Go Kväll.
Jag har under dagen å kvällen ängnat mig lite åt att gräva ner mig i insprutningssystem genom en massa googlandes och har till sist börjat få lite grepp inom ämnet, tills nu.
Nu till frågan/or. Jag förstår inte vad som sätter begränsningar på själva komponenten insprutaren för ett fordon? Är det luftflödet (kubiken) i kombination med varvtalet? Finns det ett min och/eller max för insprutaren så den hinner/klarar av att blanda ut soppan? Som t.ex vad för krav skulle passa till min hoj som ligger på 750cc och 1000rpm tomgång och 12 500 rpm max varv på insprutaren? Är det stor skillnad mellan bil och mc insprutare eller sprutas det bara in mindre på mc?
Hoppas ni förstår vad jag virrar om.
/Förvirrad snubbe
Jag har under dagen å kvällen ängnat mig lite åt att gräva ner mig i insprutningssystem genom en massa googlandes och har till sist börjat få lite grepp inom ämnet, tills nu.

Nu till frågan/or. Jag förstår inte vad som sätter begränsningar på själva komponenten insprutaren för ett fordon? Är det luftflödet (kubiken) i kombination med varvtalet? Finns det ett min och/eller max för insprutaren så den hinner/klarar av att blanda ut soppan? Som t.ex vad för krav skulle passa till min hoj som ligger på 750cc och 1000rpm tomgång och 12 500 rpm max varv på insprutaren? Är det stor skillnad mellan bil och mc insprutare eller sprutas det bara in mindre på mc?

Hoppas ni förstår vad jag virrar om.
/Förvirrad snubbe