Första körlektionen idag!

stoooffe

lem!deM
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
R6 -01
Hade första körlektionen idag! Fick prova på o köra bägge lågfartsbanorna! Var svårare än vad jag hade förväntat mig :näsblod
Inte bättre blir d ju av att Aprilian har usel svängradie så man får anstränga sig som fan!
Ingen som har klarat kortet nu med den nya uppkörningen? Någon som har tips på hur d kan blir lättare?

:)

SolitudE

R.I.P Brorsan!
Gick med
23 May 2003
Hoj
NSR:en såld! Nu hojlös!
Lånar hoj.

Jag lånar eriks hoj, en Yamaha DT125R, betydligt bättre svängradie än på nsr:en.

Går mycket lättare med en offroad. :)

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
stoooffe skrev:
Hade första körlektionen idag! Fick prova på o köra bägge lågfartsbanorna! Var svårare än vad jag hade förväntat mig :näsblod
Inte bättre blir d ju av att Aprilian har usel svängradie så man får anstränga sig som fan!
Ingen som har klarat kortet nu med den nya uppkörningen? Någon som har tips på hur d kan blir lättare?

:)

Hur var farten, alltså hur långsamt körde du, på ett ungefär, var det så sakta så att du fick parera med stora rörelser och så att du nästa nstod stilla... Vad sa läraren?

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
tvålen skrev:
Hur var farten, alltså hur långsamt körde du, på ett ungefär, var det så sakta så att du fick parera med stora rörelser och så att du nästa nstod stilla... Vad sa läraren?

Kör i 1/3 av gånghastighet

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
Okeej, allt blir så mkt klarare......... :brinnerup

Ville mest höra om läraren sa nåt om farten och så..

Tack

Svanen

Psykos Pilot
Gick med
1 Feb 2004
Hoj
Ingen just nu
Har dom hoj där eller hur gör med hoj?

Ser ju lite dumt ut om jag glider dit på min lättviktare och precis ska övningsköra för lättviktskort :rolleyes:

Vill gärna övningsköra och köra upp på min egna hoj, då det är en motard är det inga probs med svängradie mm..
Gör det något om den är ostrypt?

stoooffe

lem!deM
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
R6 -01
Svanen skrev:
Har dom hoj där eller hur gör med hoj?

Ser ju lite dumt ut om jag glider dit på min lättviktare och precis ska övningsköra för lättviktskort :rolleyes:

Vill gärna övningsköra och köra upp på min egna hoj, då det är en motard är det inga probs med svängradie mm..
Gör det något om den är ostrypt?

jag åker dit med min i hästsläp :rolleyes:
vill inte köra deras skrothög, den e fan från nittonhundra frösihjäl!
men asså min e ostryp o han e liite kinkig men har ju papper sen förra besiktningen så d går bra ändå :tungan hehe!
han frågade såhär:
Är det där avgassystemet godkänt?
Jag bara öhh ja d e original :hihi

stoooffe

lem!deM
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
R6 -01
tvålen skrev:
Okeej, allt blir så mkt klarare......... :brinnerup

Ville mest höra om läraren sa nåt om farten och så..

Tack

asså ja vet inte riktigt hur sakta ja körde :död
men d va lagom inte jättesvårt o hålla balansen när du kör rakt mest när du svänger som d blir problem!
Men han sa bara saker ja skulle tänka på som tex ha blicken rätt m.m o d hjälper som fan kan ja säga! Hade noll rutin när d gäller krypkörning innan denna lektionen :hihi

Men ja ska träna som fan på konbanorna nu i helgen så ska man nog kunna få in känslan för det hela! D e ju trots allt en sak som man måste träna in o inte klara hur lätt som helst!

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...