsida. där kommer vissa sidor vara låsta bara för medlemmar.......men pga tidsbrist mm har det dragit ut på tiden. men det kommer så fort tiden finns....

Majk skrev:
Oanonym

Hej styrelsen jag är en 30årig biker som har frågor om redan omtalade ting.

Vi skulle ju ordna så vissa sidor va låsta ( här på sporthoj.com) , så endast klubbmedlemmar kunde se .
Där skulle vi ha telefonnummer adresser etc, vissa filmer med låt säga rubberrök å stök ?

För övrigt sköter ni er bra. :tummenupp Keep up the good job :tummenupp

Seventy7

www.mc-lös.nu
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
"SÅLD"
humlan skrev:
det är meningen att vi ska ordna en egen hemsida. där kommer vissa sidor vara låsta bara för medlemmar.......men pga tidsbrist mm har det dragit ut på tiden. men det kommer så fort tiden finns....

Tycker vi ska skaffa en FTP där vi kan ha saker som kan laddas lite hur som helst också!

Kan nog bli så att jag får tag på en dator som kan bli en sådan trevlig burk. Behöver dock lite guidning gällande installationer & sådant trevligt.

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
Förslag:

Att den här tråden blir 'sticky'.

(jag raderar min post när tråden blivit sticky)

//P

Seventy7

www.mc-lös.nu
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
"SÅLD"
Crille skrev:
Det är ju här det stora problemet börjar,Om man ska hyra en Server med massor av Mb utrymme för att medlemmar ska kunna tanka upp/Ner grejer kostar det skjortan.
Men det finns ju ett alternativ till,vem har en burk med utrymme som sitter på typ 10Mb lina och aldrig slår av datorna som vill låna ut den för detta ändamål.

Men Styrelsen har kollat på Serverplats m.m.....

Jag har 10 Mb lina, väntar på svar ang burken bara! :brinnerup

FredR1k

www.hojdack.se
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6+yz426+wr450
FTPÄ

adress: ftpn.cjb.net
port: 21
user: lakritsremsanmc
pass: våran kära ordförandes nick

Jag la upp lite filmsnuttar till att börja med...
Har inte så mycke HD utrymme men det kommer...

SuperKnutte

Lägg av!
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
KTM 525 SM-07 + Yamma WR426F Enduro Edition + Canon EOS 400D + en Caddy pickis och en tuff Transporter. :P
FredR1k skrev:
FTPÄ

adress: ftpn.cjb.net
port: 21
user: lakritsremsanmc
pass: våran kära ordförandes nick

Jag la upp lite filmsnuttar till att börja med...
Har inte så mycke HD utrymme men det kommer...

Kanonbra!! :tummenupp
Jag laddar upp lite motardfilm påengång! :yoparty

Jag har oxå samlat på mej lite filmer av alla slag och lagt på min FTPÄ.
Nån som intresserad av ett konto, pm:a så får du inloggningsuppgifter. :fakta

LeZZe

http://www.lezzeracing.tk/
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
Yamaha 450 SM / YZ 250F
ang hemsida

hej hur går de med hemsidan,får vi någon smat ska vi ha en bettal adress, de är sent så om ja stavar fel skit i de :arsele

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
Ok, här kommer några förslag. Ni behöver ju inte genomföra dom bums, eller inte alls... lägg dom bara i skojkorgen till senare... ifall vi får tråkigt eller så.

1: Hjärt-lung-räddningskurs, ABC eller vad det heter. Kanske Röda-korset kan ordna ? Kan vara väldigt bra att ha en vacker dag...

2: Bullerfond. Man betalar en peng per år i en fond. När polisen tycker man bullrat och man får böter, så uppvisar man kvitto, och erhåller ersättning ur fonden. (Man får göra en kalkyl och låta det kosta nån spänn mer än det kommer att gå åt, överskottet går till LMC-fester.)

3: Nummerplåtsfond. Som ovan, fast om polisen tycker man har felaktig skylt.

Så, det vad det för den här gången.

//Los Pejos de los Fejos

humlan

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2003
Hoj
CBR 600RR-07
detta förslag har vi redan diskuterat. funderar på att ha en kurs i det till våren så är det någon som kan.. eller känner någon som kan....hör av er till styrelsen...

1: Hjärt-lung-räddningskurs, ABC eller vad det heter. Kanske Röda-korset kan ordna ? Kan vara väldigt bra att ha en vacker dag...

SuperKnutte

Lägg av!
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
KTM 525 SM-07 + Yamma WR426F Enduro Edition + Canon EOS 400D + en Caddy pickis och en tuff Transporter. :P
Pejo skrev:
Ok, här kommer några förslag. Ni behöver ju inte genomföra dom bums, eller inte alls... lägg dom bara i skojkorgen till senare... ifall vi får tråkigt eller så.

2: Bullerfond. Man betalar en peng per år i en fond. När polisen tycker man bullrat och man får böter, så uppvisar man kvitto, och erhåller ersättning ur fonden. (Man får göra en kalkyl och låta det kosta nån spänn mer än det kommer att gå åt, överskottet går till LMC-fester.)
3: Nummerplåtsfond. Som ovan, fast om polisen tycker man har felaktig skylt.

Så, det vad det för den här gången.

//Los Pejos de los Fejos

Mycket bra förslag Pejo!! :tummenupp :Bugar

Majk

Guest
Pejo
Bullerfonden är en lysande men stulen ide...
Ducati-folket gör redan så för att uppmana ducceåkare att göra det enda rätta....byta system så dom låter som dom ska.... :tummenupp klart vi ska ha så....det ska höras när LMC kommer :yoparty

Funatic

fluffo
Gick med
3 Jul 2003
Hoj
BSA 350 -30.
låta sig lite

Nu ere ju så här oxå....

Polisen kan idag inte göra tillförlitliga bullermätningar på ett regelmässigt sätt.
T ex skall det vara minst 6 meter fritt på vardera sidan mätobjektet utan störande hinder för att de skall få göra en mätning. Du kan alltså blankt neka till bullermätningen. Visst, du åker på en ombesiktning, men du KAN alltså neka.

Jag har en kompis som har alla paragrafer, kopierar in det här snart.

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
Kan han regler för skyltar, blinkers etc, vindrutor, etc, så vore det himla schysst att få veta lite, eller ?

Funatic skrev:
Nu ere ju så här oxå....

Polisen kan idag inte göra tillförlitliga bullermätningar på ett regelmässigt sätt.
T ex skall det vara minst 6 meter fritt på vardera sidan mätobjektet utan störande hinder för att de skall få göra en mätning. Du kan alltså blankt neka till bullermätningen. Visst, du åker på en ombesiktning, men du KAN alltså neka.

Jag har en kompis som har alla paragrafer, kopierar in det här snart.

Albertsson

Ride, Eat, Sleep, Repeat
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 660 DRZ 400
Förslag till styrelsen

Ang medlems avgifte ska man verkligen vara tvungen att köpa en tröjja för att bli medlem? Jag vet i af 3 stycken som reagerat negativt på att det skall kosta 450 kr att bli medlem
Dessutom tycker jag att prisfrågan skall tas upp på ett årsmöte

Kolla denna länken för att se lite info hur en förening skall fungera
http://www.rsv.se/rattsinfo/handledningar/stiftelser_o_foreningar/02/kap17.pdf

Mvh Albertsson

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...