Första reflektionen över mina nya Wilber Gaffelfjädrar

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
Hepp!

Tänkte nu skriva om mina första reflektioner om de nya gaffelfjädrarna som jag skaffat. Hade ju orginalfjädrar och de var rätt så slut (läs: Gunghäst). Kontaktade Jiwe här på forumet som nu säljer Wilbers fjädrar. Fick ett bra pris på fjädrar + olja samt all hjälp man nu kan behöva. Monterade dom och väntade bara på bättre väder (samt kanske att motorn skulle bli ihopsatt...:)). I söndags blev det nu premiär. Körde ut till Vaxholm via Bogesund och tillbaka. Detta är de första reflektionerna och kommer säkert kompletteras av flera tankar och funderingar när jag fått testa mer.

Att köra bogesund med dessa fjädrar var som att köra en ny hoj! Jag är inte speciellt bra förare, men jag är inte en fullständig sopa heller (Okej då - jag suger, men vi låtsas för diskussionens skull). Helt plötsligt så svarade fronten precis sådär som man förväntar sig att den skall göra. Ingen omotiverad bottning mitt i kurvorna eller över krön. Jag valde att använda lite mer olja än angivet för att få hårdare fjädring, och det kändes helt enkelt kanon! :tummenupp

En brasklapp är ju att detta är årets första körning och man aldrig vet vad något går för utan att testat den några gånger, men min spontana känsla är: Bra Köp!

Återkommer senare när jag kört några 100 mil med dom.

/Freppa

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Heja Freppa! Nu kanske du kan bromsa färdigt INNAN du välter i diket.

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
Äh, jag hittar bara en ny lösning. Mållåsning så att jag glömmer att bromsa är min nya giv! :)

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
Motorn är ihopsatt och mår kanon. Håller mig under 7000 varv nu i cirka 50 mil (varvstopp på 11500).

Nyheter
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...