Förstår du Gilla/Ogilla-funktionen?

Status
Ej öppen för fler svar.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Hej fick ett pm som förvånade mig. Det var en medlem som ifrågasatte denna 2 år gamla funktion och menade nu när han såg den att SH inte ska få tillåta folk att rösta på "personer" då det kan påverka relationer? Jag förklarade att man betygsätter inlägget/åsikten inte personen.

Undrar nu om det är fler som tror samma som denne som PMa mig. Jag får isåfall försöka förtydliga det bättre. Det är i grund samma funktion Facebook har och som 500 miljoner människor förstår.

Men jag kunde visst inte inse att jag fel och han ville inte diskutera mer. Men jag vill gärna undersöka detta mer.

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Jag för min del är lite osäker för jag har för mig att jag läste/såg häromdagen att ogilla va borttaget men nån dag senare va ogilla knappen tillbaka. Jag för min del tycker det räcker med en gilla knapp !

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Hoj
crescent
Swedie..du har fått PM från samma typ av person som skickar insändare till lokaltidningen o gnäller om att folk i området inte tar upp sin hunds skit efter sig..eller att alla mopeder ska förbjudas pga han nästan blivit påkörd av en.
Funktionen är bra som den är o det är först när du får in hundratals hatmail om detta som det är dags att agera enligt mig

Hudik

Guest
Jag förstår inte problemet?
Ett inlägg som är utöver det vanliga eller mycket fyndigt "Gillar" man och en mycket dum kommentar "Ogillar" man och alla dom övriga låter man bli...

Eller har jag fel ? :va

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
Last edited:

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Hoj
2*Yamaha
Vid 5 ogilla så kan ju en flippflopp-reklam-banner dyka upp istället? :rolleyes:

Tycker det är helt ok som det är nu men att lite grön och röd text skulle vara bra.

sark

Bitter och otrevlig
Gick med
31 Jan 2008
Hoj
r6
Jag kanske har fel, men jag vill minnas att +/- räknade en summa, och med gilla/ogillar får man se hur många av varje. Alltså, om 15 pers klickat + och 5 pers - skulle +/- systemet bara visa "10", medan gillar/ogillar-systemet visar antalet för båda. Jag föredrar isåfall gilla/ogilla. Men som sagt, jag kanske minns fel.

Hursomhelst, jag skulle vilja lägga en röst på OT-systemet som föreslogs ovan. Skulle va kul att testa och se om det skulle funka i praktiken.

Och för att slippa få en OT-röst: NEJ. Systemet är inte svårt att förstå. Även om det vore underhållande att rösta på personer. Gud vilket kaos.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Jag förstår den men tyckte det var bättre när det var +/-
Det var tydligare på något vis.

Klickade "gilla" på detta då jag gillar +/- bättre. :)

Sen är det lite skönt när man ser ett inlägg man inte gillar och att fler har klickat på - (eller ogilla), då vet man att det inte är kört för mänskligheten än i alla fall... eller att jag själv har fått en störd verklighetsförankring. :gnissla

På samma sätt som man ibland vill poäntera för någon hur jäkla bra inlägg den skrivit men kanske inte nödvändigtvis quota och skriva "Skit Bra".

K B

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2008
Hoj
CBR900RR -92, CBR 900RR -92 Turbo, K5 Turbo, 7/11 Turbo, CBR1000RR SC59
Varför inte göra så här, ta tillbaka GRÖN/RÖD och istället för +/- så har man Gilla/Ogilla. Borde ju göra det lättare för vissa som inte fattar såna här saker att förstå.

Sen tyckte jag även att OT-knapp förslaget låter bra

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
ogilla kan man ju helt ta bort då det knappast tillför något mer än gnäll.
Dock tycker jag gilla/+1 är jäkigt bra, särskillt i mekforumet.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping