första mc köp! tips tack

jiimmy

Ny medlem
Gick med
18 Dec 2008
Hoj
yamaha R6 2008
Tja..
Ska ta mc kort nu och undrar vad man kan köpa för mc?
själv så skulle jag vilja ha en R6a..
detta är min första mc, vad tycker ni lite mer erfarna körare?

tack på förhand
// Jimmy

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Hoj
690 SMC-R
Mc köpet grundar sig till största del på din ekonomi.
Helt omöjligt för oss o tipsa. Min pappas R6an kostade runt 2K i månaden halvförsäkrad. Så har man råd med det så är r6an en kanon hoj för en nybörjare.

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Det låter sunt, vill du åka sporthoj - gört! Och det låter sunt att börja med en sexhundra, litermonstren gör nog att det bara tar längre tid att bli bekväm med bågen, eller så gör man jEttefel och tar i för mycket, men då lär man sig lite mer bryskt... :hihi

Kör på den du har råd med, det är fina bitar allihopa.

/J

h a p p y

H a p p y
Gick med
6 Mar 2009
Hoj
ZZR 1400 -06
Som du ser här på sajten så är smakerna om vad man ska åka för ngt olika. Åk till en firma och prova. Gå sen på känslan och hur mycket du vill lägga på din nya hobby
/ h a p p y

Udatja

SDK Socio #4682
Gick med
6 Aug 2007
Hoj
Ducati 916 -98, Såld Monster 620 ie -05
Hoj köper man med hjärtat, så länge plånboken klarar det.....

Jag röstar för Ducce :) Men naturligtvis skall du gå runt o titta, klämma, provsitta, lyssna o provköra. Du hittar tillslut en hoj som gör att du känner "åh, min hoj!" köp då den! :)

/HD

erlie

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2009
Hoj
Honda cbr900r -99- fireblade
Köp inge yamaha det är ju bara blaha
Hondans motor är ju välomtalad ju den är pålitlig och snabb
Men köp minst en 900 för annars så kommer du att vilja ha nåt större sen om du bara köper en 600

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Beroende på ekonomin, men om den inte är riktigt bra så kan jag rekommendera en Thundercat... YZF600R... kostar ca 30k att köpa och kostar inte miljarder i försäkring. Riktigt skön hoj att börja på och du kan sälja den sedan utan nån större förlust.

Bergan

Vill ha sommar snart!!!
Gick med
8 Apr 2004
Hoj
Yamaha R1 -09
Som första hoj köpte jag en gixxer 750 -96:a. En förbannat rolig hoj att köra. Verkligen ett hett tips, registret påminner lite som en 600. Grymt rolig om man är ute efter "aktiv" körning. Jag hade den i lite över 4 år. Saknar den verkligen! :tummenupp Anledningen till att jag sålde den var att jag inte hängde på när det blev rakt. Inte hela världen men ändå :)

Och ja, jag hade inte råd med mer än 954:an när det gäller försäkrning!

ando

Metalhead
Gick med
4 Jun 2009
Hoj
kawasaki z750 -83
Har själv köpt en gammal kawasaki som övningshoj. Blir nog att ha den eller liknande hoj även efter kortet för att den är billig i inköp samt försäkring.rätt rolig att köra med :). Lagom snabb och rätt snygg för att vara så gammal. Sett äldre sporthojar som ser ut som fan med diverse plastkåpor och lila stripes osv :huvet.

Sen när man haft hoj ett tag samt fyllt 25 så kanske det blir en cbr 600. Kanske kan vara nåt för dig? ser rätt skaplig ut till ett bra pris samt försäkring, men som sagt, har man mycket pengar så kan man ju skaffa nåt annat :yoparty

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...