Första körlektion imorgon (24/4)

dsundelin

VIP
Gick med
9 Mar 2006
Hoj
250 excf -07
Japp då har äntligen körskolan plockat fram cyklarna. Imorn är första körlektion, fan vad skoj de ska bli. På tiden att ta kortet nu. Fint väder skulle de bli imorgon a. Men fan man blir ju nästan lite nervös redan nu inför uppkörningen!! :gnissla

Hur är uppkörningsgubbarna här i Umeå? Finns de någon som hemma i Övik som man ber till gud att slippa. Huga! Var en lättnad när man slapp KUGG-OVE! Värre än döden him self! :hihi

Jabben

Full fräs
Gick med
8 Nov 2003
Hoj
GSXR 1100 -92, Kawa Z400 -77 "dirt track", DRZ400E-00 ,fiddy 125cc
Beware of KUGG-OLA! :tomten
Stor karl, före detta militär. Jag var kuggad redan inna jag började köra eftersom jag kom 5 minuter sent och inte gick upp i givakt innan jag anhöll om att få prata... :död

dsundelin

VIP
Gick med
9 Mar 2006
Hoj
250 excf -07
Haha ser man på, en som råkat ut för honom! :gnissla
Ja, han är inte att leka med, de man kan göra är att kasta cykeln och kuta därifrån. Då blir nog bestraffningen mildast. :tungan

-Freddy-

Guest
Jag hade honom, på min uppkörning så underkände han så vitt jag kommer ihåg alla privatister (dom förtjänade det iofs, en pers lyckades göra en volt från hojen på manöverbanan)

Så när det väl var min tur så såg jag väl rätt hyffsad ut i jämförelse med de andra, råkade iofs sätta ner foten en gång på krypkörningen tror jag men eftersom allt annat såg bra ut så fick jag fortsätta. Fick tom beröm efter körning i trafik.

En person var där med en glidarhoj, det där går aldrig tänkte jag, inte med den där gaffeln. Han stod och rökte på genomgången -inte smart.
På väg tillbaka från krypkörningen (som faktiskt gick perfekt) råkade han köra åt fel sida än han startade på - vilket inte spelar nån helst roll men han fick börja om på nytt?! (säkert för att han rökte..) då blev han nervös och kuggade på nästa försök. :död

dsundelin

VIP
Gick med
9 Mar 2006
Hoj
250 excf -07
Ah men han var ganska schysst ändå da! Kanske var hans födelsedag eller nått. :tungan

Kom nyss hem ifrån min första körning a. Var inte så jätte upphetsande med körning på en parkering. Men lite bra eftersom man får känna lite på cykeln, kryp köra å lite sånt. Bra väder var de a, lite för bra. Svettades ju som en gris!

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning