Första tråden

wesse74

wesse
Gick med
3 Sep 2009
Hoj
Honda CBR 1000F -96
Tjena

Har haft kortet en säsong och åkt på lånad Yamaha XJ400 från -82, men nu är det dax att skaffa egen cykel och har siktat in mig på sporttouring segmentet. CBR 1000F är den hoj jag siktar på och förhoppningsvis ska jag hitta en vettig sådan som helst är utrustad med väskor och box innan sommaren. :banana
Tittar och funderar en massa och är lite fundersam på vad som skiljer mellan gen1 och 2 på CBR:en?? :confused:
Har funnit en -87 som rasslar på kamkedjan kall och tystnar sen, funderar ifall det kan vara den beryktade stäckaren och vad detta innebär om jag köper maskinen?? :va

Tack å ha de//

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Tjennare och välkommen... ÄR inte så bevandrad i Honda cyklarna så den frågan om rasslet lämnar jag till nån som är bättre på de. :D

Öla1

Nu på 3 + 1 cylindrar
Gick med
20 Nov 2005
Hoj
Speed Triple -02, XT 600E -91
Tjenis!

Fick samma problem på min CBR 600F -87. Jag bytte kamkedjesträckare (hydraulisk) och det hjälpte möjligen lite i början. Men rasslet återkom ganska snart. Sålde hojen i våras och har inte hört nåt från nya ägaren, så jag vet inte hur det har gått.

Summa summarum: kanske inte är så lätt som att bara byta sträckare :confused:

Couglin

Doctor
Gick med
5 Jun 2005
Hoj
R1-99 Tidigare hojar:Yamaha YZFR1 3 st, Cbr900rr 3-4 st, FZR 1000, ZX9R, Ducati 900ssie 2 st, Ducati 900ss, Yamaha R6, kawazaki gpz, Honda VFR, med flera!
En kille på Jobbet har en sådan som är i fint skick och få mil till salu.
Röd /vit. Är det av intresse så kan jag sätta er i kontakt!

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Det inte kopplingen då. Slutar det rassla om du trycker in kopplingen ? Om det gör det så är det som det brukar vara

wesse74

wesse
Gick med
3 Sep 2009
Hoj
Honda CBR 1000F -96
Tjennare och välkommen... ÄR inte så bevandrad i Honda cyklarna så den frågan om rasslet lämnar jag till nån som är bättre på de. :D

:) Tackar och bugar

Det känns som jag kan få ett hyfsat utbyte här på SH framöver...:tummenupp

Mvh//

Tjenis!

Fick samma problem på min CBR 600F -87. Jag bytte kamkedjesträckare (hydraulisk) och det hjälpte möjligen lite i början. Men rasslet återkom ganska snart. Sålde hojen i våras och har inte hört nåt från nya ägaren, så jag vet inte hur det har gått.

Summa summarum: kanske inte är så lätt som att bara byta sträckare :confused:

:va Den som lever får se, vet inte ännu vad det blir för sorts cykel på gården så. :)

Mvh//

En kille på Jobbet har en sådan som är i fint skick och få mil till salu.
Röd /vit. Är det av intresse så kan jag sätta er i kontakt!

:tummenupp Låter utsökt perfekt, go for it så ser vi vad som händer... :yoparty

Det inte kopplingen då. Slutar det rassla om du trycker in kopplingen ? Om det gör det så är det som det brukar vara

Hoho:wiggle

Vet inte detta eftersom jag bara pratat med honom på telefon, han skulle skicka mer bilder på cykeln så jag får se om det känns lönt att åka 45mil enkel å titta på den..... :tummenupp

Mvh//

Last edited:
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...